Volgens mij zitten in het zelfde situatie
ik ga ook eind augustus voor 6 maanden voor mijn stage in Suriname. En ook ik ben te laat met het aanvragen van MKV. Afgelopen vrijdag ben ik langs de consulaat gegaan om hem aan te vragen en toen al zaten ze te zeuren dat het telaat was. Ik had ook niet alles compleet: ik moest nog een Verklaring van goed gedrag bij de gemeente aanvragen en dat zou al 2 tot 3 weken duren :|. Dus dat is best klote allemaal. Morgen ga ik die meteen aanvragen en zo snel mogelijk weer naar de consulaat in Amsterdam.
Ik zou hem idd heel snel aanvragen als ik jou was, kijk idd naar de link van de consulaat die Janet heeft gestuurd om te kijken wat je allemaal nodig hebt voor de aanvraag.
Ik ben zelf ook momenteel op zoek naar een woning en uiteindelijk ook een vliegticket.
Voor de anderen: Hebben jullie nog tips voor de vliegticket?
Ik had mijn Verklaring goed gedrag al binnen een week! Misschien jij ook wel:D Je moet echt onwijs veel papieren invullen etc. ( vind ik tenminste) voordat je eindelijk je mkv kunt aanvragen:P
Ik heb mijn ticket via KLM omdat die het goedkoopste was op verschillende vergelijkingssites.
Hee!
Ik heb mijn ticket via een reisbureau geboekt. Ik vlieg met SLM. Die was bij mij het goedkoopste en kon je ook goedkoper wijzigen voor de datum van de terugreis. En je kon een koffer extra mee van 25 kilo, voor 50 euro. Dus dat vind ik ook wel handig, haha! (A) maar ik ga dan ook 10 maanden:P
Ik heb vanmiddag mijn mkv voor 80% ingevuld. Morgen even het laatste deel invullen.
Maar inderdaad het zijn nogal veel A4tjes. Ze willen echt alles van je weten.
Ik probeer morgen op het gemeentehuis de verklaring van goed gedrag te regelen. Misschien dat ik kan aangeven dat het een spoedgeval is. Maar jah het zijn en blijven ambtenaren.
Wat hebben jullie nog meer geregeld bij het gemeentehuis, als ik daar toch ben.
Ja echt ALLES willen ze weten haha… Je moet ook een een originele geboorteakte (of een gelegaliseerde kopie daarvan) aanvragen bij het gemeentehuis, en ik had zelf geen paspoort dus die moest ik aanvragen. ik had namelijk alleen een id kaart;)
Ik lees dat jij al een visumaanvraag hebt opgestuurd.
Ik ben gisteren bij het gemeentehuis geweest, maar ik kan mijn verklaring van goed gedrag nog niet aanvragen. Dat konden of mochten zij zo een twee drie niet even voor mij doen. Nu moet ik bellen en informeren waar die verklaring voor bedoeld is. Of te wel iedere aanvraag wordt behandeld als een individu.
Wat heb jij allemaal aangegeven, dat je nodig ben voor de verklaring voor goed gedrag.
Hiermee bedoel ik de informatie van de ambassade en het bedrijf waar je gaat stagelopen etc. Ik heb een formulier van het gemeentehuis meegekregen waar staat ‘‘Aanvraagformulier verklaring omtrent het gedrag’’. Dit is een formulier van 5 kantjes. Bij punt 2.2
moet worden aangeven: het doel van de aanvraag. En bij punt 2.3 moet je aangeven de screening. Wat heb je nog meer ingevuld op dit formulier dat je zelf niet wist wat je er neer moet zetten. Ik heb begrepen van het gemeentehuis dat je dat zelf niet mag bepalen. Dit moet worden aangegeven door de instelling van het bedrijf. Even een voorbeeldje:
Stel, je hebt een keer geld gestolen, dan mag je bijvoorbeeld niet werken op een bank. Maar wel weer bij een postkantoor. Dus elke zaak wordt apart bekeken.
Ik hoop dat jij of jullie mij begrijpen en kunnen helpen.
Je gaat op stage in Suriname toch?
Ik heb die dingen door school laten invullen.
