We hebben een aantal jaren geleden safaries gedaan naar Stavo East en West en een meerdaagse safarie naar Masai Mara. Toendertijd geboekt via Southern Cross en zijn prima bevallen.
Ik ga in maart a.s terug en wil weer een safarie boeken. Geen meerdaagse maar die te “behappen” is vanuit Mombasa. Is Taita Hills of Amboseli een goede optie?
Suggesties en/of ervaringen zijn van harte welkom.
Noch Taita Hills noch Amboseli zijn te doen in één dag vanuit Mombasa. Voor Taita Hills minimum 2 dagen, voor Amboseli minimum 3 dagen (en dan nog). De afstanden zijn veel te groot.
De enige één dag safari’s die te doen zijn vanuit Mombasa (North of South Coast?) zijn Shimba Hills, Mwalugange, Old Town Mombasa en North of South Coast afhankelijk van waar je verblijft.
Vorig jaar hebben wij ook 1 dag safari’s gedaan we zijn naar Shimba Hills geweest en we hebben een dolfin safari gemaakt naar Wasini heel erg leuk. allebei op het strand geboekt.
ener
weet niet meer precies hoe het heet maar volgens mij iets van Woodcraft Village. We zijn hier op de route naar Fort Jesus geweest. Er zitten hier 100en mannen houtsnijwerken te maken. Mooi om te zien maar de prijs vond ik persoonlijk minder. Afdingen kan daar niet. Ik kocht alles gewoon langs de weg en in de beachwinkeltjes.
Shimba Hills en de waterval is echt iets voor 1 dag. Haller Park, Fort jesus, Woodcraft Village zijn dingen die ik zou combineren (per 2 dan). Wat misschien ook nog leuk is is een trip naar een medicijnman. Wij hebben in een deuk gelegen om die beste man. Je loopt door de bush naar een dorpje en daar ontmoet je hem dan.
In december 2010 10 dagen in Mombassa verbleven. We hebben een avondtour, met de boot, vanuit de haven bij Mombassa, naar het oude stadsgedeelte gedaan en gedineerd onder een heldere sterrenhemel in Fort Jesus. Een geweldige ervaring.
Daarnaast een snorkel trip gedaan naar wasini island. Ook mooi.
Dat verschilt heel erg wij zijn met de taxi gegaan en waren totaal 40 euro kwijt voor 2 localprijzen, auto met chauffeur, en 1 mzungu.
Ik vond het heel erg leuk en we gaan dit jaar weer, omdat we “gasten” meenemen wil ik je adviseren om een gids te huren ik weet niet wat dit kost en je kunt lunchen met een prachtig uitzicht volgens mij voor 20 euro pp je kunt ook Shimba hils googlen voor de info.
Wij zijn niet wezen lunchen en zijn dus zonder gids door het park gereden, hebben alles rustig kunnen zien en we zijn met een ranger met ander parkgasten naar de Sedrack Falls gelopen wat echt fenomenaal was.
Omdat je speciefiek om safari vroeg heb ik de andere mogelijkheden niet vernoemt.
Wat mijn kids ook erg leuk vonden was Watamu Turtle Trust, Mida creek, Arabuko SOkoke Forest aan de kust.
Je kan die drie met de matatu doen en dan lokaal een gids nemen.
Shimba Hills gaat het dus worden. Info via mail: Southern Cross vraagt € 140,00 voor een gedeelde auto en kan me niet garanderen dat bij niet meer deelnemers de trip doorgaat en Monica gaf een prijs van € 120,00 aan via de mail, navraag over het aantal benodigde deelnemers werd ik niet wijzer van.
Is dit een reele prijs?
Ben een beetje voorzichtiger geworden sinds de vorige keer. Een so called friend had een huurauto geregeld voor 8.000 Ksh per dag terwijl ik nu lees dat ik bij Mombasa Car Hire (of zo iets) een autootje kan huren voor € 48,00 per dag. Vandaar mijn vraag of de prijs van een safari naar Shimba Hilla wel tot de realiteit behoord.