self drive safari nabij Kaapstad

hallo, ik ga met mijn zoon (28jaar) voor een paar dagen naar kaapstad in de maand september.
we hebben niet de tijd om krugerpark te bezoeken.
kan iemand mij tips geven wat de beste safari parken zijn in de buurt van kaapstad ?
we verkiezen om zelf door het park te rijden (zoals in krugerpark) maar dit is niet essentieel.
dank voor goede tips

Het dichtsbijzijnde ‘park’ is denk ik Buffelsfontein. Dit is een private park en ik ben er zelf niet geweest dus kan er weinig over zeggen. Ze hebben in ieder geval niet de big 5 gewoon vrij rond lopen door het park. Weet niet zeker of ze er alle 5 zijn.
Ik verwacht dat dit geen selfdrive is, maar mijn ervaring is ook dat je vaak meer ziet met een gids. Het is trouwens een urrtje rijden vanaf kaapstad.

Ik heb ook goede verhalen over Sanbona gehoord (http://www.sanbona.com/), maar ben er zelf niet geweest. dit is ongeveer 3 uur rijden. Ik weet dat er rond deze afstand ook meerdere opties zijn, maar volgens mij zijn het allemaal private reserves.

Voor een groter park denk ik dat je naar Addo moet, maar dat is wel 12 uur rijden ofzo. Wel bijna een garantie om olifanten te zijn (ook de belangrijkste attactie). Ik ben hier afgelopen jaar nog geweest en heb op een dag meer dan 200 olifanten gezien. Hier zou je ook zelf rond kunnen rijden.

[quote=“jajari87, post:2, topic:151939”]

Het dichtsbijzijnde ‘park’ is denk ik Buffelsfontein. Dit is een private park en ik ben er zelf niet geweest dus kan er weinig over zeggen. Ze hebben in ieder geval niet de big 5 gewoon vrij rond lopen door het park. Weet niet zeker of ze er alle 5 zijn.
Ik verwacht dat dit geen selfdrive is, maar mijn ervaring is ook dat je vaak meer ziet met een gids. Het is trouwens een urrtje rijden vanaf kaapstad.

Ik heb ook goede verhalen over Sanbona gehoord (http://www.sanbona.com/), maar ben er zelf niet geweest. dit is ongeveer 3 uur rijden. Ik weet dat er rond deze afstand ook meerdere opties zijn, maar volgens mij zijn het allemaal private reserves.

Voor een groter park denk ik dat je naar Addo moet, maar dat is wel 12 uur rijden ofzo. Wel bijna een garantie om olifanten te zijn (ook de belangrijkste attactie). Ik ben hier afgelopen jaar nog geweest en heb op een dag meer dan 200 olifanten gezien. Hier zou je ook zelf rond kunnen rijden.[/QUOT

Ik had sanbona al opgezocht. en weet iemand ook iets over Garden Route Game Lodge ? En over Umkhondo ?
We zijn zeker bereid om een 3-tal uren te rijden. Maar tot Addo is wel te ver aangezien we slechts 6 dagen hebben.
Ons programma zou zijn :
2 dagen kaapstad : 1 dag voor de kaap en de andere dag voor robbenisland en omgeving van kaapstad.
2dagen Game reserve (Voor een avond en een ochtend safari mee te maken)
1 dag Hermanus (walvissen spotten) : Wat is de beste plaats ???
laatste dag Stellenbosch en van daaruit naar de luchthaven van Kaapstad.
Of heeft iemand een beter idee ?

• Updated - - -

Ik had sanbona al opgezocht. en weet iemand ook iets over Garden Route Game Lodge ? En over Umkhondo ?
We zijn zeker bereid om een 3-tal uren te rijden. Maar tot Addo is wel te ver aangezien we slechts 6 dagen hebben.
Ons programma zou zijn :
2 dagen kaapstad : 1 dag voor de kaap en de andere dag voor robbenisland en omgeving van kaapstad.
2dagen Game reserve (Voor een avond en een ochtend safari mee te maken)
1 dag Hermanus (walvissen spotten) : Wat is de beste plaats ???
laatste dag Stellenbosch en van daaruit naar de luchthaven van Kaapstad.
Of heeft iemand een beter idee ?