Ik ben 28 jaar, woon in Groningen en ik ben op zoek naar een leuk reisgenootje omdat al mijn vrienden en vriendinnen geen tijd hebben om in oktober vier weken met mij te gaan backpacken.
Omdat ik het wat gezelliger vindt om met z’n tweeen te reizen dan alleen plaats ik deze oproep.
Ik heb ongeveer bedacht waar ik heen wil; Panama, Costa Rica en Nicaragua of Peru en Bolivia trekken mij erg aan, maar uiteraard sta ik open voor andere suggesties.
Het liefst ga ik backpacken en er een avondtuurlijke reis van maken (natuur/cultuur/strand/sportief/actief), maar bijvoorbeeld een reis via shoestring.eu vindt ik ook ok.
Laat het me maar even weten of je je kan vinden in mijn oproep.
heb je al concrete plannen dan? of zijn het allemaal nog leuke ideeen?
Ik ben ook van plan om eind van dit jaar weg te gaan en Zuid Amerika lijkt me ook echt super.
ben benieuwd of je echt al plannen hebt en wanneer je precies zou willen gaan.
Ik hoop zelf 3 tot 6 weken weg te kunnen (even afhankelijk van mijn werk)
en dan tegen eind van dit jaar.
Ik had een beetje hetzelfde idee eigenlijk en ook om in september/oktober te gaan (ben redelijk flexibel). Moet wel eerlijk toegeven dat ik ook nog niet zover ben met mijn voorbereidingen
Zelf ben ik nog niet eerder die kant op geweest, dus heb ook geen specifieke voorkeur voor Midden- of Zuid-Amerika. Mexico spreekt mij ook wel erg aan! Het liefst ga ik backpacken, maar dan is het natuurlijk stukken leuker om met zijn 2en te gaan! Misschien kunnen we eens kijken of er wat te combineren/regelen valt.
Ook ik wil in oktober weg, richting midden-zuid amerika of madagascar: ben zelf in mexico en guatemala geweest, fantastisch, dus nu ook de wens voor costa rica, nicaragua, (el salvador kan ook) peru bolivia ecuador! In principe wilde ik ietsje langer gaan, zon 6 a 8 weken omdat de tijd zo vliegt maar 4 weken ook ok. Heb zelf ookal shoestring e.d. bezocht maar dat zijn echt volgepropte programmas met weinig flexibiliteit. Als je bv ergens wat langer wilt blijven dan kan dat niet, de bus moet door! Ookal is het er nog zo mooi. Ben 36 maar dat hoeft je niet af te schrikken, mijn vorige reispartners waren 23 jaar, good match. Ben een medium-backpacker, dwz dat ik wel prijs stel op goedkoop maar wel schoon! Praktisch alles met openbaar vervoer gedaan (in Cuba niet mogelijk) , soms uiteraard een taxi. In Mexico resulteerde dat ook wel s in spotgoedkope hotelletjes, 15 euro voor 2 personen. Hou van de natuur, het reizen op zich, het contact met de bevolking en andere reizigers. Beetje combi van alles eigenlijk. Dagje strand is lekker, dagje slenteren door stadje is lekker, door natuurpark met een dip in de natural pools. Bij mij hetzelfde verhaal, graag willen backpacken (weet al hoe heerlijk vrij je dan bent) maar niet alleen en vrienden, vriendinnen kunnen dan niet of geen geld of enz enz enz. De stap om het alleen te doen, toch te groot, vooral in die landen als vrouw. Groetjes Rachelle
hoi monique, rachelle, edwin en/of peter, hebben jullie je plannen al rond? ik vertrek de 15e naar nicaragua, voor 4 weken. reis de eerste week met een vriend van me, daarna in principe alleen verder, eventueel ook naar Honduras. maar ik vind het ook wel leuk om af en toe 'ns iemand te ontmoeten, iemand van jullie ook in Nicaragua of Honduras in oktober/november?