sep/okt 3-4 weken Afrika of Midden/Zuid Amerika

Ik ben Agnes, 34 jaar en ben opzoek naar een (of enkele) reisgenootje(s) M/V die samen met mij in september /oktober voor ongeveer 3-4 weken wil backpacken, bestemming nog onbekend (Afrika of Midden/Zuid Amerika).

Ik reis graag via basic accommodaties, hecht dus geen waarde aan luxe en ben graag actief bezig bij voorkeur merendeel in de natuur en af en toe, of als afsluiter van de vakantie, lekker relaxen bijvoorbeeld aan het strand.

Is dit ook jouw manier van reizen en lijkt het je wat samen een bijzondere bestemming uit te kiezen dan hoop ik iets van je te horen.

Beste Agnes,

Heb zelf een rondreis geboekt in september voor 23 dagen bij Shoestring.

Gaat om de volgende reis. Singlereis met als datum 12-09-2014.
GROEPSREIS ZUIDELIJK AFRIKA IN 3 WEKEN
KAMPEREN TUSSEN DE NIJLPAARDEN

Ga zelf eerst drie dagen eerder al naar Kaapstad om daar iets meer tijd te hebben en reis alleen. Wie weet is dat ook wat voor jou?

MVG,
Maarten

Lees trouwens net Agnes dat de landreis geboekt kan worden voor 900 Euro voor de 22 dagen. Tot en met 2 juni boeken dan.

Boek NU met € 100,- korting per persoon

Ga vér & goedkoop met Shoestring op reis en boek nog t/m maandag 2 juni jouw groeps- of singlereis met een waanzinnige korting van € 100,- p.p.!

En een vlucht kun je boeken al voor 650 Euro retourtje. Je komt dan uit op 1550 Euro voor drie weken !

Helaas heb ik die 100 Euro korting niet te pakken !
Maarten

Hoi Maarten,

Bedankt voor je reactie, maar ik ben juist opzoek naar een reisgenootje om zelfstandig te reizen. Zodat we niet vooraf al aan een (strak) programma vast zitten en dat het simpel weg van A naar B komen niet een kwestie is van op tijd klaar staan en alles is geregeld. Ik ben opzoek naar het avontuur in hoeverre dat kan in een aantal weken.

Uiteraard kunnen we van te voren wel een aantal punten op de agenda zetten die we willen bezoeken, en misschien in grote lijnen een reisroute maken, maar ik vind het altijd erg leuk ter plekke een beetje te bepalen hoe of wat (vandaag of morgen vertrekken naar de volgende plek en waar gaan we dan heen). Daardoor kom je waarschijnlijk op minder plekken dan in een groepsreis van dezelfde reisduur, doordat het meer tijd kost vervoer te regelen of een overnachtingsplek te vinden maar ben je veel intenser betrokken bij waar je bent. Dat geeft voor mij de vakantie een enorme meerwaarde.

Zo ben ik in mn eentje door Azië gereisd gedurende een half jaar. Heb ik verder o.a. India bezocht, Costa Rica en Tanzania. Zuidelijk Afrika lijkt me zeker een mooi gebied, zo zou Botswana, Zimbabwe of Zambia bijvoorbeeld een mooie bestemming kunnen zijn voor dit najaar.

Maarten, ik wens je iig een hele fijne vakantie in september, zover als ik begrepen heb zijn het mooie reizen van Shoestring.

Groeten,
Agnes

Agnes , eveneens een fijne vakantie en maak er wat moois van. Gaat zeker lukken.

Hoi Agnes,
Had je mn privé berichtje gezien? :wink:
Groetjes!

Via Wereldwijzer app

Marriette, Leuk dat je Kenia aanraadt, maar zoals jezelf al aangeeft ben je geen reisgenootje en daar ben ik naar opzoek :slight_smile:

1 like

Hi. De wijze waarop je jouw manier van een reis beleven omschrijft ipv ondergaan is een jas die mij goed past. Avontuur en natuur zijn een rode draad waarbij inderdaad af en toe het best welkom kan zijn om enige luxe, zoals een goed restaurant of een heerlijk bed na een serie van dagen je te laten welgevallen die weinig hiermee gemeen hebben en daarom prettig zijn, weinig afleiding van dingen die je ook in Nederland vindt. Een meanderend pad met hobbels is leuker dan een recht pad waar niks op te kauwen valt.

