september reis zuidwest Amerika

Hoi allemaal

Waar ben ik aan begonnen, ik wilde graag zelf onze reis naar het zuidwesten van Amerika plannen, liever niet een kant en klaar boeken. Ik dacht dat doe ik wel even hoe ingewikkeld kan het zijn :smile:

Wel daar ben ik achter gekomen, wat een keuzes en wat is er veel moois om te zien. Ik heb de reis nu denk ik op een rijtje en ben benieuwd of er iemand feedback op wil geven en tips heeft voor leuke overnachtingen. Waar is reserveren een must en waar niet. We willen liever niet overnachten in van die 13 in een dozijn hotels.
2-sep San Francisco
3-sep San Francisco
4-sep San Francisco
5-sep South Lake tahoe
6-sep Mariposa
7-sep Mariposa
8-sep Mammoth lakes
9-sep Las Vegas
10-sep Las Vegas
11-sep Zion
12-sep Bryce
13-sep Capitol reef
14-sep Moab
15-sep Moab
16-sep Monument Valley
17-sep Page
18-sep Phoenix
19-sep Phoenix
20-sep Los Angeles
21-sep Los Angeles
22-sep Santa Barbara
23-sep Monterey
24-sep Monterey
25-sep Monterey/San Fransisco airport

Alvast heel veel dank
Karin

Is er een specifieke reden waarom je Grand Canyon overslaat?

Ik begreep dat de Grand Canyon vanuit Las Vegas goed te doen is. Daarom 2 dagen Vegas, overdag dan Grand Canyon. Kan dat?

Dat is doenbaar, maar het zal dan wel een blitzbezoek worden.

nog tips voor de rest?

Wat zijn je plannen in Phoenix? Onder Phoenix ligt Organ Pipe NM, en dat raad ik wel aan. Prachtige natuur, daar in de Sonoran Desert. Met een beetje geluk zie je net als ik een roadrunner over de weg lopen. Is ook prima te doen als dagtrip, en je kunt dan bv lunchen in Gila Bend (Space Lodge heet het, denk ik) en ook Painted Rocks meepikken.

Ik wilde de Apache trail doen dus vandaar twee dagen ik wist niet goed hoe dit anders in te passen.

Hallo Karin,
Mooie reis ga je maken. Zelf gaan wij in juni 2 weken vanaf Las Vegas de Nationale parken doen. Je wil vanuit Las Vegas naar de Grand Canyon, maar dan zie je volgens mij alleen een begin stukje ( daar waar ook de uitkijkpost is op een glazen bodem). Ook wil je vast wel een kijkje nemen bij de Hoover Dam die even buiten Las Vegas ligt en dat kost ook tijd. Je mist dan volgens mij een heel mooi stuk van de Grand Canyon. Wat je wel zou kunnen over wegen is op de terug weg van Page naar Phoenix nog een gedeelte van de Grand Canyon pakken. Je reist vanaf Page in circa 5 uur naar Phoenix dus nog wat uren over om via de Grand Canyon en Tusayan te rijden. Je komt dan over de East Rim met verschillende mooie uitkijkpunten.

Neem ook de tijd voor Death Valley. Daar is zoveel moois te zien. Ik weet niet of je over Antelope Canyon hebt gelezen ( in de buurt van Page) is ook zeer de moeite waard. Veel plezier verder met de voorbereiding. Ook dat is heel erg leuk. Wij gaan meestal ook individueel, maar hebben voor een gedeelte in Amerika nu juist gekozen voor een bestaande reis. Mijn ervaring was namelijk vorige keer dat je met hotels toch wel vrij duur uit bent als je vlak bij een National Park wilt overnachten. Dan is het toch een stuk goedkoper om dan een bestaande reis te maken. Maar we gaan na de 2 weken nog 2 weken naar Canada en daar heb ik ook alles zelf geregeld. Het is wel weer fijn dat je zelf je route kan uitstippelen. Dat is weer een groot voordeel. Succes ermee.

Grand Canyon vanuit Las Vegas is gekkenwerk. 5 uur zonder stops enkele reis.
Voor Moab heb je eigenlijk ook te weinig tijd je hebt daar Dead horse point, Canyonlands en Arches.
Ik zou Moab eruit laten. Er blijft nog genoeg moois over. Je kunt dan van Capitol Reef naar Monument Valley, via de ut 95 en de Moki dugway. Eventueel nog een bezoek brengen aan Natural bridges en eventueel Gooseneck state park. Vanuit Monument Valley (hier zeker een overnachting plannen) naar Page, en van Page naar Grand Canyon. Vanuit de Grand Canyon kun je dan via bijv. Sedona naar Phoenix.

