hoi allemaal,
ik zit er over te denken in juli 10 dagen naar japan te gaan , ik weet het , het is kort., maar ik hoor verhalen van orkanen , noodweer e.d.
heeft iemand hier ervaring mee, ik ben heel benieuwd. o ja, ik wil gaan met man en twee pubers. groetjes antonia>>>
Nadat ik voor mijn werk vele malen in Japan geweest ben, zijn (mijn vrouw en ik) afgelopen juli er op vakantie geweest. 2 Weken Kyoto en omgeving plus Tokyo.
In juli is het doorgaans warm (30 graden plus), maar toch lekker in korte broek en T-shirt. Juli is geen regenseizoen (dat is dan al achter de rug) en orkanen en noodweer hebben ik ook niet meegemaakt. Gewoon lekker weer dus. Ook geen aardbevingen overigens. (Wel een aardbevinkje in Nieuw-Zeeland waar we daarna naar toe gevlogen zijn).
Ga zeker naar Japan en vergeet vooral niet met de pubers op zondag in Tokyo naar Harajuka en Yoyogi-park te gaan waar de Japanse jongeren op zondagen samenkomen en zich vermaken. Dansen, muziek, sporten, lezen of gewoon zitten en discussiƫren. Zelfs voor de ouderen is het geweldig te zien. Iedereen wordt geaccepteerd met veel respect.
Je kinderen zullen verder de schooluniformen wel opvallen die alle middelbare scholieren (tussen 12 en 18 jaar) dragen.
En naast cultuur, tempels en kastelen zijn er in Japan ook leuke pretparken in te vinden. Leuk om wellicht een dagje naar toe te gaan.
Genoeg te zien en te beleven in dit prachtige land.
dit is een goed bericht, ik vond het een eng idee om in een bij voor baat slecht seisoen te gaan. Nu staan we nog in dubio, gaan we dus 10 dagen japan en daarna relaxen op het strand in thailand of zijn er ook betaalbare strand mogelijkheden in japan, groetjes antonia:dag::dag:
Ik ga zelf ook met wat vrienden naar Japan in Juli volgend jaar. Wij zelf gaan dan ietsjes meer dan 5 weken naar Japan.
Wij zullen 4 weken verblijven in een apartement in Yokohama (onder Tokio) en zullen de laatste week genieten van zon zee en strand in het zuiden van Japan waar het heerlijk tropisch is.
Om kosten te sparen zou ik in plaats van nog een reis naar Thailand gewoon een trein reis naar het zuiden adviseren!
Het grote voordeel dat het een erg modern land is, je geen injecties nodig hebt en het er net zo mooi is!
Aan Gejo01
Ik heb een vraag, zijn lokale bussen beetje goedkoop? Zijn er vanuit Jeugdherberg goedkoper Excursies mogelijk? Als je aankomt op een trein station, staan daar busjes klaar die naar goedkoper overnachting plekken brengt?
Bij voorbaat dank voor Uw informatie,
Met vriendelijk groeten van
Marc de Vries
Hoi Marc,
Ik heb zelf geen ervaring met jeugdherbergen en hostels in Japan. Ze zijn er wel en genoeg, maar omdat ik voor mijn werk daar veel geweest ben zijn er altijd hotels geboekt. Ik denk dat je die vragen beter kunt stellen aan een ervaren backpacker, bijv. Sado. Die reist (lift) momenteel door Japan en kan je daar vast veel meer over vertellen.
Succes.