Kaapstad en omgeving

Hallo allemaal!

Eind januari vertrekt mijn zusje voor een half jaar naar Kaapstad voor stage.
Mijn plan is om haar eind maart op te gaan zoeken voor max 2 weken.
Ik wil vanuit daar graag de omgeving verkennen met, ik denk, een huurauto.
Heeft iemand tips hoe ik dit kan aanpakken wat betreft routes, bezienswaardigheden etc.?
Het liefst pak ik natuurparken mee met de Big 5.
Ik weet dat je dan een paar uur moet rijden. Dat is geen probleem. Evt met overnachting dan bijv.

Iemand ideeën, tips… alles is welkom.

Groetjes Deborah

Hallo Deborah

De wildparken in de omgeving van Kaapstad met de big 5 zijn absoluut niet goedkoop. Zo heb je b.v. Sanbona Wildlife Reserve op 3uur rijden van Kaapstad. Het Aquila Game Reserve op zo’n 2 uurtjes, Iverdoorn en Botlierskop. Maar deze halen het bij lange niet van de wildparken in het noorden en oosten van Zuid Afrika Kijk maar eens zelf op de site van deze wildparken.
www.sanbona.com www.aquilasafari.com www.iverdoorn.com www.botlierskop.co.za
Geniet die reis Jan

Die parken die twee/drie uur van Kaapstad liggen zoals Aquila kun je helaas beter mijden, dat zijn namelijk veredelde dierentuinen. Personeel wordt slecht betaald/behandeld, beesten van elkaar afgeschermd, zoals: leeuwen bij elkaar en afgeheind en gevoerd worden. Check tripadvisor.nl Voor een echte safari-beleving moet je het helaas verder van Kaapstad zoeken dan 2-3 uur rijden.

Misschien een optie om dan eventueel met je zussie een vlucht te nemen naar bijvoorbeeld Durban, 280 km van het Hluhluwe-Imfolozipark. Mooi park! Je kunt vanaf Kaapstad daarheen vliegen met o.a. flymango.com en kulula.com of eventueel British Airways of South African Airways, check skyscanner.nl

En anders eventueel naar Jo’burg en dan een lange autorit naar Pilanesberg (3 uur) of Krugerpark (6 uur). Ben je wel erg aan het reizen. Als je al eerder safaris gedaan hebt kan Pilanesberg wellicht wat tegenvallen, was bij mij het geval, echter vond mijn zussie het wel te gek. Waren daar drie dagen, een beetje teveel zeker met de gids die we bij ons hadden: die hoorde zich eigen nog al graag praten (met name over zaken die weinig van doen hadden met safari/natuur/dieren).

Krugerpark is verder weg, wel veel wild maar waarschijnlijk ook veel toeristen/auto’s. Vanaf Johannesburg zijn nog wel meer parken te bereiken. Als je voor Johannesburg mocht kiezen dan kun je overwegen om als je met KLM vliegt Johannesburg en Kaapstad te combineren, de een als bestemming de ander als vertrek. Heb jij slechts een enkeltje nodig, en je zussie een retourtje. Of jullie doen allebei een retourtje, wel zo gezellig.

Lead, je spreekt in meervoud over veredelde dierentuinen voor zover als ik weet is er maar een, Aquila.
Zouden er nog meer zijn wil ik dat graag horen. Dan het lezen van de vraag over wildparken in de omgeving van Kaapstad.
Het antwoordt van jou heeft niets met de vraag te maken, en is daarom onzin.