Dank jullie wel voor de reacties.
Ik ben er erg blij mee nu volop aan het puzzelen.
Met deze adviezen vraag ik mij af of ik dan niet beter Phoenix kan opofferen en dan Moab erin laten.
Phoenix deden we vooral omdat we hoorden dat de apache trail mooi is om te doen.
Het zou er dan zo uit zien is dat realistisch? We willen proberen om vooral te genieten en niet te veel hoeven te haasten.

Groetjes Karin

2-sep San Francisco
3-sep San Francisco
4-sep San Francisco
5-sep South Lake tahoe
6-sep Mariposa
7-sep Mariposa
8-sep Mammoth lakes
9-sep Las Vegas
10-sep Las Vegas
11-sep Zion
12-sep Bryce
13-sep Capitol reef
14-sep Moab
15-sep Moab
16-sep Monument Valley
17-sep Page
18-sep Grand canyon
19-sep Grand canyon
20-sep Los Angeles
21-sep Los Angeles
22-sep Santa Barbara
23-sep Monterey
24-sep Monterey
25-sep Monterey/San Fransisco airport

Mammoth lakes - Las vegas is een rit van minimaal 6 uur, wanneer je door Death valley rijdt. Je houd dan weinig tijd over om nog wat te bekijken in Death Valley.
Grand Canyon - Los Angeles is 8 uur non stop zonder files en ander oponthoud. Beide ritten zou ik toch opsplitsen in 2 dagen.
Je kunt ook Lake Tahoe eruit laten en direct naar yosemite rijden. Voor de Grand canyon heb je aan een middag en een ochtend genoeg. De tijd die je dan overhoud kun je dan besteden aan de ritten hier boven.

1 like

Hej Marenko,

Dank je wel. Lake Tahoe laat ik erin omdat mijn man dat graag wilde :slight_smile:
En dan 1 dag grand canyon en 1 dag death valley extra. Nog tips waar in death valley te overnachten?

Groetjes Karin

Overnachten in Death Valley kan bij Furnace Creek en Stovepipe wells volgens mij. Geen ervaring mee, want wij gaan altijd met de camper. Ik geloof dat Furnace creek het leukste is.

Hallo Karin,
Wij zijn vanuit Yosemite Park naar Fresno gereden. Dit omdat de andere route nog afgesloten was en hebben in Fresno overnacht. Vandaar zijn we naar Ridgecrest gereden voor de volgende overnachting en vandaar via Death Valley naar Las Vegas gereden. We hadden ook nog via Sequoia willen rijden vanwege de reuze bomen daar, maar de weg was toen behoorlijk glad ( wij waren er toen in maart) en dus hebben we dit overgeslagen.
Overnachten in Death Valley is wel speciaal en als de gelegenheid er is zou ik dat zeker doen. Verder ziet de reis er erg goed uit.
Voor San Fransisco kan ik aanbevelen om een excursie te doen met een bus. Je ziet dan alles van San Fransisco en hoort er ook over en je kan dan later nog naar plekken rijden waar je wat langer wilt verblijven en rond kijken. Dit is ons uitstekend bevallen.
Ik weet niet wat jullie plannen zijn in Los Angeles. Willen jullie alleen een indruk van de stad/Hollywood krijgen of ook naar een Disney of ander pretpark toe? Dan is 2 dagen wel erg kort want voor een Disney of ander park heb je eigenlijk al langer dan 1 dag nodig. Maar dat is mijn ervaring en anderen kunnen er heel anders over denken.

Waarom wil je man naar Lake Tahoe? Het is een behoorlijke omweg en bij Lee Vining heb je Mono Lake en je komt later ook nog bij Lake Powell bij Page. En je kan tussen Las vegas en Zion ook nog langs Lake Mead rijden. En ook tussen GC en Las Vegas.

Bij Lake Powell kun je een boottocht maken van ruim 5 uur naar Rainbow Bridge, of een tocht van 1.5 uur naar Antelope Canyon. Als je naar Upper Antelope Canyon wil dan kan dat niet met een boot, maar moet je met een gids vanuit Page hier naar toe. Dat is maar een paar mijl buiten Page dus dichtbij. Je moet maar eens googlelen wat jullie het mooitste vinden. Lake Tahoe ken ik verder niet, dus kan ik ook niet beoordelen of dit juist wel of niet de moeite waard is. Het is wel een heel stuk omrijden met de trip die jullie uitgestippeld hebben.