Japan met dochter van 11 jaar

Goedemorgen,

Ik ben voornemens om samen met mijn dochter van 11 jaar, van 1-8 tot 21-8 naar Japan te gaan. De bedoeling is om een combinatie van natuur, platteland en stad te zien. Wij vliegen aan op Tokyo.
Wij willen in eerste instantie 4 dagen in Tokyo blijven; en van daaruit via een aantal tussenstops naar Hiroshima om uiteindelijk weer vanuit Tokyo terug te vliegen.

Hebben jullie tips voor steden/ bezienswaardigheden om samen met mijn dochter te bezoeken? Het is in ieder geval niet zo, dat zij continu bezig gehouden hoeft te worden, maar het zou prettig zijn als zij een mooi zwembad oid in het vooruitzicht heeft. Wat betreft vervoer gaat de voorkeur uit naar de bullet train.

Daarnaast maak ik mij toch ook wel zorgen over de orkanen welke actief zijn in de zomer periode, is dit terecht?

Groet,

Carlo

Wij waren er ook met onze kinderen. Van een hotel met zwembad moet je je. Iet teveel voorstellen. Die zijn echt heel erg duur.
In Hiroshima zijn wij wel naar een openbaar zwembad geweest. Vlakbij het Peace park. Dat was beter geprijsd, leuk om te zien hoe Japanners met hun gezin op stap gaan en een leuke afwisseling.
Nara was leuk. Groot park met veel hertjes.
Bij de monniken in Koyasan. Dat was een bijzondere ervaring. Onze kinderen hebben het daar nog steeds over.
In Osaka is het aquarium een grote aanrader. Wij hebben daar echt genoten. Ook kun je van daar makkelijk bij het reuzenrad komen.
Als afsluiten van de reis waren wij in een hostel in Ito, vlakbij de zee. Daar kun je ook in de zee zwemmen. Echt leuk was dat.
En Kyoto is natuurlijk een must.

Wat orkanen betreft, toen wij er waren was er een typhoon. Dat gaf toen bij ons vooral veel regen. Het schijnt ook gewaaid te hebben maar wij zijn wel wind gewend. Toen we de volgende dag verder gingen kon dat dus niet omdat er een stuk spoor weg was. De concurrent reed gelukkig wel dus konden we toch door.

Maar ik heb ook verhalen gehoord van mensen die een paar dagen in hun acco moesten blijven vanwege de wind en vooral de enorme regens.

Als je meer wilt weten, stuur me een pb, dan stuur ik je een linkje met ons reisverslag.

Groetjes Dionne

Dank je Dionne, ik heb je een PB gestuurd!