Als studente antropologie wil ik mogelijks mijn thesis schrijven over vrouwelijk sekstoerisme in Gambia (blanke vrouwen die aanpappen met lokale bevolking van een generatie jonger…). In Afrika zouden vooral Gambia en Kenia daar erg “populair” voor moeten zijn. Het probleem is een beetje dat ik tijdens de zomer van 2011 naar daar zou willen gaan, wanneer het net regenseizoen is. Ik vrees dat er dan minder toeristen zullen zijn om te interviewen ed. Is iemand van jullie daar tijdens de zomer al geweest en dit opgemerkt? Is het echt zo’n “trend”? Hartelijke dank voor jullie reacties!
Wij zijn in 2004 naar Gambia geweest en in 2007 naar Kenia. In Gambia waren we eind augustus begin september en bij ons in het hotel zat een wat oudere Nederlandse dame die we duidelijk zagen aanpappen met jonge Gambianen. Ook in een uitgaansstraat was dit duidelijk te zien.
In Kenia hebben we een safari gedaan en daarna in een AI resort, dus hebben we er minder van meegekregen.
Qua regenseizoen in Gambia hebben wij 2 keer een heftige bui gehad. 1 keer s’nachts en 1 keer overdag, maar daarna schijnt ook weer direct de zon. Voordeel is denk ik in deze periode wel dat de reizen goedkoper zijn, wat misschien juist weer meer dames trekt…
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes in ieder geval!
Groeten,
Sander
Kijk voor onze reisverhalen op : www.maartenensander-reizen.webklik.nl
Ook in het ‘off-season’, onze zomer en daar regentijd, zijn er voldoende toeristen die op andere dingen uit zijn dan zon, zee en strand.
Oudere Europese dames die een jonge Gambiaan ‘inhuren’ voor twee weken plezier zul je zonder enige moeite vinden, óók in de zomer!
Wel handig denk ik om een hotel te kiezen dat ook in de zomer voldoende toeristen in huis heeft zoals Senegambia Beach. Ook zit je daar in het drukste gedeelte van Gambia, al zul je in de zomer zien dat de nodige restaurantjes gesloten zijn vanwege het gebrek aan toeristen. Het is gewoon een stuk rustiger in onze zomer.
Als je een weekje (of 2) in mei kunt gaan, zou ik daar voor kiezen. Het regenseizoen is alleen al door de hoge luchtvochtigheid niet prettig.
Het zijn echt niet alleen de ouwe vrouwen die een jonge vent daar zoeken.
De ouwe kerels proberen er ook hun sexvriendinnetje te krijgen en doen echt niet onder voor de vrouwen.
Helaas, de mannen en vrouwen die er alleen naartoe gaan om echt vakantie te vieren, of voor het project dat ze onderhouden in Gambia, worden ook als mogelijke klant beschouwd en dat is echt niet leuk!!!:mad:
Als we toevallig eens gelijktijdig in Gambia zijn drinken we samen een keer een Julbrewtje. Word je ook niet lastig gevallen door hitsige dames… :slywink:
Afgesproken,
Verder kan ik me redelijk verweren bij de “hitsige” vrouwtjes.
En over 5 weken ben ik er met m’n eigen vrouw.
Maar alle gekheid op een stokje,
Het is slecht voor het toerisme en het land, als het gezien wordt als een sexparadijs voor bejaarden.
Wat is oud??? Ik werk i.i.g. niet meer dus.
We gaan 12 januari voor 1 week in het nieuwe hotel Djilaba. (zou dit jaar niet gaan, maar kreeg het aangeboden door de familie voor m’n verjaardag.)
Moet dus veel gedaan worden, in korte tijd.
Ooooh dat is nu jammer Jack want jij komt aan met het vlegtuig waarmee ik weer vertrek na 4 weken vakantie.
Dan had ik graag met jullie beiden een pilsjes willen drinken jongens.
Of mag het ook een wijntje of Fanta zijn want vind de julbrew te zuur van smaak.
Had ik jullie eens kunnen ontmoeten samen.
Wens jullie beiden een fijne vakantie toe ! >>>
Een werkvakantie dus… Ja, zo ging het bij m’n ouwe lui ook altijd als ze gingen. En ze gingen telkens 4 weken achtereen! Nu ze er ieder jaar een half jaar verblijven komen ze tenminste ook eens op het strand :vak02:
Maar dan treffen we elkaar er iig niet. Volgende keer beter!
