Okt-Nov-Dec Zuid/Midden-Amerika 2013

Heey iedereen,

In de maanden okt-nov of dec2013 zou ik graag 4 weken willen backpacken in Zuid-Amerika. Welk land ben ik zelf nog niet helemaal uit…
Chili, Argentinie, Peru? Of Midden Amerika… Mexico, Brazilie?

Alleen is ook zo alleen, dus als jij ook al een tijdje zit te denken om dit te gaan doen maar ga je liever ook niet alleen, is het misschien een idee om samen te gaan?

Ik ben 27, vrouw. Ik hou van actieve dingen, strand, een feestje, en zoveel mogelijk zien. Qua accomodatie doe ik alles graag basic.

Ik hoor graag van je,

Groetjes Anita

Hoi Anita,

Je bent niet de enige die op zoek is naar een reisgenootje hoor ;D
Ik ben zelf een wat langere reis aan het plannen, van zo’n 6 maanden.
De eerste 3 maanden verwacht ik alleen te doen, daarna komen vrienden/familie over. Maar er zijn dan ook nog gedeelten die ik tussendoor alleen doe waarschijnlijk. Ik vind alleen reizen niet heel erg, het zal iig ten goede komen voor het leren van de spaanse taal, als je alleen reist moet je het wel praten. Maar nog steeds vind ik het eindelijk leuker om samen te reizen.
En als je het leuk vind ben je meer dan welkom om een stukje met me meer te reizen.

Ik zal je wat meer vertellen over mijn planning:
Ik wil rond begin oktober vertrekken, richting Cuba (ligt een beetje aan het weer daar) voor zo’n 2 weken. Overvliegen naar Cancun in Mexico, daar wat tempels bekijken en eind okt/begin nov is daar een festival wat misschien wel gaaf is.
Via Belize (heel gaaf voor het duiken), Guatamala (nog een paar tempels), Hunduras, Nicaragua (verwacht ik te zijn rond kerst/o&n) daarna reis ik verder door Costa Rica, Panama, Colombia (voor ook oa carnaval) en Suriname.
Als jij 4 weken weg wilt, is bijv Cuba/Zuid Mexico een idee. Of Vanaf half okt Zuid Mexico, Belize en Guatamala. Of vanaf begin nov (na het festival) voor belize, Guatamala en stukje Honduras. Alles is mogelijk.

Iets meer over mezelf, ben Karin, 28 jaar. Ik heb al heel wat van de wereld mogen bewonderen en dit gebied wat ik nu wil gaan zien, staat nog hoog op mijn lijstje. Kwa accomodatie ga ik ook het liefst voor budget, geef mijn geld liever uit aan andere dingen dan een bed. Strand ( niet te lang), een wandeling door de jungle, duiken en festivals vind ik allemaal leuk, ben eigenlijk overal wel voor in. Heb alleen een hekel aan musea, maar dat valt te bespreken haha.

Als je het leuk lijkt, kunnen we anders een keertje afspreken. Is toch altijd wel fijn om elkaar life gesproken te hebben om een idee te hebben van een persoon. Ik kom zelf uit Delft, maar vind het geen probleem om bijv naar Amsterdam of Utrecht te komen.

Lijkt me leuk meer van je te horen. Gr Karin

Hee Karin.

Wat leuk dat je hebt gereageerd. En super gaaf dat je zo een lange reis wil gaan maken :slight_smile:
Ik ben ook net terug van 8 maanden Australie en Azie. En dat was zo super dat je gelijk aan reizen verslaafd bent!

Nu heb ik alweer een nieuw plan :wink: Ik wil naar Colombia! En ik wil daar dan naartoe eind november en begin december.
Het is natuurlijk dan de vraag of jij daar dan zou zijn?
Alleen reizen is ook een hele ervaring en erg goed voor je ontwikkeling, maar ik vind het toch ook altijd leuk om alles te kunnen delen…

Ik hoor graag weer van je. En musea is ook helemaal niet mijn ding! :slight_smile:

Groetjes Anita

Hoi Anita
Helaas ga ik Colombia niet bereiken voor half januari en dan blijf ik daar tot en met carnaval. Maar moet idd wel een super vet land zijn, heb ik ook super veel zin in.
Als je nog bedenkt om misschien iets later naar Colombia te gaan… laat t me dan horen.

