Hoi, ik ben Agnes 33 jaar en zoek een reisgenoot die (ongeveer 3- 4 weken) met mij een klein stukje van de wereld wil ontdekken.
Ik heb een aantal jaren geleden gebackpacked in China en Zuidoost Azië gedurende 6 maanden, en zou nu graag delen van Midden en Zuid Amerika en Afrika willen bereizen. Door omstandigheden kan ik “slechts” enkele weken achtereen volgend op vakantie.
Ik vind het leuk meerdaagse hikings te doen, actief bezig te zijn en het avontuur aan te gaan mede door een low budget manier van reizen, overnachtingen ter plekke proberen te regelen (hostels, tenten, hutten, hangmatten, etc) en zo veel mogelijk met openbaar vervoer te reizen, waardoor je meer in aanraking komt met de lokale bevolking en de cultuur van het land. Ik vind het fijn om niet alles van de voren tot in detail vast te leggen, beetje Carpe diem, maar vanwege de korte duur van de vakantie zullen we er misschien niet aan ontkomen sommige dingen van te voren te plannen/regelen. Reizen komt met de nodige ontberingen en is soms afzien, maar dat zijn juist de situaties waardoor iets zich vormt tot een bijzonder ervaring.
Hou jij ook van deze manier van reizen en klikt het tussen ons dan lijkt het me leuk om samen een bestemming te kiezen en reisplannen te maken voor 2013. Ik zit niet vast aan een bepaalde periode al gaat de voorkeur uit naar buiten het hoogseizoen.
Op naar het volgende prachtige avontuur met indrukwekkende landschappen en uitzichten.
Leuk dat je ook naar Midden Amerika wilt. Ik ben zelf van plan om 6 maanden weg te gaan, maar dacht misschien vind je het leuk om een paar weken mee te reizen.
Mijn plan is om eind sept naar Cuba te vliegen voor ong 10 dagen/2 weken, daarna via Cancun zuidelijk te reizen. Eind okt/begin nov is er een festival in Oaxaca(zuid Mexico) waar ik graag heen wil. Daarvoor of erna duiken in Belize en daarna langzaam in zuidelijke richting zonder al te veel plannen vooraf vast te leggen.
Kerst/O&N in Nicaraqua, en wil rond 1 feb in Colombia zijn. Als afsluiter Suriname voordat ik rond 1 apr weer thuis moet zijn.
Zie jij een moment in mijn reis wat jou wel leuk lijkt? Misschien is het leuk om dan eens af te spreken om wat ideeën te delen.
Gr Karin
Hey,
Ik ben op dit moment een jaar aan het backpacken. In augustus zit ik in Peru en zoek nog een reismaatje die vanuit daar via Bolivia naar Argentinie wil reizen in ong 5 weken…
Mijn plan is om eind sept naar Cuba te vliegen voor ong 10 dagen/2 weken, daarna via Cancun zuidelijk te reizen. Eind okt/begin nov is er een festival in Oaxaca(zuid Mexico) waar ik graag heen wil. Daarvoor of erna duiken in Belize en daarna langzaam in zuidelijke richting zonder al te veel plannen vooraf vast te leggen.
Kerst/O&N in Nicaraqua, en wil rond 1 feb in Colombia zijn. Als afsluiter Suriname voordat ik rond 1 apr weer thuis moet zijn.
Katootje, dat lijkt me een prachtige reis. Ik zou je wel willen aanraden om niet veel van te voren vast te leggen zoals ergens langs jouw route met iemand af te spreken die ongeveer 3 weken op vakantie gaat (zoals ik) :slywink:
Backpacken zoals jij gaat doen is geweldig en is heel anders dan een “korte” vakantie, dan liggen de doelen (tijds besteding) misschien wat anders, bovendien zit jij er dan aanvast om een bepaalde tijd op een bepaalde plek te zijn. Ik ben wel een beetje jaloers als ik zo lees wat je allemaal van plan bent. Ik wens je echt een super ervaring!!
Peru en Bolivia zijn de landen in Zuid Amerika die wel echt boven aan mijn lijstje staan, dus ik ben zeker geïnteresseerd daar naar toe te gaan. Mij eerste gedachte is wel dat 3-4 weken misschien wat kort is om beide landen te bezoeken of bij jij van plan langer te gaan?
Is wat kort. Je doet het dan op zijn japans… Europa in 3 dagen. Maar highlights zien en toch genieten moet ook lukken, lijkt me. Ik ben van plan 4 a 5 weken te gaan waarvan 2 weken in het natuurgebied Madidi in de Boliviaanse Amazone. Kan jij in september-oktober weg?