Afgelopen weken bezoek gehad van mijn moeder en broer. Normaal boek ik tegenwoordig mijn excursies en jeepsafari’s bij mijn vriendinnetje Kerstin van African Bush & Beach Adventures. Altijd goed geregeld!
Maar dit keer besloten we het eens anders te doen. Mijn vaste motortaxi en vriend Hassan vertelde me namelijk dat hij pasgeleden met toeristen op stap was gegaan naar Shimba Hills met eigen vervoer. Wij besloten dat dus eens uit te proberen!
Hij regelde een (huur) personenauto en was onze driver. Bij de ingang van het park betaalden we voor mijn moeder en broer USD 25 pp, voor de 5-pers. auto 350sh, voor mij als resident 500sh en voor Hassan als Citizen 350sh. Daarnaast vroegen we om een gids die het park en de dieren goed kende. Deze moesten we 1000sh betalen.
We wilden ook graag met een naturewalk naar de Sheldrick Falls mee (2km), maar we waren helaas te laat met de ochtendwandeling mee te gaan. Maar om 14.00uur zou er weer een wandeling gaan en daar zijn we dan ook meegeweest. De ochtend hebben we veel geluk gehad met de dieren, aangezien we toch al vrij laat (na 10.00uur) arriveerden in het park. We zagen 3 giraffes, verschillende groepen wrattenzwijnen (die enorm hard kunnen rennen als ze je auto zien/horen! Hahaha), buffels (van grote afstand, dat wel, want de weg die dichterbij kwam was niet berijdbaar met een gewone pers. auto helaas), de welbekende sabelantilope (die alleen daar voorkomt!), impala’s, bosbok (of was het nou waterbok…), en heel wat bavianen.
De gids leidde ons ook naar enkele mooie uitzichtpunten waar je echt kon genieten van het moois van de natuur. Op 1 van deze punten hebben wij ook onze meegebrachte lunch opgegeten.
Exact om 14.00uur stonden we bij het startpunt voor de naturewalk onder begeleiding van een ranger naar de Sheldrick Falls. Hier hebben we wel erg lang moeten wachten omdat er die ochtend allemaal schoolbussen vol kinderen in het park waren en een deel van deze kinderen net boven aankwamen met een ranger en de andere nog beneden waren. De ranger wilde natuurlijk eerst even wat lunchen…
Toen we eindelijk vertrokken, ontdekten we dat het pad naar beneden echt een natuurlijk pad is, dus helemaal niet aangelegd oid… Dit was mij ook niet verteld ofzo, maar dat verwachtte ik gewoon. Verkeerde verwachtingen dus. Het was een zware wandeling voor mijn moeder die de dagen ervoor flink ziek was geweest (maag/darmklachten) en eigenlijk pas net weer op de been was. En zelf merkte ik de laatste klim ook wel dat het pittig was, met mijn 2-jarige dochtertje op mijn rug. Gelukkig hadden we een erg lieve gids mee die de laatste halve kilometer mijn dochtertje van me overnam en hebben mijn broer en Hassan mijn moeder geholpen terug naar boven te komen.
De watervallen zelf waren prachtig! Echt een stukje paradijs op aarde! Even heerlijk afgekoeld in het ijskoude water, dus zeker je zwemkleding meenemen! (Ook geen drinkwater vergeten, want een groot gedeelte is niet in de schaduw!)
Ik vond het de zware wandeling echt waard, maar raad wel aan hem alleen te doen als je goed ter been bent en fit.
Na de wandeling waren we dorstig en moe, dus hebben de gids afgezet en hebben het park verlaten. In Kwale hebben we een heerlijk koud frisdrankje gedronken om vervolgens weer lekker op huis aan te gaan.
Kortom, een dagje dat zeker de moeite waard was!
Kerstin van African Bush & Beach Adventures vraagt overigens voor een complete dag, incl. lunch in de Shimba Lodge €85 pp. Deze lodge schijnt ook zeer de moeite waard te zijn!
heb deze trip ook eens gemaakt met mijn lokale taxi driver
binnenkomst via Kwale en andere kant shimba hill verlaten via Kikoneni en Msambweni terug naar Ukunda
mooie dagtrip
Sorry, checkte nog eens met Kerstin van African Bush & Beach Adventures. Een complete dag Shimba Hills per jeep incl lunch in Shimba Lodge is €95 dus geen €85. Verkeers onthouden! Sorry!
Ik heb Shimba Hills bij Julius Safaris geboekt en betaalde €85 PP incl lunch bij de Shimba Hills Treetop Lodge!
Helemaal geweldig!! (Eindelijk eens de sabelantilope gezien)!!!
De faciliteiten van de banda’s zijn best goed. Er is een centrale keuken,waar hulp in te huren is en iedere banda heeft een eigen BBQ
Hout is ter pleeke te koop.Lakens zijn bij de huur inbegrepen,maar die kun je beter zelf mee brengen,omdat de lakens die je krijgt van kunststof zijn.
Als je zelf een kok meeneemt kun je voor weinig geld een extra banda huren of een tentje opzetten.
De plek en het uitzicht zijn fantastisch
Was Betty de ranger die julie meenam ? Toen wij gingen was ze net boven , en ging ze meteen weer naar beneden met ons We hadden geen zwemkleding mee en dat werden dus onderbroeken en BH’s. Ik zal je de foto’s besparen.
De klim terug was idd best heftig !!!
De lodge is echt SUPER. Er zijn mensen die het oud en versleten vinden, maar dat valt heel erg mee. De takken van de bomen groeien dwars door je kamer, de beden zijn zalig, het eten is gewoon FANTASTISCH en het geluid wat de hele nacht uit de waterpool komt is … OORVERDOVEND.
Ben al 5 keer geweest naar Shimba Hill’s; altijd met eigen huurauto, en zou het 1.2.3 weer doen. Ja. Zelfs over de ferry :biggrin: (al is omrijden wat ik 2 keer gedaan heb ook super, dan kom je van de kant van het Olifanten reservaat)
Nee, het was een man, die eigenlijk niets zei… De gids die we vanaf de ingang meehadden in de auto was degene die me hielp met mn dochtertje. Weet helaas zn naam niet meer.
Als je via de andere kant rijdt, kom je dan door Mariakani heen? Daar komt mn man in de buurt vandaan