vind het heel jammer dat persoonlijke zaken hier meer aan bod komen dan het onderwerp zelf.
mijn vraag is nog altijd "waar op samui huren en tegen welke prijs ? " to the point
Sorry , voor geharrewar.
Ik heb zelf geen ervaring , heb ook geen motorrijbewijs en zelfs autorijden vind ik eng.
In principe kan je bij elke hotel bestellen , laten regelen door de receptie.
Alleen moet je wel een echte(de grotere jongens) nemen, die ook gerechtigd zijn om het te verhuren. Je weet ook dat de motors beter onderhouden wordt.
Als je gaat googlen kan je hetook vinden.
Hier bijvoorbeeld :
http://www.balisetia.com/index.htm
Voor grote motoren zag ik ook een site in Ubud ,ik denk dat ze de motor in jou hotel ook kunnen afleveren en ophalen.
Kost je een paar euro extra (?) .
Hoi Urak,
wij huren altijd een auto voor 8 euro per dag. Is wel geen motor, maar het geeft je wel een idee van de prijzen; ik denk een euro of 5-6. Het verkeer in Kuta en Denpasar is vrij hectisch, daar buiten is het goed te doen hoor!
bedankt ketut
Hoi Urak,
Zoals eerder vermeld zijn het geen scooters maar lichte motoren. Dat weet ook iedere zorg- en reisverzekering in Europa. De kans is daardoor erg groot dat je bij letsel niets vergoed krijgt, alleen als je in het bezit bent van een internationaal motorrijbewijs. Ze doen niet al te moeilijk als je in Nederland een kopie van je officiele motorrijbewijs opstuurt. Dan krijg je de zorgkosten en eventueel vlucht alsnog vergoedt. We hebben 2 maanden geleden in Bali een fransman ontmoet met een gecompliceerde sleutelbeen breuk door een scooter ongeval. Hij moest direct terug naar Frankrijk. Hij had geen motorrijbewijs. Kreeg niets vergoed van zijn verzekering. Hij moest op eigen kosten terug vliegen en de kosten van het ziekenhuis zelf betalen. Het ongeluk werd veroorzaakt door een kip die half vliegend over stak…een ongeluk zit in een klein hoekje.
Ik ga over 1,5 week even terug voor 3 weekjes, heb er zin in! En ja, ik ga met mijn internationale motorrijbewijs zeker een scooter huren. Heb ik eerder gedaan, het scooterrijden is goed te doen, goed opletten en vooral vooruit kijken als je rijdt. Je bent verantwoordelijk voor wat er voor je op de weg gebeurt, niet achter je. En verder is het genieten op de scooter.
Veel plezier op Bali!
Groetjes Esmo