Liften!

Zijn hier mensen die goeie/slechte ervaringen hebben met reizen dmv liften; of die tips/suggesties hebben ivm liften??

Ik zou namelijk Europa willen rondreizen dmv liften, maar vele mensen raden me dit ten stelligste af, maar ik zie niet meteen een andere oplossing om op een goedkope manier een jaartje rond te reizen…

Hoi Angellore,
liften is een hele leuke manier om europa te ontdekken! Zelf heb ik meerdere keren in nederland, belgië en frankrijk gelift. Van vrienden hoorde ik dat duitsland en tsjechië ook prima te ‘beliften’ zijn. Je ontmoet veel mensen en kan in principe overal komen.

Alleen liften als meisje raad ik je af, want dan vind ik dat je toch een risico neemt. Ik heb wel met nog een ander meisje gelift en dat ging prima.

Enige regel die ik hanteer: ga altijd op je intuïtie af! ook al baseert zo’n gevoel zich misschien nergens op en valt het te weerleggen met je ratio. Ik ben daar altijd trouw aan en ook als mijn liftpartner een raar gevoel heeft over een lift neem ik die lift niet, ook al vertrouw ik het wel.

Liftend stuit je op de goedheid en gastvrijheid van de mens. Superleuk dus!
Soms ook wel vermoeiend zeg ik er bij.

Veel plezier als je gaat!

Mja, ik had ook al gedacht om niet in te stappen als mijn intuitie zegt dat het fout zit… Ik zou vooral met vrouwen en koppels ofzo meerijden denk ik.

En ik heb overlaatst gehoord dat het in Frankrijk net ongelofelijk moeilijk is om een lift te vinden? Jij hebt daar dan geen slechte ervaringen mee?

Alvast bedankt voor de uitleg en de tips! :slight_smile: