juni tot december 2013 trip door midden en zuid amerika wie wil er mee?

Hallo!

Ik ben Janneke (25 jaar)en mijn passie is reizen. Ik heb al veel van de wereld gezien en nu wil ik graag begin juni 2013 een reis gaan maken door midden en zuid amerika. Ik zou graag willen beginnen in Mexico en dan naar Belize, Guatamala, Costa Rica, Panama, nicaragua, Suriname, Brazilie, Bolivia, Argetinie, Chilli en afsluiten in Columbia. Ik wil deze reis graag met iemand maken die dezelfde passie deelt en het leuk vind om deze landen te bezoeken. Daarnaast houd ik van gezeligheid, ik ben sportief en ik houd van een uitdaging.

Lijkt jou dit ook super stuur me dan een berichtje terug :slight_smile: en wie weet kunnen we samen ons reis gaan plannen.

Hey Janneke,
Ik vertrek eind september dit jaar voor een wereldreis van 1 jaar. De laatste 3maanden ga ik door midden en zuid amerika reizen. Rond 1 juli 2013 vlieg ik naar Santiago en eind september vlieg ik terug naar NL vanuit Buenos Aires. Voor deze periode zoek ik ook nog een reisgenootje, zoek jij iemand voor jouw hele trip?

Groetjes Nicole

Hey Janneke,

Hoe strict zit jij aan je data?
Als alles zo gaat zoals het moet gaan, dan studeer ik af in juni.
Mijn idee is om dan in september/oktober te vertrekken.
Het orginele idee is om in ongeveer 5 maanden vanaf Mexica naar Suriname te reizen en de reis te eindigen half maart in Savador in Brazilië na het carnaval daar meegemaakt te hebben. Dingen die ik echt graag wil zien is het wereldwonder in Mexico, eind oktober is er ook een groot festival in het zuiden van Mexico wat me heel erg vet lijkt om mee te maken. Dan in ongeveer 2 maanden door alle landen richting Panama te reizen, Colombia heb ik echt zoveel goeie verhalen over gehoord, daar ongeveer een maand. Venezuela weet ik niet zo goed, dus misschien wel over heen vliegen naar Suriname. En dan door naar Salvador.
Een vriend van mij kwam met de vraag, waarom ik niet eerst nog een maand een stuk van Noord Amerika ging doen. Dat idee leek me eigenlijk ook wel gaaf, alleen nog ff kijken met geld. En dan zou het wel gaaf zijn om daar met een auto doorheen te crossen. Van kust naar kust of alleen het welbekende-rondje LA, Las vegas, Grand Canyon enzo… Maar staat nog op losse schroeven.
Ik ben eigenlijk nog heel vrij in mijn planning.
Al wil ik niet zo zuidelijk gaan als Argentinië. Ik ben al in Peru, Bolivia geweest en wat highlights in Brazilië gezien en ook al iets van Argentinië. Maar ik denk dat dat voor deze trip veel te ver is en vliegen is helaas niet zo goed koop. Ik zou nog wel eens terug willen naar Argentinië en dan een trip maken naar Antartica, maar dat wordt later denk ik.

Ik zal nog even wat meer over mezelf vertellen ;P. Ik ben Karin, 28 jaar en heb zoals je al een beetje leest ook al heel wat van de wereld gezien.
Heb al mijn reisgenootjes op internet gevonden, al met 6 verschillende mensen weg geweest en echt super leuke ervaring gehad. De helft van die mensen zie ik nog regelmatig.

Ik zou het in ieder geval heel erg leuk vinden om samen door Zuid-Amerika te reizen. Ik heb een aantal maanden in mijn eentje gedaan, dit vond ik toen ook heel leuk, maar heb ik gedaan. Nu zou ik liever met andere gaan zodat je ook je ervaringen kunt delen en niet alleen maar de standaard gesprekken met mensen voert, waar je vandaan komt, wat je al gezien heb in je reis en waar je heen gaat.

Ik zou nog niet in juni willen vertrekken, om de reden dat ik nog even tijd wil na mijn afstuderen om alles te regelen en te kijken waar ik heen wil en spaans leren al ben ik daar nu ook al een beetje mee bezig. En ik zou liever de winter willen missen in Nederland, dus daarom ongeveer september tot maart. Laat maar weten of je daar ook voor open staat.

Groetjes Karin

Hey Karin,

Dit is echt heel leuk om te lezen. Leuk dat je ook zo van reizen houd en al veel hebt gezien!

Ik wou eigelijk in 2013 gaan maar ik wil nu in september vertrekken. Eigenlijk een beetje zoals jij het beschrijft. Ik heb gister even contact gelegd met een reisbureau en toen ik had ik deze planning gemaakt: Mexico, Guatmala, Belize dan doorvliegen naar Costa Rica dan Costa rica beozeken, nicaragua,Panama vanaf de Panama de boot nemen naar Columbia, dan columbia, Bolivia, Chilli Argetinie, brazilie en dan een keer naar huis. Dit ticket kost 2500 euro weet niet of dat veel is? Zit dus retoer naar huis en een aantal binnenladse vluchten in. IK wil dezelfde tijd terug komen als jou. IK lees dat je liever niet naar Argetinie wil maar in Argetinie kunnen we een auto huren en dan is het niet zo duur. Misschien kunnen we het samen eens over de route hebben en kijken wat we willen? Surinama lijkt me echt te gek alleen is niiet backpackend te doen hoor ik ?!

En wat leuk om te lezen dat je via zon site al met veel mensen hebt gereisd ik heb tot nu alles alleen gedaan maar wel veel mensen ontmoet.

Ik hoor graag iets van je .

Groetjes Janneke

Hey Janneke,

Snap ik uit je verhaal dat je aanstaande september al wilt vertrekken?
Helaas moet ik namelijk nog een jaartje wachten totdat ik afgestudeerd ben. Ik wil dus september 2013 vertrekken.

Ik wist helemaal niet dat Suriname zo moeilijk zou zijn, ik zal het eens navragen. Mijn nicht is er een tijd geweest voor stage en heeft toen ook veel van het land gezien. Ik kan me niet echt voorstellen dat het moeilijk is, met de taal is er iig geen enkel probleem. Er zijn vele mensen die gewoon nederlands praten en ik neem aan dat de locale mensen ook een bus nemen.

Ik denkd dat die 2500 euro dan wel redelijk is. Ik heb nog nooit zo’n ticket gekocht dus heb geen idee. Heb altijd gewoon losse tickets geregeld.

Als jij het niet erg zou vinden om nog een jaartje te wachten… dan zou het leuk zijn binnenkort eens af te spreken.
Ik zou ook heel goed begrijpen als je dat nog iets te ver weg vindt hoor. Helaas kan ik nog niet eerder weg.

Groetjes karin