Ja, jij staat al klaar met je koffers! Wrijf het er maar in…
Maar euh, Julbrew zuur??? Vind het een prima biertje! En Heineken wordt er ook geschonken hoor… Maar best, als Nel een Fanta wil, krijgt Nel een Fanta
Ja sorry zal wel aan mij liggen omdat ik jaren halfom gedronken heb en dat dit het bier zoeter maakt.
Ik vind julbrew echt niet lekker en kan me niet bekoren.
Voor de rest lust ik alles als het maar geen whiskey is !
Erwin als ik mijn koffers weer uitpak dan pak jij ze albijna in.
Dus je zult zien het schiet eerder op als je denkt.
Inderdaad mijn koffer vandaag klaar gezet, en overal liggen al spullen die mee moeten.Dat vind ik altijd minder want je moet aan zoveel dingen denken. Och ja als je eenmaal richting Schiphol gaat keert de rust terug en kan het niet snel genoeg gaan.
Het is er bloedje heet in Gambia hoor ik ?
De aarde warmt in Afrika meer op hoorde ik vandaag o pde radio.
Word weer zweten daar…!:zon02:
Het heeft wel niets met het sextoerisme te maken maar:
a. In Gambia geen Heineken!!!
b. Nel als ik je bloemetjes hier water moet geven, die vier weken, geef maar een seintje, want we wonen in dezelfde gemeente.
en goeie reis.
Jack
Huuu Jack in mijn Gemeente …??
Ik dacht dat je in de buurt van R.mond woonde ??
Jij had toch ins ons gastenboek op de site geschreven dat je in mijn achtertuin woonde en graag een keertje iets samen wilde organiseren ??
Of ben je verhuisd ?
Wel tof van je dat je mijn bloemen water wil geven, maar ik zat meer met mijn kanarie in mijn maag ?
Is geen grap hoor …! Heb echt een kanarie en buurvrouw wil er voor zorgen maar heeft plots 2 jonge poezen en weet niet of dit wel goed gaat komen ??
Toch bedankt voor het aanbod Jack, wie weet een volgende keer ??
Euh, Heineken niet in Gambia, of bedoel je dat je het er liever niet ziet?
Ik drink ook nooit Nederlands spul als ik in het buitenland ben. Ten eerste veel te duur en gewoon minder lekker. Hou zowiezo niet van Heineken, bah…
Kanarie in je maag? Das niet best Nellol2
Je kunt het natuurlijk best met de buurvrouw proberen. Pietje kan toch thuis verblijven en buuf kan toch water en voer verzorgen? Hoef je je om de poezebeesten ook geen zorgen te maken…
Heb ik haar ook voorgesteld om te doen want ze moet toch post oprapen en plantjes water geven, dus kanarie kan ook blijven. Dit vind ze zielig en wil hem thuis hebben en plaatst hem boven o pde kast ?
Ze is een dierenvriend dus dat komt wel goed.
Maar ik zelf ben ongerust want die poezen springen zo op de kast en weg kanarie of kooi en al valt op de grond misschien. Ze werken allebei en zijn niet thuis overdag…?
Moeilijk…!
Misschien valt het ook wel mee…daar moet ik maar vanuit gaan.
Heb wel gezegd als het niet gaat, kanarie in mijn huis plaatsen graag.
GR. Nel
Ik ken katten. Zou als ik jou was die kast eens bekijken. Als er ook maar een mogelijkheid bestaat dat ze via een tafel/stoel/vensterbank of wat dan ook richting kast kunnen springen zou ik het niet doen. Ze kunnen de raarste en verste sprongen maken…
En als de kanarie bij jou thuis in de vensterbank oid gezet wordt, kan het beestje toch lekker naar buiten kijken. Naar alle vogels die er vergaan van de kou
Moet je trouwens wel de kachel op een acceptabel niveau laten branden als je weg bent…
Helemaal gelijk Erwin zo denk ik er ook over ! Het beestje hoeft maar 1 maal per week voer te hebben en kooi schoon dus waarom verkassen ? Leuk dat je even mee denkt. Thanks !
We dwalen wel ver van het onderwerp van sekstoerisme af naar kanaries wat niets met elkaar te maken heeft of…?lol2 Zal me dit volgende week eens bekijken of ik een overeenkomst kan vinden in Gambia en plaats het hier bij thuiskomst. Vogeltjes zitten er genoeg in ale kleuren en maten, daar is geen gebrek aan.