Iig heel veel plezier.
Groetjes Karin

Hoi Anita,
In midden amerika zou ik Nica+Guatemala aanbevelen … en dan zijn de 4 weken al voorbij.
Chili + peru > aan 4 weken tekort.
Een aardige optie zou Chili + Arg. zijn (landen in bijv. Santiago, dan kiezen of je naar Noorden of zuiden wilt, daar grens over naar Arg. en retour uit Buenos Ar.)
Brazilie? kan in 6 maanden als je heel hard gaat reizen (maar met 4 weken zou de kustlijn Rio … Fortaleza een optie zijn of Pantanal + x maar dan moet je wel binnenlandse vluchten gaan nemen).
Mijn advies: beperk je ambities, je kan in 4 weken niet veel landen gaan bezoeken, dan ben je net als de japanners die in 5 dagen de EU doen. Dat kan gewoonweg niet, dan mis je de echte fun van het leven aldaar.
Ciao,
Marcel (4xChili+Arg+Uru+Bolivia+2xColombia+7xBrazil+Venezuala+El Salvador+2xGuata+Nica in een geschatte totaaltijd van +/- 3 jaar, zo schat ik in).

Heeee Aniettje :slight_smile:

Wat een leuke reisplannen!! Laat ik nu net ongeveer dezelfde plannen hebben! :wink: Ik wil ook graag in okt/nov/dec op vakantie richting Midden/Zuid-Amerika. Ook ik heb 4 a 5 weken de tijd…(kan helaas niet langer ivm mn werk)

Zelf heb ik (ook) al enige reiservaring. Ben van het backpacken. Voor de rest ben ik een vrolijke, enthousiaste en sportieve jongen van 27 jaar uit Apeldoorn.

Mocht je nog steeds opzoek zijn naar een reispartner dan hoop ik op een berichtje van je…mag ook per mail hoor....ronalddddd85@hotmail.com

Groetjes Ronald

Hey Annietje en Ronald!

Wil dit nu lukken! ik ben ook op zoek naar een reismaatje om 4 tot 5 weken te reizen in midden/zuid Amerika dit najaar (okt-nov-dec?). Mijn plannen zijn nog in de brainstormfase, dus het zou super zijn om samen dingen uit te denken!
Ik spreek nog geen Spaans, maar eens de plannen concreet vlieg ik erin.
Ik ben 26 en heb een beetje reiservaring in GHana. Ik ben een impulsieve, vrolijke spring in’t veld :slight_smile:
Mocht je zin hebben om eens samen te denken en je nog geen reismaatje hebt, laat maar komen :slight_smile:
christel_smedts@hotmail.com
grtz,

Christel

Hallo Anita en alle anderen hier,

Ik zag jullie berichtjes voor een reisgenootje voor ZA van een tijdje terug. Hebben jullie inmiddels al iemand gevonden?

Ik ben zelf van plan om half november te vertrekken naar ZA voor drie maanden. Ik wil beginnen in Peru en daarna Bolivia en Argentinië of Chili meepakken. Ik heb al best wat ervaring met reizen, ook alleen, maar als blonde meid alleen naar ZA is toch een ander verhaal. Daarom zoek ik nog iemand om mijn reis in Peru mee te starten. Misschien dat een van jullie de aangewezen persoon is om mee te gaan?

Even wat over mezelf: 29 jaar, actief, ondernemend, hou van gezelligheid, avondje uit zo nu en dan, ben meer van natuur dan cultuur en ben gek op bergen met van die wondermooie uitzichten (afgelopen winter oa in Nieuw Zeeland geweest, dat was heel gaaf).

Ik hoor graag of iemand van jullie dit wat lijkt!

Groetjes Els

Hey Anita!

Ik zag net je oproepje staan en ook ik ben opzoek naar een gezellig reismaatje.
Heb toevallig net mijn ticket geboekt naar Quito, Ecuador.
Hier wil ik maar 2 nachten blijven omdat ik hier de vorige keer al geeindigd ben na mijn reis door Zuid-Amerika.
De hele maand december zit ik dus in Colombia.
Mocht je nog niemand gevonden hebben en het je misschien leuk vinden om een tijdje samen te reizen, dan hoor ik graag van je!

Groetjes Mariska

Hoi Anita,

Ik ga zelf eind oktober drie maanden naar Chili. In deze periode ga ik ook nog voor 1 of 2 weken naar Bolivia.
Heb jij inmiddels als besloten naar welke landen je gaat?

Groetjes,
Nicky