Hallo iedereen,
Al een tijdje spookt het door mijn hoofd om voor een lange tijd op reis te gaan. Omdat ik nog geen ervaring met reizen heb, heb ik mijn zinnen gezet op Europa. Ik denk dat we soms vergeten dat Europa een prachtig continent is met veel afwisselende natuurverschijnselen. In mijn eventuele reis zal ik niet echt een doel hebben om ergens te komen. Natuurlijk is het wel zo dat ik een aantal steden wil zien. Het gaat een reis worden met enorm veel stedentrips. Maar ook wil ik graag de kleine dorpjes bezichtigen. De echte cultuur op snuiven en op plaatsen komen die mijn worden verteld door de lokale mensen.
Maar… Zoals jullie kennen zien in de titel, wil ik liever niet te veel geld uitgeven. Dat kan ook niet, want dat heb ik niet. Natuurlijk heb ik geld genoeg voor de eerste aankopen om de reis te beginnen. En een start budget zal er zijn. Maar het gaat niet veel worden.
Ik wil enorm graag de wereld zien. En de vrijheid voelen die er dan zeker zou zijn. Ook wil ik de cultuur van ‘andere’ mensen beleven. Hoe is het nou om te werken onder Franse of Spaanse mensen? En dan niet in de toeristische gebieden. Díe vrijheid en ervaringen wil ik super graag voelen en mee maken.
Door middel van liften wil ik naar mijn bestemmingen komen. En eventueel met openbaar vervoer zal ik me verplaatsen. De eerste dagen wil ik vooral 's nachts reizen en mee liften met bijvoorbeeld vrachtwagen chauffeurs. Overdag kan je dingen bezoeken en eventueel opzoek gaan naar een baantje die zorgt voor kost en inwoning. Zo heb ik geen stress over de verplichtingen.
Als jullie enige tips hebben over deze reis en dit avontuur, is dat meer dan welkom. Wat raden jullie mij aan om te doen? Wat moet ik beslist mee hebben? Dit zijn niet de enige vragen die ik heb. Is er misschien iemand die precies hetzelfde in gedachte heeft? Deel het met me! Ik ben zeer benieuwd naar alle verhalen.
Met vriendelijke groeten,
AJ