Ben je al op stap geweest met Suriname Total Adventure Tours?
Wel nu, ze hebben van 22 t/m 25 september een 4 daagse tour naar Paradise Island in het Brokopondo stuwmeer. Stagiaires mogen 290 euro betalen.
Ik heb mij al ingeschreven voor deelname. jullie kunnen op hun site kijken op de voor pagina: www.surinametotaladventuretours.com onder Tourschema/now on progress. Ze publiceren altijd een tourschema op de site, erg handig is dat voor als je echt naar het binnenland wil gaan. De tours hebben een gegarandeerd vertrek.
hoi brien…ik las dat jij hard opzoek was naar een wonig en misschien heb jij interrese in een wonig glegen in een van suriname betere wijken…Vindt je het leuk om met kids te werken die ziek zijn en redelijk betaald voor te worden…ik kun je een adres geven van een instantie die samen met de suri overheid werkt…mijn ma is het hoofd van bestuur dus laat maar horen als je interrese hebt.
Ook ik ga van september t/m februari stage lopen in suriname! Sommigen van jullie zijn er waarschijnlijk inmiddels al. Hoe is het daar?
Ik vertrek op 4 september.
Leuk dat jullie naar Suriname gaan. Ik ben hier net een week, ook voor stage. Het weer is prachtig. Het was wel even wennen om in die warmte te kunnen slapen. Maar nu gaat het prima.
Zelf ben ik met SLM hierheen gevlogen. Ik had ongeveer 24 uur vertraging op Schiphol. Dus het begon al lekker.
Maar als jullie een keer iets willen afspreken kan altijd. Ik heb hier intussen een Surinaamse telefoon nummer aangevraagd. Dat kost 15 SRD (ongeveer 3 euro) dus bijna niets.
Mijn nummer is: (00597) 8156133
Ik woon aan de Industrieweg Noord. Dat ligt ergens in het zuiden van Paramaribo.
Ik vlieg 24ste naar suriname met KLM. Vind de vliegreis erg uhm spannend, hoop dat ik goed weer heb ik ben namelijk geen vlieg held! Ik ga vrijwilligerswerk doen bij stichting Wi-Oso. Als er mensen zijn die het leuk vinden een drankje te gaan doen, kunnen we mischien een datum prikken?
Ik had er al 3 weken moeten zitten volgens de planning.
Maar het is erg vervelend allemaal met mijn MKV visum. Het is vertraagd!
ik zit hier alleen maar nu te wachten op mijn visum, en loop hele dag te stressen.
Ben al langs de consulaat gegaan of er een spoed achter kon zitten en kreeg te horen dat het niet kon. Ik moet maar kijken of mijn aanvraagnummer goedgekeurd is op de site van de consulaat.
Arjen, ik zag dat jij eerst problemen had met je MKV…het is blijkbaar goed gekomen allemaal? Ik zie dat je nu in Suriname bent, lekker hoor.
Als ik mijn visum binnen heb, vlieg ik binnen 3 dagen weg
Ik heb idd problemen gehad met mijn visum aanvraag. En om eerlijk te zijn, ben ik er nog niet klaar mee. Ik ben op een toeristen visum hierheen gevlogen. En moet met 90 dagen weer vertrekken en wil via Fransguana een nieuw visum aanvragen. En als dat niet kan moet ik om bureaucratische rompslomp, weer dik 800 euro neer tellen voor een retour vlucht naar Schiphol.
Maar ik geloof dat het goed komt. En in het ergste geval moet ik een weekje naar huis.
Het is jammer maar het hoort allemaal bij het avontuur.
Arjen, Wanneer zou jij dan de oversteek moeten maken? En heb je daar geen multi entry visum voor nodig (die ze volgens mij niet meer verstrekken) Ik mag ook maar 3 maanden verblijven… maar wil langer.
En nog iets. ik vlieg de 24ste van december weer terug maar op mijn visum staat:
ingangsdatum: 24 september en geldig tot 24 december. mag ik dan wel de 24ste vertrekken? Of moet ik toch een dag eerder weg?.. Hopelijk tot snel allemaal! L
Ik zal 18 november weer terug naar Nederland moeten, om opnieuw een visum te moeten aanvragen. Hier in Suriname hebben ze al aangegeven dat ik het kan proberen in FransGuana. Alleen is het risico dat ik het land niet meer in mag. Omdat ik een enkele binnenkomst heb. En dat wil ik nog proberen te wijzigen voor meerdere binnenkomsten. Alleen weet ik niet hoe ik dat moet fixen.
Hoi Briennepien,
Bij mijn visumaanvraag hier moest ik mijn ticket laten zien en op mijn visum staat ook dat deze geldig is tot de dag van vertrek. Je hoeft dus niet een dag eerder te vertrekken!
En een drankje doen is altijd leuk
Goede reis alvast.
@Roos89 Ik ben zoooo blij met je antwoord! Jeeej ik dacht het al wel want had het nog gevraagd bij consulaat maar goed dubbel bevestiging dus! ja zullen we een datum prikken met mensen die het leuk vinden??
Bevalt het een beetje daar in Suriname? Ik ben van plan om met een klasgenoot vanaf februari stage te gaan lopen in het prachtige Paramaribo. Ben nu druk aan het zoeken naar een stageplek. Mijn vraag is dan ook: Hebben jullie nog tips hoe ik dat het beste kan doen? Is het verstandig om via een bemiddelingsbureau te zoeken? en Hoe zijn jullie aan een stage plek gekomen?
als je in febr stage wilt gaan lopen zou je meteen aan de slag moeten als je trouwens langer dan 3 maanden wilt verblijven heb je een MKV nodig die zal je dan 3 maanden vooraf moeten aanvragen dus een beetje midden okt zou je al meer moeten weten of de stage mogelijk is of niet.
Ja dat had ik al gezien Heb eerst geprobeerd om via mijn eigen connecties een stageplek te vinden maar dat verloopt allemaal niet erg soepel, vandaar dat ik nu ook via andere wegen wil zoeken.