Heeft iemand daar tips over? Waar naar toe, hoe lang duurt het? Ik bedoel dus met nadruk niet een reis van 4 dagen ofzo, maar echt heen, overnachting en terug. Zoiets.
Is Tsavo-west een optie vanuit Mombasa? Heeft iemand dat gedaan misschien? Is het goed aan te rijden? En is er genoeg te zien?
is wel kort, maar moet wel te doen zijn. wel een beetje een pokke ent voor 1 dag. als je er wat meer kan kun je east en amboseli ook nog mee pakken, maar daar zal je wel geen tijd voor hebben.
weet ook niet of er wel trips voor 1 dag/nacht gaan, misschien prive chauffeur regelen?!
Tsavo is verder trouwens prima park hoor, kan je veel zien (met een beetje geluk natuurlijk).
En is iemand ook in Simba Hills park geweest? Want dat lijkt me uitstekend te doen in een dag, of niet?
In twee dagen is Tsavo oost nog wel goed te doen.
Tsavo West vind ik persoonlijk te ver voor maar twee dagen, maar het kan.
Simba Hill is leuk als dagtrip, het is een bijzonder regenwoud, maar daardoor zijn daar ook veel minder dieren te spotten.
Bedankt voor jullie reacties.
Hallo,
Ik zelf heb afgelopen december een 3 daagse safari gemaakt. Ik verbleef in een hotel aan Diani Beach en we moesten ons om 9.00 uur op de 1e dag verzamelen in Mombasa. Vanaf Mombasa hebben we volgens mij 3 uur gereden naar Tsavo East daar zijn we een nacht gebleven in de Aruba Lodge en de volgende dag doorgereden naar Tsavo West waar we volgens mij na de game drive uit Tsavo East in 1,5 uur naar toe reden. Daar verbleven we in Severin Tented Camp. De 3e dag na de laatste game drive terug gereden. Vond het super, geweldige overnachtingsplaatsen en denk ongeveer 6 game drives gemaakt in de 3 dagen dat we weg waren. Wel aan te raden dus. Zou eerder naar Tsavo gaan dan naar Simba Hills, is namelijk veel meer te zien
Groetjes Danielle
In shimba hills is niet gek veel te zien en bovendien moet je over likoni ferry dan, wat tegenwoordig ook geen aanradfer meer is. Vorige week hebben 250 toeristen hun vlucht naar Europa gemist omdat ze vast zaten op de ferry… Er zijn nieuwe onderweg. De weg richting de tsavo’s is tegenwoordig heel goed, maar het duurt een hele tijd voor je uit de drukte van Mombasa bent. Dus reken op minimum 3 meestal 4 uur rijden voor je in het park komt. Je ETA is net op de verkeerde tijd, want dan gaan de dieren rusten en schuilen voor de zon… Dus sowieso zal je 1 nacht moeten blijven om de avond rit te doen en de volgende dag de early morning rit…Anders ga je voor niks. Om 09:00 vertrekken uit je hotel is uiteraard veeeeel te laat …
Succes !