wie kan mij tips geven voor bezoek aan een wildpark in westkaap.
we zijn slechts 6 dagen in zuid afrika en onze tour zou als volgt zijn :
kaapstad :
dag 1 : 's middags landen in kaapstad - vertrek met de huurauto naar kaap de goede hoop en terugkomen langs de kust van kaapstad en hier overnachten.
dag 2 : robben island en de rest van kaapstad (waterfront, centrum)
dag 3 : kaapstad - swellendam
dag 4 : swellendam - hermanus
en we hebben dan nog 2 dagen over om een wildpark te doen.
of zijn er betere suggesties om op die korte tijd te doen. want naar een wildpark gaan waar geen wild te zien is is verloren tijd voor ons.
we deden ooit krugerpark maar we weten dat dit in de westkaap niet te evenaren is.
De eerste dag lijkt me vrij ambitieus, 's middags landen en de auto ophalen,
tel op minimaal anderhalf uur na de landing voor je wegrijdt, dan via de kaap terug naar Kaapstad,
zonder stoppen ook pakweg 3 uur en rond zes uur is het donker!
Willen jullie nog wat zien of stoppen onderweg of alleen maar rijden?
De eerste dag lijkt me vrij ambitieus, 's middags landen en de auto ophalen,
tel op minimaal anderhalf uur na de landing voor je wegrijdt, dan via de kaap terug naar Kaapstad,
zonder stoppen ook zo ongeveer 3 uur en rond zes uur is het donker!
Willen jullie nog wat zien of stoppen onderweg of alleen maar rijden?
Bok toch eens een keer een eind op met die ***reclame over gzatours…
Je hebt serieus nooit een nuttige bijdrage en maakt alleen reclame en ik erger me er steeds meer aan. Zal ook deze post weer rapporteren!
Inderdaad de eerste dag is te vol, want geen idee wanneer jullie in Kaapstad zijn, maar nu in de winter is het heel vroeg donker. In de zomer is jet wel later. En nu is het winter.
heleaas echte goede wildparken zijn er niet in de Kaap, of je vliegen Richting Kruger park, of naar Johannesburg en dan 2 uur met de auto naar Pilanus Park of naar Welgevonden in net Watergebergte (3 uur) ten Noorden van Joburg of vliegen naar Port Elizabeth en dan in een uurtje naar Addo National Park. Of…ach in net Noorden zoveel mogelijkheden.
Sanbona Wildlife Reserve ligt ongeveer 3 uur rijden van Kaapstad, kijk maar eens. http://www.sa-venues.com/visit/sanbona/
Je zou dan eerst hier naar toe kunnen gaan om daarna Swellendam en Hermanus te gaan doen.
Je zou bij Mosselbaai aan Botlierskop kunnen denken. Dat is wel mooi opgezet. Maar wel een eindje rijden van Kaapstad.
Voordeliger in dezelfde buurt is Garden Route Game Lodge. Dat waren 15 jaar geleden farms, je ziet wel meer de bewoonde wereld. Tegelijkertijd kun je ook de dieren goed zien in korte tijd. Dus het is een beetje wat je zoekt.
En anders moet je het toch in de omgeving van Addo en zo zoeken. Naast Addo zijn er meer gave private game reserve, die echt wel groot zijn.
Ik heb een blog over de safari mogelijkheden in combinatie met de Tuinroute geschreven, met fotos en links, wellicht heb je hier iets aan voor meer info? Safari aan de Tuinroute
Je zou ook kunnen zeggen, ik ga niet zozeer voor de dieren maar voor een nationaal park/reserve met mooie natuur en andere activiteiten. Sta je daar voor open?
Als je toch naar Hermanus rijdt, zou je door kunnen rijden naar De Hoop Nature Reserve, via Cape Agulhas (het meest zuidelijke puntje van Afrika). Er lopen bontebokken, Cape Mountain Zebra (beiden waren bijna uitgestorven) en elanden (die zie je nou ook weer niet overal), maar op meer dieren moet je niet rekenen. Tenzij je in het walvisseizoen gaat, dan zou je nog walvissen kunnen spotten vanaf de duinen. Maar de reden om naar De Hoop te gaan zijn voor alle leuke activiteiten kunnen doen, zoals de Marine Coast Walk. Maar je kunt er ook mountainbiken, eco quad biken, wandelen, picknicken in de duinen, star gazing en gewoon relaxen.
Moet het perse een wildpark zijn? Als je bereid bent out of the box te denken, zou je voor iets heel anders kunnen gaan, maar wel in de buurt van Kaapstad? Zodat je niet vooral aan het rijden bent. Ben je ooit in Cederberg geweest? Dat vind ik ook een heel bijzonder landschap. Zeker leuk als je van wandelen houdt. Verder oude San tekeningen en dit is de enige plaats ter wereld waar Rooibos groeit, van de rooibosthee. Ik ben er in april net opnieuw geweest, ik vind het er heel bijzonder, en heb er net deze week een blog over geschreven. Wie weet, is het wat voor je? Cederberg Wildernis in West Kaap