Gaaf dat je stage gaat lopen in Suriname, ik vlieg begin Oktober die kanten op, ik ga vrijwilligerswerk doen in een kindertehuis heb er super veel zin in:)
misschien kunnen we mail adressen uitwissellen? is wel zo leuk voor in Suriname:zon02:
je mag me mailen stien2004@hotmail.com
Gaaf dat je stage gaat lopen in Suriname, ik ga begin Oktober die kanten op,
ga vrijwilligerswerk doen in een kinderterhuis, misschien kunnen we mail adressen uitwissellen, wel zo leuk voor in Suriname:zon02: Nou succes met de voorbereidingen,
Hey, Vanaf Oktober hoop ik vrijwilligerswerk te gaan doen in een kindertehuis, wie gaan er in deze periode nog meer? ik ga wonen aan de kwattaweg… Heb er echt super veel zininnn!:zon02:
ik heb vandaag mijn ticket geboekt. Ik ga van 28 juli t/m 16 sept…
Heb je de stoelmanstraat via CasaCama.com gevonden?
Ik zit nog te twijfelen tussen de stoelmanstraat en de fred derbystraat… ik denk dat ik voor de fred derbystraat ga, volgens mij is dat 1 of 2 straten verder van de stoelmanstraat. Waar ga je stage lopen?
Leuk dat je voor stage naar Suriname gaat, heb je er al een beetje zin in?
Ik weet misschien nog wel een kamer voor je… Ik ga wonen aan de kattaweg
10 min van het centrum, bij een surinaamse vrouw in huis. Je heb wel een eigen toilet/douche eigen ingang als ik goed heb, internet grote tuin om lekker in je hangmatje te liggen:D Het is wel anders als een studentehuis meer huiselijker. Maar ik zou evt voor je kunnen vragen of er nog een kamer over is?! zelf heb ik ook nog geen ticket geboekt maar ik ga dat denk ik via KLM doen.
je mag me ook even mailen hoor (stien2004@hotmail.com)
Super leuk dat jullie ook naar Suriname gaan!
Ik ga, net als Christine, ook aan de Kwattaweg wonen.
Ik heb al wat foto’s gezien en het zag er allemaal netjes uit gelukkig!
Het lijkt mij het meest verstandig om je tickets pas te kopen als je MKV is goedgekeurd. Anders zit je straks met een ticket, maar kan je het land nog niet in.
Ik denk alleen niet dat wij in het zelfde huis zitten, maar goed in ieder geval aan de zelfde weg, altijd gezellig;) Bedankt voor de tip daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik heb mijn ticket ook gewoon via KLM geboekt!
goeie tip van je Jessica! mijn MKV is al goedgekeurd dus ik heb mijn ticket geboekt. Ik ga in een studentenhuis wonen dus die verplicht wordt door mijn school. ( daar moet ik dus perse gaan wonen) verder kan ik je daar dus niet bij helpen David
Oke leuk om te horen allemaal…jullie lopen een stuk voor met het regelen, vergeleken met mij
Over de MKV heb ik ook het een en anders gelezen op dit forum site en op de site van de consulaat gelezen. Hebben jullie daar nog tips over? ik heb onder andere gelezen over een verlenging die bij een buurland kon? hm…moet ik even uitzoeken allemaal.
Hoe zijn jullie bij jullie gevonden kamers gekomen? is dat allemaal via dit site gegaan?
Hi Christine…
Excuses! ik had het helemaal over het hoofd gezien voordat ik een reactie had gepost…
Dat lijkt me in ieder geval al wel wat…Ik zal je een mailtje sturen voor wat meer info.
Thanks voor de tip Jannet
ps. ik moet zeggen dat ik er onwijs veel zin in heb
Ik ga 20 augustus naar Suriname voor een stage van 6 maanden. Heb er onwijs veel zin in.
Weten jullie ook wat ik allemaal moet regelen en eventueel moet hebben. Ik heb al druk gezocht op internet maar wil graag wel jullie verhalen horen. Ook ben ik nog op zoek naar een verblijf plaats. Het liefst in de buurt van de industrieweg noord. Ik hoop op een snelle reactie.
Groetjes Arjen
Leuk dat je voor stage naar Suriname gaat,
ik ga begin Oktober die kant op, ga vrijwilligerswerk doen in een kindertehuis.
Heb van de week mijn paspoort aangevraagd, als die binnen is ga ik mijn
visum ( kan erg lang duren ) aanvragen, enne mijn ticket boeken.
Hee!
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk je mkv aanvragen, want dat moet je 3 maanden voor vertrek doen. Verder kun je ook nog je ov omzetten voor een vergoeding. weer 80euro erbij, haha!=D
Ik heb zelf een kamer aan de stoelmanstraat, maar heb geen idee of dat in de buurt is van de industrieweg noord.
Leuk zeg, ik heb net mijn paspoort binnen. Maar weet je al wat voor een visum je moet hebben. Zij hebben mij geadviseerd om een Multiple Entry Visum aan te raden. Alleen via google etc vind ik dit geen goed passsende visum. Zelf ga ik stage lopen als engineer op een fabriek. Dat is iets anders als wat jij wilt gaan doen.
Lisanne wat is eigenlijk een mkv. Is dit hetzelfde als een visum. Want een visum aanvragen bij de ANWB duurt max 3 weken.
Je moet een Machtinging Kort Verblijf verplicht aanvragen bij het Consulaat Generaal van de Republiek Suriname( http://www.consulaatsuriname.nl/index.php) Deze moet je altijd hebben wanneer je langer dan 90 dagen (3maand) verblijft in Suriname, ik zou dit echt zo SNEL mogelijk aanvragen als ik jou was, want dit duurt erg lang, en aangezien je daar niet erg vroeg mee bent;)
Ik doe het ook via de anwb, maar ik even tot dat ik mijn paspoort binnen heb en dan
ga ik mijn visum regelen. Ik blijf niet langer als 3 maanden dus ik kan gewoon met een toeristenvisum
als ik het goed heb, het is allemaal best ingewikkeld. Ik ga zelf aan de kwattaweg wonen, geen idee hoe ver dat is zou je ff moeten opzoeken! succes met alles