Het was niet echt aanvallend bedoeld, maar als wij er tijd in steken om te adviseren ( zei ergens int begin toen je logies nog niet vasstonden dat south-coast eng is door Likoni ferry, dat er 250 toeristen hun vlucht naar huis hebben gemist etc etc) …en je vond dat geen argument, tja, dan zit je nu dus met de geballen peren en … die ferry.
Maar maak je geen zorgenn tegen de tijd dat jij gaat zijn er wss nieuwe ferries, Kenya zegt dat ze voorzien zijn voor eind maart. Plak er nog een maandje of 2 bij omdat het Kenya is (het land) en dan zit je zeker goed voor July.
No worries, be happy.
Kenya ni vizuri, hakuna matata
Ik waardeer het ook dat je er tijd in steekt maar als je in het begin op dit forum komt en net weet waar kenia precies ligt (dat het in afrika lag wist ik uiteraard wel) en er komt zoveel info op je af, besef je niet echt dat dat veer met jouw vakantie-bestemming te maken heeft. Je hebt veel ervaring met Kenia en met de mensen daar en je tips kunnen bruikbaar zijn voor anderen maar neem een ander niet kwalijk dat ze niet zoveel “verstand” van Kenia hebben als jij. En maak ze dan zeker niet belachelijk. Daar is dit forum toch niet voor bedoeld?
Nogmaals; ik ben een leek wat Kenia betreft en heb er heel veel zin in om er naar toe te gaan maar vind bepaalde aspecten ook eng, dat kan toch?
Groetjes
Gilling, je hoeft niet bang te zijn voor de ferry. Je weet even niet wat je meemaakt als je dit voor het eerst ziet, dat had ik ook afgelopen jaar. Zoveel mensen die van alle kanten vandaan komen en in alle macht de ferry op proberen te komen, maar het heeft ook wel wat om te zien hoe de mensen in het land “leven”. Ik heb mij geen moment onveilig gevoeld op die ferry. Het enige grote nadeel is de lange wachttijd. Toen ik arriveerde op Mombasa heb ik 2 uur in de file gestaan om via de ferry naar Diani te gaan. En eigenlijk elke keer als we de ferry moesten hebben (vanwege excursies) stonden we weer minimaal 1,5/ 2 uur te wachten op de ferry. Dat is het enige nadeel wat mij betreft. Vandaar dat ik deze keer ook naar Bamburi Beach ga i.p.v. Diani, ookal zijn de stranden in Diani mooier en was het hotel in Diani perfect. Geen zorgen dus.
BY MAUREEN MUDI
A sick man died on board the MV Nyayo ferry after it was de0layed while he was being rushed to hospital yesterday.
There had been a stampede on the mainland side as passengers embarked on MV Harambee, causing dozens to be seriously injured, "Two women who slipped near the ramp were trampled over by other passengers while others then tripped over them. Administration police officers were called in to help restore’ order; and used batons to scare away passengers scrambling to get on the ferry.
Only MV Nyayo and MV Harambee are presently in operation. MV Pwani is being repaired while MV Kilindini is anchored in the dock with more serious mechanical problems.
Jazeker mag je bang zijn voor het nieuwe , en ik excuseer me als je je aangevallen voelt. Dat was niet de bedoeling. Alleen omdat mijn man mee was durfde ik zelf op de ferry, en door te peptalken : ALS mijn tijd er is, dan is het zo, ferry of niet… blablabla
Dus geloof me, ik vind het ook een ECHT ENG ding en ik zeg het niet om je te pesten !
Air Amani Ltd Air Charter
Moi International Airport, Mombasa
P. O. Box 93920 - 80115 Moi Airport.
Tel: +254-41-3434623
Juist ! En er zijn twee mogelijkheden : either you’ll love it (en wordt besmet, zie andere post) of je HATE it en … ''die zien we nooit meer…teeeh rugg
Deze reis is juist bedoeld om mijn laatste angsten te overwinnen. Heb namelijk een fobie gehad en strijd al jaren om alles weer te durven. Vandaar ook al mijn vragen.
Dit is voor mij het laatste stapje, niet makkelijk maar ik wil me niet laten leven door angst maar door vertrouwen.
Zal je niet vergeten om ons op de hoogte te brengen op dit forum als je weer terug bent ? We zijn benieuwd hoe het je zal bevallen.
Have a nice day too !
Hi Gilling,
Ik heb me nu echt bewust een beetje afzijdig gehouden op dit forum door het feit dat jullie bij ons langs komen zaterdag… Don’t mind… Zoals reeds door de meest Kenia-fanaten gezegd… pole pole… hakuna matata…
Het
We zijn gisteren bij Trui en Luc geweest en hebben foto’s gezien, ook van de ferry.
Doordat het maar zo’n piepklein stukje is (je ziet de overkant meteen al) maakt het me echt veel minder bang.
Jullie hebben ons gerustgesteld. We laten nu alles op ons af komen en wachten af tot we er zijn. Groetjes :dag:
Bedankt voor deze filmpjes ! Had ze nog niet gezien. Ik heb in januari ook vast gezeten op deze ferry ( om half 2 's nachts ! ). De dag erna stond een artikel in de krant over de slechte conditie van de ferries. Dat zelfde weekend is de ferry ook een aantal keren naar zee gedreven. Als het goed is worden ze zeer binnenkort vervangen…
Only a week after the sinking of the MV Spice Islander ferry enroute between Zanzibar and Pemba, when over 200 lives were lost and others are still said to be missing, did the Likoni Ferry in Mombasa give passengers a similar scare a few days ago.
Coming from the mainland and about to dock on the Mombasa island ramp, it appears that the crew lost control of the vessel which then drifted back into the Likoni Channel, the main entrance from the Indian Ocean to the port of Mombasa, where it collided with another ship. It then drifted further away towards a ‘dredger’, used to deepen the entrance channel to the harbour but was eventually brought back under control without causing more damage.
Passengers exited the ferry ‘on the double’ when it eventually was safely docked but MV Kwale was then withdrawn from service to assess the damage and interview the crew at the controls at the time the incident happened. The crossing of the Likoni Channel has for years been plagued with problems of ferry breakdowns and
drifting incidents following engine failures, prompting constant calls in particular by the business and tourism sectors to hasten the construction of the bypass highway, which will eventually connect the Moi International Airport in Mombasa, and the Nairobi – Mombasa highway directly to the South Coast. However, this project is still to take off inspite of advanced planning as reported here previously and this latest incident will only renew calls to get on with the new highway tendering process to select a contractor and then start building. Watch this space.
Sh18 million weighbridges for Likoni ferry channel
THE Kenya Ferry Service has begun construction of two weighbridges at the Likoni crossing channel. The Sh18 million weighbridges, expected to be complete in two weeks, is part of KFS’ plan to improve safety at the channel.