Safari

Ik heb hier al wat eerder wat topics geopend, maar ik kom toch niet echt uit mijn schema.
Vanaf het begin af aan heb ik de focus om vanaf Nairobi een safari te doen, mede door Masai Mara. Na wat verder lezen lijkt Hell’s gate mij ook enorm mooi. Ook Samburu en Mount Kenya lijken mij erg mooi, maar dat wordt teveel achter elkaar.

Toen ik dit bijna rond had, vroeg ik mezelf eigenlijk af of een safari vanaf Mombasa naar de parken aan de oostkant niet bijna net zo mooi is? Dit is veel gemakkelijker te regelen, aangezien je dan gewoon retour Mombasa kan doen.

Is Tsavo + Amboseli vergelijkbaar/mooier/minder mooi dan Hell’s gate + Nakuru + Masai Mara?
Of zijn er nog andere opties die ik heb?

Mijn persoonlijke mening is, dat je beiden niet kunt vergelijken, dit is appels met peren vergelijken.
Ik vind Amboseli en Aberdare bvb. heel mooi terwijl er velen zijn die er niks aan vinden.
Denk dat je voor jezelf zal moeten uitmaken wat je echt wilt zien. Zoek uit wat je terug vindt in welke parken en maak aan de hand daarvan jouw persoonlijke keuze.
Hangt er ook vanaf hoeveel tijd je hebt. Als je voor langere periode hier bent, kan je het opsplitsen. Want alles na elkaar vind ik dan weer té druk.

Tsavo en Amboseli vonden wij heel mooie parken!
Als je alleen deze twee zou doen heb je al een mooie safari en mooi indruk!
Je moet niet ver reizen en onderweg zijn om mooie dingen te zien vanuit Mombasa.

Astrid

wat is het verschil tussen een retour mombasa en een retour nairobi ?

Van de week sprak ik iemand die een safari heeft gedaan naar Ol Donyo en Mwea en het was super…

Er is geen verschil tussen retour Nairobi of Mombasa, maar ik wil sowieso eindigen aan strand, dus heb dan een open jaw nodig als ik de safari wel vanuit Nairobi dan.

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

VLieg dan gewoon multi city met Ethiopian : AMS-NBO-MBA-AMS

Dat kan niet, ze vliegen wel vanaf Brussel. dus niet van Amsterdam.

Nou ja Brussel dan :slight_smile: das een boogscheut . Turkish doet wel AMS-NBO-MBA-AMS

1 like

Ik heb idd de tickets zoals jij ze omschrijft, alleen niet met Turkish maar met Etihad. Dat betekent wel dat we van Mombasa eerst naar Nairobi vliegen.

Het voordeel is dat we op schappelijke tijden aankomen en vertrekken en dat het ook nog eens goedkoper was. Geboekt via flugladen.de

Sent from my HTC One X using Wereldwijzer

Qua klimaat ben ik niet helemaal dol op Mombassa. In het binnenland is het 's ochtens koel, overdag droog heet en 's avonds koelt het weer af. Aan de kust bij Mombassa blijft het de hele dag en nacht vochtig heet en klam.

Ik zou je willen aanraden om lekker aan het zwembad in de binnenlanden te blijven zitten!