(origineel bericht op be-more.nl)
Schooneveld
Gisteravond na het schooltje naar een nieuwe markt geweest. Heel leuk en weer dezelfde taferelen zoals die overal op de markten te zien zijn. Daarna zijn Yvette en ik naar huis gegaan. Even bijkomen van de dag met een kopje thee welke wij dronken uit ons nieuwe serviesje. s’ Avonds op de fiets met hoofdlamp naar ons eettentje ‘The White Rose’ geweest. Ik ben niet te laat terug gegaan want ik was moe en ben toen redelijk vroeg mijn bed ingegaan. Per slot van rekening gaat mijn wekkertje weer om 6.00 uur!
Vandaag was weer een leuke dag. Elke keer blijf ik me verbazen en wat ben ik blij dat mijn wiegje niet hier heeft gestaan in Cambodja. De kinderen hier hebben natuurlijk niet dat gevoel want ze weten niet beter. Zo op het eerste gezicht lijken de kinderen hier heel gelukkig. Maar als je dan gaat trouwen is het geluk over. Hier wordt er nog steeds ‘niet uit liefde’ getrouwd. De bruid die ik vandaag zag, zag eruit alsof ze elk moment in huilen zou uitbarsten, vervolgens naar de brug zou lopen om daar van af te springen terwijl ze niet kan zwemmen. We konden de bruid en bruidegom niet missen want we reden met onze brommers door de feesttent heen waar op dat moment het bruidspaar officieel getrouwd werd. We moesten hier wel door heen rijden want de tent was geplaatst op de openbare zandweg. Hoe hilaris is dit! De bruidegom keek ook niet heel erg blij wat waarschijnlijk weer kwam omdat hij teveel in zijn buidel had moeten tasten om de ouders van de bruid te betalen. Precieze bedragen weet ik niet maar dat ga ik aan Tevi vragen. Alle bruidmeisjes en de bruid zien eruit als een gekloonde barbiepop. Wellicht komt dit weer door de zeer, zeer vele make-up die ze op hebben. De muziek staat heel erg veelste hard met ontzettend veel bas waardoor je op de grond staat te shaken. Ik denk dat er veel gehoorbeschadigingen optreden na een Cambodjaans huwelijk wat wel weer veel business genereerd voor Schooneveld, gehoorapparaten.