reizen in bali met scooter

beste mensen, ik vertrek met men vriendin zondag 15 juni naar bali voor de eerste keer.
we gaan voor 4 weken en willen Bali en de Gili’s doen.

heb wel vorig jaar al eens Thailand en Cambodia gedaan met de rugzak dus heb ik wel al een beetje ervaring.

nu zou ik graag een brommerke huren en Bali rondrijden langs de kust ( en soms eens het binnenland ingaan).

ik heb juist een internationaal rijbewijs. is het te doen of aan te raden of af te raden om bali rond te trekken met een brommertje?

thx

Dat is best te doen hoor , je ziet natuurlijk veel meer , hou wel rekening met het verkeer, dat kan veelal een chaos zijn . Links rijden!

Fijne vakantie, en mooi weer dan heb ik dat ook…

iemand een idee hoeveel ik max zou moeten betalen voor een brommerke voor 3weken te huren?

dat ik toch niet te neig int zak zal gezet worden. . . thx

Heb echt geen idee , de rupiah staat zwak dus alles wordt duurder.

en weet je de prijs voor 1 DAG bv? dan kan ik het zo een beetje uitrekenen

Reken met 30 euro voor een dag, en dan een prijs afhandelen voor 2-3 wkn ,suc6

Brommer moet goedkoper kunnen dan 30 euro voor een dag.

Zelf heb ik echter nog nooit een brommer gehuurd, ik heb nl. geen motorrijbewijs (en een ‘brommer’ op Bali is officieel een schakelmotor van meer dan 100cc).

Volgens mij kun je voor minder dan 5 euro per dag een brommer huren, afhankelijk van cylinderinhoud.

Waaaaar ???

Als dat al zo was , kon ik toeristen daarheen sturen, en wat extra inkomen genereren.

In Sanur kan het op verschillende plekken vanaf Rp 40.000 - 50.000

Wij hebben in sanur een scooter voor 5 dagen gehuurd voor 25 euro

[

Ja sorry je hebt gelijk , ik ben /was /zat helemaal ernaast met de valuta!

Ik dacht eerst ook dat je een motorrijbewijs moest hebben maar… Ik heb net met het hoofdkantoor van de ANWB gesproken en zij verzekeren mij dat ik met mijn B rijbewijs (auto) een A (motor) stempel kan krijgen. Met als opmerking dat deze alleen geldig is voor kleine (scooter)-motoren tot 120cc. Dus eigenlijk dezelfde regelgeving als ook in bijvoorbeeld Italië. Deze regelgeving is vrij specifiek voor Indonesië dus de kans bestaat dat de winkelbediende van de ANWB niet gelijk weet dat het kan en mag maar dan kun je aangeven dat zij in de werkinstructies moeten kijken. Aldus het hoofdkantoor van de ANWB.

Ik rij zo gelijk naar de stad voor mijn kopie!

Groetjes!

Update: Internationaal rijbewijs gehaald en is geldig voor scooters tot 150cc. €18,95 en €17,95 voor leden.

Dat is fijne informatie dank je wel!
Moet je nu ook een extra stempel hebben of begrijp ik je verkeerd? Ik heb al internationaal rijbewijs namelijk. Dank je wel vast voor de reactie!

Via Wereldwijzer app

Ja dat klopt, een extra stempel en ze schrijven er een korte uitleg bij in twee talen. Waarin staat dat je een “motor” (zware scooter) tot 150 cc mag rijden. Een soort uitzondering op een volledig motorrijbewijs.

Gisteren een dodelijke scooterongeval gezien net ten noorden van Bedugul. Niet eens in het drukke zuiden.Wees voorzichtig!

Ik ben het zeker met Jenny eens; kijk goed uit en rij voorzichtig. Als je geen ervaren rijder bent zou ik dit niet in Indonesie gaan leren. Het is erg druk, en als je niet weet hoe je in zo’n drukte moet rijden neem dan lekker een taxi.

Gr Pieter