Heb je buiten je genoemde landen overwogen om Noord-Amerika te willen aandoen? Ik geef toe dat dat het eerste land is dat mij altijd trekt. Het heeft alle prachtige natuur, aardige inwoners die anders dan Nederlanders sneller bereid zijn om een toerist bij te staan met zijn vragen. En het land heeft het bijkomende voordeel dat ik met iedereen kan converseren, met alle lagen van de bevolking. Mijn Spaans is 0 en Frans een magere vijf. Beheers jij deze talen goed? Dan sluit ik niet uit dat ik best graag naar Costa Rica zou willen. Een land met de mooiste bossen/natuur. Andere landen kunnen ook, mits jij de taal goed beheerst. Ik vind niets zo erg als ik mezelf als een vier-jarige hoor communiceren.

Btw, als je de V.S. Een kans zou geven … je krijgt dan wel de kans om op plekken te komen buiten de gebaande paden. Ik heb veel met dit land en heb verschillende routes en obscure poi’s die (al zeg ik het zelf) de moeite waard zijn. Maar zoals net beschreven, ik houd onder jouw competentie mbt taal zeker enthousiast rekening met ‘jouw’ landen.

Dag Agnes,

Hebben jouw reisplannen al meer vorm gekregen?
Mijn droombestemming is Patagonië (zuid-Argentinië en Chili). Zou dat iets voor jou zijn?
3 a 4 weken in het najaar lijkt me daarvoor ideaal.
Ook voor andere bestemmingen in Latijns-Amerika ben ik te vinden. Ik begrijp trouwens Spaans, en spreek het voldoende om wat zaken te regelen ;).
Groetjes,
Sofie
(31, omgeving Antwerpen)

Hoi Sofie,

Patagonië lijkt me zeker mooi om naar toe te gaan, en net als je zegt ben ik ook in voor andere bestemmingen in Latijns-Amerika. Ik spreek geen Spaans dat zou ik wel willen leren, want dat maakt het daar waarschijnlijk een stuk makkelijker, maar ver zal ik er niet mee komen dit jaar. Ben je al eerder in Latijns-Amerika geweest?

groeten,
Agnes

Bedankt voor je berichtje “epicurus”, zoals ik net Sofie heb laten weten spreek ik geen Spaans, en dat zou het wel makkelijker maken. Op de een of andere onverklaarbare reden trekt de VS me veel minder dan Midden of Zuid Amerika, al heb ik vaker gehoord dat daar ook prachtige gebieden zijn om te bereizen (dus misschien moet ik me daar overheen zetten). Ik heb er, zoals ik uit je tekst begrijp, wat minder moeite mee om me als een vierjarige te horen communiceren. :slight_smile: Zorgen dat je nooit haast heb en het geduld hebt om elkaar te begrijpen helpt een boel. Kan je er wel tegen een ander te horen stuntelen? :wink: Hoe denk jij over Patagonië bijvoorbeeld, of wil je toch vast houden aan de VS?

Dag Agnes,

Al een continent gekozen? Ik zoek een reispartner om Cuba te verkennen.

Ik ben 49 jaar, heb jarenlang een bedrijf in Afrika gehad en heb in die tijd veel over de gehele wereld gereisd. Cuba staat echter nog op mijn verlanglijstje. Ik zoek iemand die het leuk vind om met mij rond te trekken en zo de mensen en het land te leren kennen. Ik wil ergens in de periode juli - november 2014 reizen. Het maakt me dus niet zo heel veel uit wanneer ik vertrek. ik wil tussen de 2 en 4 weken uittrekken voor de reis.

Groeten,

Ruud

hi Agnes,

heb je inmiddels al een reisgenoot gevonden?
Ik zou graag ook richting Afrika of Midden/Zuid Amerika willen gaan. mijn vorige reis was naar Costa Rica, dus dat heb ik inmiddels wel gezien.
Laat even weten of je al een reisgenoot heb gevonden, en anders zou ik het wel leuk vinden om wat ideeen uit te wisselen.

Ik hoor graag van je

groetjes

Ülker

Hi allen,

Ondertussen krijgen de plannen wat meer vorm, zo is het plan om richting zuidelijk Afrika te gaan, mogelijk een vlucht naar Johannesburg. Vanwaaruit met een 4x4 naar het noorden, dat kan richting Namibië/Botswana, of Zimbabwe/Mozambique/Zambia of iets dergelijks. Dat moet nog iets concreter worden, een beetje richting kiezen, beetje inschatten hoever we kunnen komen, en de afstanden lekker relax blijven. Waarschijnlijk met tent, maar altijd optie voor hostels of wat we onderweg tegen komen.

Reisgenootjes nog steeds gezocht, want met de auto is het leuk om een groepje van 4 bij elkaar te krijgen!

Groetjes Agnes