Ik ben nieuw op dit forum.
Miss is er wel al een topic over, maar kan het zo niet terug vinden.
Mijn man en ik willen volgende zomer naar Japan.
In de periode half September… En min een maand…
Nou lees ik, dat dat niet de beste periode is om te gaan…
Raden jullie het echt af…?
Wij gaan ook altijd in Augustus naar Thailand, terwijl dit dan ook regenseizoen is…
in september naar Japan kan best. Het wordt wel eens gezegd om dan niet te gaan vanwege het orkaanseizoen. Het orkaanseizoen in Japan loopt van pakweg augustus tot en met oktober. Vorig jaar ben ik in oktober gegaan. Ik had toen op een ochtend last van stormachtig weer (nog geen orkaankracht). de rest van de vakantie was het prachtig weer.
In september kan het nog wel warm zijn (het zuiden). Wat dat betreft zijn oktober en april prettiger maanden, denk ik. Maar om de maand september af te raden, gaat me te ver.
Overigens zijn in september in Japan ook een paar feestdagen (Dag van het respect voor ouderen 3e maandag sept; herfstnachtevening 23 sept.). Dan is het een kwestie van op tijd jouw overnachting reserveren.
wij zijn dit jaar in september geweest (2e helft). We hebben wel een paar dagen regen gehad, maar dit had helemaal niets met een orkaan te maken. Je kan geluk hebben, of pech … Maar uiteindelijk gaat ook iedereen in augustus naar de states ed, ook al is het dan het orkaanseizoen. Ik zou het mij niet aantrekken. Zorg voor een goede regenvest, voor als je toch die pech hebt.
Ivm de feestdagen: idd, vroeg genoeg boeken is de opdracht ! (uit ervaring :-s)
Hoe zuidelijker je gaat, hoe meer kans dat je een tyfoon tegenkomt. Dus is het handig om de eerste helft van je reis in Tokyo of noordelijker te plannen. Noord Japan heeft meestal behalve wat regen, bijna geen last van typhoons. Later kun je naar het zuiden gaan. De grootste kans loop je in Kyushu en Okinawa. Maar in oktober is het seizoen normaalgesproken voorbij.