Volgens mij moet er bij de aanvraag worden ingevuld of je mens/dier geen leed hebt aangedaan ofzo… Maar ik zou als ik jou was even bij school informeren, zij weten vast meer.
Jah ik ga inderdaad naar Suriname. Alleen mijn school wil daar niet echt mee helpen.
Ik kan het nog een keer aangeven maar het schiet niet op.
Zijn er geen informatiebureaus die dit allemaal willen regelen.
Hee Arjen,
Ik heb ook zo’n formulier moeten invullen, maar kon de helft dus ook niet invullen. Ik ben daarmee terug gegaan naar het gemeentehuis, en zij hebben toen iets anders ingevuld waaruit bleek dat het voor een stage was en dat het voor de ambassade was. Ik weet niet meer precies wat ze heeft gedaan. Misschien kun je gewoon zeggen dat je niet alles in kunt vullen…
Via deze link kom je op een andere deel van deze site terecht. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=59776
Misschien is dit een tip voor de eigenlijke al te late studenten die met de aanmelding procedures willen beginnen.
Zoals ik al eerder op dit forum zei, we zitten in dezelfde situatie.
Ik heb dus ook een VOG moeten aanvragen voor de MKV.
Voor de VOG heb je een formulier nodig vanuit de Surinaamse Consulaat (staat ook op de site) Die kan je eerst bij hun aanvragen. Je kan het per post of gewoon langs gaan. Ik was dus langs geweest. Dit formulier is het stukje van de punten die je op de VOG nodig hebt om in te vullen, dit gebruiken ze dan als bijlagen voor de aanvraag van je VOG (reden waarom de Ambassade je VOG wil).
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Ik heb de VOG dus gisteren aangevraagd en hopen dat ie zsm binnen is, voordat ik op vakantie ben, om de MKV aan te vragen…want ik ben ook al te laat
Jeetje wat een gedoe allemaal!
Ik kon gewoon bij mijn gemeentehuis aanvragen, ze snapte me eerst niet maar ik heb haar naar de website van de ambassade gewezen en haar laten lezen en toen was het klaar… misschien is het bij mij dan wel niet volgens de regeltjes gegaan?
Te huur studentenkamers voor stagiaires/vrijwiligers
Ligging Paramaribo centrum en omgeving, veilige buurt.
Woningen : goed beveiligd
Diverse prijsklasse: 175-250 euro p/m
Huur inclusief : water/licht/gas/internet/onderhoud
Verblijf met meerdere studenten
mail : stoelmanstraat@live.nl
Ik ga van nov t/m mei stage lopen voor 7 maanden bij Lustig events,
ik ben blij met al jullie verhalen over mkv want ook ik moet hard aan de slag om alles voor augustus te regelen. Ik zie ook dat het bij één wat makkelijker gaat dan bij de ander dus ben benieuwd!
Ook had ik nog een vraagje wat ben je gemiddeld kwijt aan kamer in Suriname?
Hey wat leuk zeg dat je ook naar Suriname gaat;)
misschien wel leuk om contact te houden… kunnen we nog is wat
afspreken daar… verschilt heel erg de prijs ik ben 150 per maand kwijt maar ik zit bij iemand in huis…ik weet misschien nog wat voor je? als je het weet kan ik het nummer geven… nou succes met alles regelen
Ja lijkt met zeker leuk om contact te houden voor in Suriname! Ik heb alleen vraagje bij je MKV moet je ook je bewijs van middelen van bestaan aantonen, maar hoe moet je dit doen? want elke maand heb je weer anderen inkomsten en uitgaven
Dat zou ik echt niet weten, ik heb alleen een toeristenvisum nodig omdat ik niet langer als 2 maanden ga, ik zou ff het visum bureau bellen… die kunnen je vast verder helpen. Wat ga je precies voor stage doen in Suriname?
Voor als jullie de binnenlanden gaan ontdekken kan ik jullie Suriname Total Adventure Tours aanbevelen.Dit is hun website adres: http://www.surinametotaladventuretours.com, ze hebben een groot aanbod en weten alles van. Het land heeft veel te beleven naast je werk. Geniet ze straks!:dag: