Lieve forummers,
ik heb getracht om een planning op te stellen voor een eventuele last-minute rondreis in zuid-afrika.
Het oorspronkelijke plan was om de roadtrip van Johannesburg naar Kaapstad te doen; maar omdat we graag een beetje relaxt willen reizen en we twee weken de tijd hebben gaan we ons beperken tot de westkaap met het addo park.
Momenteel ziet onze reisroute er als volgt uit :
22-Feb vertrek brussel - overnachting op de vlieger (geen hotel)
23-Feb verblijf kaapstad - huurwagen ophalen en acclimatiseren aan het zwembad / kaapstad oontdekken (hotel Mountvieuw spa ofdisson blue le Vendome)
24-Feb verblijf kaapstad - tafelberg (kabelbaan) / strand
25-Feb verblijf kaapstad - cape malay, paragliden, strand
26-Feb van kaapstad naar hermanus - kaap de geode hoop, chapmans peak, boulders beach (hotel penguin guesthouse of sixteen guesthouse)
27-Feb hermanus - bootocht in de hoop een walvis te spotten
28-Feb WILDPARK???
01-Mar van WILDPARK??? naar krysna - ochtendr drive? (hotel armadillo studio of boomhut airbnb)
02-Mar knysna - dagje strand, pplettenberg
03-Mar van knysna naar port Elisabeth - ??? (hotel rodsedale of chrislin African lodge)
04-Mar dagje in addo (olifanten - natuurpark)
05-Mar van addo naar oudtshoorn - wilgewandel, struisvogels (hotel the gumtree of hlanganalodge)
06-Mar oudtshoorn - stokstaartjes, cango grotten, cap classique proeverij
07-Mar Route62 van oudtshoorn naar montagu - boplats, porto proeven, seweweekspas (hotel the Victorian of rosendal)
08-Mar van montagu naar Stellenbosch - vervolg route 62 (hotel kleinbosch lodge of 10 alexander)
09-Mar Stellenbosch - bike en wine excursie
10-Mar vertrek naar huis vanaf kaapstad
Ik heb mijn excursie voor een groot deel gevonden op de website van footprinttravel; de hotels hebben we zelf uitgezocht.verder hebben we ook de sites van connections, kras, de blauwe vogel etc hiernaast gelegd.
Denken jullie dat dit een leuk reisplan is voor een eerste (en wsl enige keer) zuid-afrika?
Mis ik hier nog iets? Wil ik teveel doen?
We willen uiteraard graag nog een wildpark doen dat niet al te ver van onze route ligt. Kan iemand me daar wat advise rond geven?
Ik had gekeken naar de game drive lodge in Albertina; maar daar kunnen we niet overnachten.
Botlierskop leek ons ook superleuk; maar dat komt op 500 EUR voor 2 personen incl overnachting. Op het eerste zicht lijkt het ons wat duur.
kan dat ook goedkoper?
Is het echt een meerwaarde om te overnachten in een wildpark op de wetskaap en welk park is het leukste voor twee volwassenen (30 jaar).
Alvast heel erg bedankt voor jullie advies 
Ziet er goed uit, maar helaas zijn er geen walvissen momenteel zonvakantie de kust. Misschien een boottocht op False bay vanuit Simonstown naar seal Island. En pin je niet vast op een vaste dag voor de Tafelberg, ga als die open is, deze week was er ook veel wind, dus dan gaat de gondel niet. En als die open is,mis het altijd super druk. Koop de kaartjes altijd van te voren via internet, scheelt weer wachten bij de kassa dan. Ze zijn altijd 8 dagen geldig. Op een dag Cape point etc en naar Hermanus, is wel een beetje teveel. Wat bedoel je met cape Malay? waarom naar Port Elizabeth,ik zou dit laten vallen. Ga van Knysa naar Addo, in het park logeren, als er nog plaats is. Kijk op Sanparks website. Verder echte Wildparken zijn er verder niet echt met de big5, moet je toch echt naar het Noorden toe. Kaapstad is meer Westers. kijk ok bij B&B in ZA. Altijd supercomputers daar te logeren. En overal heb je goede restaurants, en ook niet duur om heerlijk uit eten te gaan.
Hoi Thatch,
heel erg bedankt voor je tips!
Da van de tafelberg wist ik al, ik wou gewoon even kort samenvatten wat we daar kunnen/willen doen dus wat we welke dag doen in kaapstad ligt zeker niet vast. Dat hangt idd af van het weer :).
Ik bekijk even wat we kunnen switchen zodat de rit naar hermanus en de uitstapjes niet TE worden.
Van knysna gaan we naar addo, dat is een typefoutje. Ik denk wel dat we via port-Elisabeth rijden maar dat moet ik nog eens nazien op Maps. de beide verblijfplaatsen liggen in Addo.
We hadden voor addo niet gekozen voor een verblijf in het park omdat overal staat dat je buiten het park meer comfort vindt. Denk jij dat het prijs/kwaliteit de moeite is?
Wat is het voordeel van een verblijf in het park?
En kunnen we dan beter een extra dagje addo doen ipv er nog een wildpark bij te nemen? Heb je alles niet op 1 dag gezien (moeilijk om me er iets van voor te stellen).
Wat de wildparken betreft las ik toch geode zaken over Botlierskop, Kariega etc.
Wat is eigenlijk juist het verschil tussen addo en andere wildparkjes? Behalve dan dat Addo vooral olifanten heeft?
Ons leek het vooral fijn om eens de sfeer te hebben geproefd, we beseffen dat het geen krugerparken zijn :).
We willen iets dat tussen de beekse berken en krugerpark in licht zeg maar :).
Nogmaals: hartelijk bedankt voor je tips!
Is er trouwens een specifieke website met B&B’s in zuid-afrika; ik kijk meestal op tripadvisor, daar heb je ook een sectie met ‘bijzondere accomodaties, b&b’.
we verblijven graag in plekjes met een goedontbijt, leuke ligging en zwembad!
Hallo
Bekijk ook nog even deze:
De een of twee daagse Ho-Ho bus is misschien nog iets,
(komt ook bij de tafelberg en rijdt tot aan de kabelbaan)
en de botanische tuinen zijn een aanrader voor zeker een halve
dag of zo!
Veel planplezier
juist de b&b hebben dat vaak je kan kijken op sleepingout. co.za bijvoorbeeld. op google
maps staan ook b&b’s. of google.co.za. plaatsnaam en dan b&b. suc6