Zal me even voorstellen, ik ben Peter, 27 jaar en woon in Amersfoort.
Ik heb het plan om september of oktober 2010 4 weken te gaan backpacken in Zuid-Amerika of Midden-Amerika. Natuurlijk kan ik in mijn eentje gaan, maar met zijn tweeen (of misschien met zijn drieen) is het misschien wel veel gezelliger! Mijn plannen zijn nog niet zover gevorderd dat ik precies weet waar ik heen wil, maar de volgende landen spreken me wel erg aan: Mexico, Guatemala, Costa Rica, Peru, Bolivia en Chili. Voor de reis ben ik opzoek naar een mix van cultuur,natuur,actief,sportief en een beetje bijkomen op het strand.
Ik ben nog redelijk flexibel wat betreft data en landen, dus mocht je andere wilde ideeen hebben, laat het me maar weten!
Brazilië had ik nog niet overwogen, maar ik denk dat ik toch liever naar de landen ga die ik in mijn eerste post heb genoemd. Als ik me nog bedenk hoor je het van me!
Zie het bericht wat ik ook bij Monique heb geplaatst, ik ook de midden-amerika wens, Mexico was fantastisch, Guatemala ook. Ook Mexico moet ik nog een behoorlijk deel van zien, gebackpackt door Yucatan en Chiapas in het Zuiden. Wilde wat langer dan 4 weken, zon 6 tot 8 maar 4 weken ook wel ok. Wie weet dan nog Madagascar erna.
Groet Rachelle
Ik zag in het topic van Monique dat je ook wel voorkeur hebt voor Nicaragua of misschien el Salvador? Dat klinkt wat mij betreft ook erg goed hoor! Het gaat mij alleen niet lukken zo lang weg te gaan, heel misschien dat ik een 5de week eruit kan slepen…
Vanaf maandag 11 oktober en dan 5 weken, 6, 7, 8 weken verder.
Peru/Bolivia wil ik ook nog zien, net zoals Ecuador, Madagascar, Drakensbergen Zuid Afrika.
Gr
Je zet me wel elke keer wel aan het denken! Al die landen die je noemt moet ik ook ooit nog eens bezoeken. Maar goed, ik denk dat wij best een aantal leuke bestemmingen kunnen uitzoeken. Het lijkt me leuk om met een klein groepje te gaan, 3 of max. 4 personen, lijkt jou dat ook wat? Natuurlijk moet ik die dan nog wel eerst vinden…
Als je het wat lijkt, misschien kun je dan je e-mailadres even via een personal message sturen… dan kunnen we wat ideeën over de mail uitwisselen.
Ja, had inderdaad gelezen dat jouw voorkeur uitgaat naar reizen in een groepje, mijn idee is daar iets anders over: je bent dan langer bezig met de boel op elkaar af te stemmen. Het is natuurlijk wel zo dat reizen in een 2tal, vooral met iemand die je helemaal niet kent, waar je niets van weet, ook eng is en dat als het tegenvalt je er ineens alleen voor kmt te staan. Dat is weer het nadeel van niet in een groepje reizen. Dat is wel weer te ondervangen door elkaar voor die tijd n beetje te leren kennen, dagje of weekendje belgie ofzo. En dat je duidelijke afspraken maakt. het organiseren van reizen in een groepje is ook lastiger, alleen al om tot een concrete datum of keuze te komen.
Je kunt me ook (prive) mailen binnen dit forum, Is dat een idee? gr
Ja klopt, het regelen is inderdaad wat onhandiger en goede afspraken zijn dan natuurlijk erg belangrijk. Het kennismaken vind ik ook wel essentieel voordat je een maand met elkaar opgescheept zit
Ik zoek nog een reisgenoot in de periode 22 okt tot 28 nov. Zit nu in Guatemala, heb 4 weken spaanse les gevolgd en ben nu bezig met vrijwilligerswerk…
Daarna zou ik graag naar belize, mexico, niguragua willen…
Het zou gezellig zijn om dat met 2 of 3 personen te doen!
Ik ben Linda 25 jaar.