ik ben hier zelf ook geweest en de beelden kloppen de auto’s mogen eerst aan boord (zij moeten dan ook betalen) en daarna stormt de ferry helemaal vol met mensen echt als kippen in een legbatterij
maar ik vond het niet echt een schokkende ervaring was eigenlijk wel leuk om een keer mee te maken al moet je er niet aan denken dat er iets mis gaat natuurlijk
Familievrienden van ons steken dagelijks het kanaal over met deze wrakken, we zijn er lang niet gerust mee.
Autos mogen ondertussen weer op de ferries, maar die zijn ook een tijdje geweigerd, met alle gevolgen van dien.
Er zijn twee nieuwe ferries onderweg, die worden vanaf 25 maart verwacht.
ik ben al verschillende malen overgestoken met de ferry,
het is maar een klein stukje.
vooral s’morgens en sávonds is het erg druk als iedereen naar of van het werk in mombasa gaat.
ik heb er nog nooit een probleem gehad alleen soms enige wachttijd als het spitsuur is.
er zijn 4 ferries en deze maand worden er twee vervangen,deze zijn nu onderweg vanuit duitsland waar ze net nieuw gebouwd zijn.
Helaas maar waar, ongelukken gebeuren! Wij hebben 6x de oversteek gemaakt met de ferry (hij gaat zeer langzaam vond ik) @Gilling: niet bang worden hoor; auto-ongelukken komen veel en veel vaker voor!
Persoonlijk vond ik het wel indrukwekkend die enorme mensenmassa hutje mutje tegen elkaar aan…
Als ik het me goed herinner stond dat het verboden was te filmen bij de ferry…
Ik zei een paar dagen geleden ook al dat 250 toeristen hun >>> hebben gemist omdat ze vast waren gelopen met deze ferry ?
Lees de recente artikels die je vind in de kenyaanse kranten DAAROM ga ik altijd naar Noordkust, ik ben al niet zo’n boten mens, maar deze Likoni ferry is echt niet leuk…
Zeker niet, nu in de krant gestaan heeft dat ze met 2 oude 1 opgekalefatert hebben die het nog ‘redelijk’ doet, maar steeds vast komt te zitten…
Ze verw8en ‘‘binnenkort’’ nieuwe uit duitsland en ze hebben 4 kenyanen naar duitsland gestuurd om een opleding te krijgen, begin Januari toen het 15° vroor… Ook dat stond in de krant : New Likoni ferry students nearly frozen to death…(hopelijk was hun verstand niet bevroren en weten ze strax nog wel hoe ze de nieuwe ferrie smoeten sturen)
Als je veel geluk hebt, zijn ze in dienst tegen de tijd dat jij erheen gaat :d
als je naar mooie stranden wilt gaan moet je naar diani met de ferry
hakuna matata en pole pole zeggen de kenianen
diani is erg goed vooral in het centrum
als je veel strand wil ga je naar tiwi (noord-diani)
of rustig strand naar galu (zuid-diani)
of ga naar ukunda
diani/ukunda heeft ook een airstrip,voor safari trips
kwaheri
hopelijk ga ik nog in maart als het lukt
:dag::NETHERLAN:vak02:
ja ja weet ik
hoe is het nu in kilifi
zijn de huizen die vorig jaar zijn opgebrand alweer herbouwd?
en is de straat/brug alweer hersteld die door hevige regens was weggespoeld.
kenia heeft vele mooie stranden
en altijd pole pole
kwaheri
:slapen::kus::zon:
Zeg , Kenya, … strax durven onze vrienden niet meer naar Diani ?
Weet je wel hoe DIEP het daar ook is ?? Er komen hele grote containerschepen door he?
Strax durft onze Gilling helemaal niet meer naar Diani ?
Men kan wel altijd nog een >>> huren van Moi airport naar Diani airstrip… hihi , maar of dat in je budget ligt ?
Of uuuuuren omrijden langs Mazeras enzo (dat hebben wij ook eens gedaan omdat ik ook zo’n wezel ben voor die ferry, wij logeerden vroeger ook in Maweni Cottages bij Ukunda…)
Kilifie is een mooi stadje.
De weg er naar Kilifie is gedurende de afgelopen jaren opnieuw geasfalteerd.
Een kapotte brug zijn we niet tegengekomen, en dat was in oktober als ik me niet vergis.
Het is nog niet ontdekt door het massatoerisme en dat merk je aan de gemoedelijke Swahili atmosfeer.
Toen ik daar was heb ik in een hostel geslapen (we zaten even krap bij kas:D)
Kostte toen Kes 600 voor een kamer voor max. twee personen.
Zag er keurig schoon uit met enorm bed, grote badkamer kleine veranda e.d.
Tot diep in de nacht hebben we met het personeel zitten kaarten, erg gezellig.
Foei ! Toen heb je dus ongetwijfeld je eerste Malaria opgedaan. Of zat je te kaarten onder de klamboe :unibrow:
Cool, weet je de naam nog van het Hostel ? Was het Ocean Breeze ?
Die vlucht is helemaal niet een gek idee: kost 40 dollar voor een retour met Mombasa air safari naar Ukunda.
Nadeel is dat die vlucht maar 1 keer per dag is.
MWENDE: Misschien heb ik iets niet helemaal goed gelezen of begrepen maar voor mij is het de eerste keer dat ik naar Kenia ga en ben ik niet bekend met welke ferry waar ligt.
Ook lees je weleens gewoon het laatste bericht of even snel door de berichten heen omdat ik ook nog allerlei andere dingen te doen heb.
Ik ben de naam even kwijt maar het was niet ver van de gerechtsgebouwen.
Er was een hotel met dezelfde naam in het centrum.
Als ik het weet stuur ik je een privemailtje.
Of zat je te kaarten onder de klamboe :unibrow:
Onder de klamboe moet geslapen worden !!
(en nee, heb geen malaria in Kilifi opgelopen)
Dank je voor de tip van het huren van een vliegtuig. Denk dat we dat maar gaan doen. Leuk!!!
We durven gelukkig nog wel te gaan, bedankt voor je bezorgdheid.