Dico, wat voor stage zoek je?
En zijn er nog mensen die zin hebben deze week ergens wat te gaan drinken?? ![]()
Groetjes Sabrina
Dico, wat voor stage zoek je?
En zijn er nog mensen die zin hebben deze week ergens wat te gaan drinken?? ![]()
Groetjes Sabrina
Hey Dico,
Ik ben inmiddels al een maand hier voor mij stage. Het bevalt prima hier ![]()
Misschien weet ik nog wel een stageplek voor je. Als je even vertelt wat voor stage je zoekt enz. Ook heb ik inmiddels mensen leren kennen die kamers verhuren.
@ briennepien…Ik ben wel in voor een drankje hoor ![]()
Owh, en als er nog andere mensen zijn die op zoek zijn naar een woning…let me know!
Hallo Allemaal,
Volgens de planning vertrek ik eind januari 2012 naar Suriname voor stage van 5 maanden.
Ik ben nu bezig met de MKV aanvraag. Ik lees veel berichten dat dat heel lang duurt.
Ik ben heel benieuwd hoe lang het bij jullie duurde. Dan weet ik een beetje waar in aan toe ben.
Beste Ann,
de procedure is 3 maanden vooraf aanvragen en binnen deze periode moet het af zijn het verschilt van student tot student, vrijwilligers/stagiaires komen sneller in aanmerking dan zij die voor arbeid komen.
Het beste is om je vliegticket te boeken als je MKV goedgekeurd is en dit wordt op de website van het Consulaat vermeld.
succes!!
Hoi allemaal,
ik kijk hier zo een beetje rond op het forum en heb mijn stage in Suriname bijna geregeld, die ik van februari t/m juli 2012 (5 maanden) wil gaan lopen.
Toch heb ik ook nog minder tijd dan die drie maanden die er voor een MKV nodig is… Mijn stagebemiddelaar zegt echter dat het regelen van MKV ongeveer 2 maanden in beslag neemt…
Heb ik nog hoop dat dit lukt? Of wordt het krap, en/of moet ik op zoek naar een andere oplossing…
Bedankt alvast ![]()
Kay
Beste Kay,
Wat leuk dat je ook je stage in Suriname gaat doen.
Ik ben daar nu momenteel ook mee bezig.
Ik heb echter ook hetzelfde probleem gehad met de MKV.
Het heeft bij mij werkelijk 2,5 maanden geduurd, en er zijn weinig oplossingen voor een snellere goedkeuring.
Het wachten is ook best frustrerend. Je moet elke dag op de website kijken of die is goedgekeurd. Je kan niet de consulaat bellen of zo. Langsgaan heeft ook weinig zin.
Ik wens je in ieder geval nog veel succes :).
Groetjes
Oke chill! Is het een beetje leuk daar??
Als ik zo het forum doorlees heb jij later moeten vertrekken naar Suriname toch?
Oh en wat heb je ingevuld bij dat MKV als datum van vertrek en terugkomst? Want als je 1 februari als vertrek invult en 1 juli als terugkomst, maar je hebt vertraging en je hebt je MKV later, dan kloppen die data toch niet meer??
Heey allemaal!
Wat eerlijk om te lezen dat er zoveel mensen naar suriname gaan of daar al zijn voor stage! ik ga Feb. en maart erheen, twee maandjes maar dus :(. Het enige wat ik ga doen is dataverzameling en de rest ga ik weer in Nederland uitwerken. Maar wordt helemaal enthousiast van jullie berichtjes.
Ik ben nu druk bezig met zoeken van kamer. zou toch wel erg graag ergens zitten waar er meer (Nederlandse) studenten zitten en je dus ook beetje aanspraak hebt. Iemand tips voor leuke locaties?
Kan niet wachten ![]()
Groetjes Nadine
Beste Nadine,
studentenhuis met meerdere nederlandse studenten contact:
[EMAIL=“info@stagehulpsuriname.com”]info@stagehulpsuriname.com, zij hebben zeker een kamer voor je in een van de studentenhuizen.
Thanks!
Daar ga ik zeker even rondneuzen! Zijn er meer mensen hier die nu in een van hun studentenhuizen zitten? Hoe bevalt het?
Hoe bevalt het uberhaupt al de stages? Ben nieuwsgierig :D!