Tsavo East en West

Hallo!

Wij gaan over een aantal weken naar Kenya. We vliegen op Mombasa en willen dan een rondje maken in de 2 weken dat we daar zijn. We willen 1 safari doen en dan gelijk een goeie zodat we alle dieren hebben gezien. Zijn we dan bij Tsavo East en West aan het juiste adres? We dachten eerst naar Maasai Mara te gaan, maar dat is veel toeristischer en veel verder reizen. Doen we er goed aan om naar Tsavo te gaan? Ik lees op internet dat je daar voornamelijk olifanten tegen komt, maar we gaan natuurlijk voor de Big Five!

We willen in Mombasa een tour gaan boeken, maar wie misschien een naam weet van een goed bureau om het vanuit hier te regelen dan krijg ik graag jullie tips!

Andere tips zijn uiteraard ook welkom. We hebben alleen een ticket geboekt en willen het toch op eigen houtje gaan proberen met daar wat excursies te boeken…

Alvast bedankt voor de reacties!
Nicole

hallo
als je naar tsavo east en west gaat is het ook heel goed om het
te combineren met amboseli-park

boek eventueel een dag langer dan in vele brochures staat
dat geeft iets meer rust en je ziet ook meer

alvast enige bureau

http://www.kenyanadventures.co.uk/

goede safari

Bedankt voor de tips! De combinatie met Amboseli kwam ik inderdaad al tegen. Ik heb wat prijzen opgevraagd voor 4 nachten ipv 3, maar in welke omgeving kan je het best een nachtje langer blijven en wat meer tijd hebben. East, west of Amboseli?

In west vond ik een dag genoeg… we hebben 3 dagen gedaan met 2 dagen east en een west. Maar iedereen zei tegen ons dat we eigenlijk amboseli erbij hadden moeten doen. Zou ik de volgende keer doen!!

Ik ben in 2003 in Tsavo East/West/Amboselli geweest en in 2006 in Masai Mara.

En als ik eerlijk ben dan kies ik duizendmaal liever voor Masai Mara, ja het is wat verder weg en prijziger. Maar het is zeer zeker waard. Als je het vergelijkt vind ik beide wel wat hebben, maar de Mara is (moeilijk te beschrijven hoor) zoveel keer mooier. En veel toeristischer valt wel mee, ik ben midden in de zomer geweest en kwamen bijna niemand tegen. Alleen toen we een leeuwenjacht hadden gezien stond iedereen der. Maar toen we drie cheetah broertjes zagen was er niemand, bij het jakhalzen nest niemand. Ligt denk ik ook bij wie je boekt.

Ik boek al jaren bij een goede vriendin (hierboven ook al genoemd) Monika Safaris

Ai, nu begin ik wat te twijfelen.
De reden dat we voor Tsavo kiezen is dat we niet met 8 auto’s om 1 olifant willen staan. En we vliegen op Mombasa, scheelt een hoop kilometers.
Wij hoorden dat je in Tsavo ook alle dieren kunt spotten en het niet zo toeristisch is. Wij gaan van 27 december t/m 10 januari. Dan is het wel vol hoogseizoen natuurlijk.
We hebben gekozen om 1 safari trip te doen en dan wel gelijk een goeie. Met Tsavo East, West en Amboseli dachten we juist een mooi stuk Kenya te zien, naar het financiele deel hebben we nog geen eens gekeken…
Ik zou het wel zonde vinden om een safari te doen die achteraf tegenvalt.

Wie heeft nog meer beide parken gezien en kan daar meer over zeggen?

zal het kiezen nog wat moeilijker gaan maken :cheer:

Tsavo west heeft de meeste afwisseling en vind ik qua natuur veruit het mooiste park. foto’s Tsavo west

tsavo east heeft het nadeel als het wat droger wordt er veel dieren verhuizen naar tsavo west. en ook minder variatie in natuur foto’s Tsavo east

Amboseli is wondermooi meer minder afwisselend qua natuur .
foto’s amboseli

de masai mara heeft iets magisch , je ziet er duizenden (zoniet tienduizenden) dieren maar op gebied van omgeving het minste afwisseling .

verder nog een verslag van onze safari

en welke keuze je ook maakt , je zal niet teleurgesteld worden en om alles te zien … zal je voor een paar jaar naar kenya moeten >>>

verder ga je in geen enkel park "alleen " zijn

Groetjes

W&A

Wij zijn afgelopen jaar voor het eerst in Kenia geweest en ook wij waren bang voor het in de rij kijken naar dieren. Dit is ons in alle parken, ook in Masai Mara, erg meegevallen. Natuurlijk zijn er overal vrij veel toeristen maar wij vonden het door de geweldige natuur totaal niet storend.

Wij hebben een ronde van een ruime week gemaakt:
Tsavo East -Amboseli - Lake Nakuru en Masai Mara

Wij vonden dit mooie opbouw maar als ik 1 park zou moeten kiezen zou het zeker Masai Mara zijn, drukker maar ook echt mooier. (Maar goed, das een persoonlijk mening natuurlijk)

Ok… misschien toch handig als we nog een offerte opvragen voor een groter rondje. Dan kunnen we het in ieder geval even naast elkaar neer leggen.
Bedankt weer!

Persoonlijk vond ik Tsavo West gewoon niets aan, had niet gehoeven en hadden geen dieren gezien. In Tsavo East en Amboselli veel dieren gezien, maar wel veel meer verspreid niet echt dichtbij.

In de Masai Mara hebben we alles gezien (en helemaal niet toeristisch) behalve de neushoorn. Het mooiste was toch wel de drie cheetah broertjes bij elkaar van heel dichtbij.

Het is een moeilijke keuze, want beide opties zijn mooi. Maar de Mara is een once in a lifetime oppertunity.