Nieuwe ferries in Likoni?

Wie kan ons informeren over de status van de ‘nieuwe’ ferries? Zijn deze inmiddels al gearriveerd in Likoni? We zijn erg benieuwd!

Groet,
Diani
:vak02:

hallo
op 23 mei is het vrachtschip de beluga singapore aangekomen in
port said te egypte bij geen oponthoud dan moet het schip met de twee ferries toch eind deze week in mombas aanleggen

:kenya:

1 like

Dankjewel Murugi. Dan kunnen we een beetje de wachttijd bij de ferry incalculeren als we onze tent in september 2010 weer voor zes maanden gaan opslaan in Diani!

Het heeft nogal wat voeten in aarde gehad hè, de aankomst van de ferries. Dat zou al in december 2009 afgewikkeld zijn! Ach ja, het hoort allemaal bij Kenia.
cheer

ja de laatste tijd was de wachttijd soms wel wat langer maar dat zal
nu wel snel verbeteren.
voor een periode van zes maanden daar in diani is niet verkeerd,
in welke cottage of apartment verblijf je daar in diani-ukunda
momenteel is het er rustig enkele hotels zijn nu een tijdje gesloten

kwaheri

Hoi Murugi,

Onze verblijfplaats houden we liever privé. Hoop dat je daar begrip voor hebt.

Groet,
Diani

prima helemaal goed
dan maar koffie drinken in rongai of ushago aniello
kwaheri

d’Anniello, Leonardo’s, allemaal goed, Rongai liever niet, te druk en te stoffig!:mad:

Groet
Diani
:vak02:

vandaag was het madaraka day in kenya,
en ik hoorde zojuist dat de nieuwe ferries vandaag zijn afgeleverd
in mombasa likoni, zo dat zal dubbel feest zijn daar.

kwaheri

[nomedia=“- YouTube”]YouTube- New ferries dock in Mombasa at last[/nomedia]

de ferries zijn er

Wat een vreugde! Nu maar hopen dat ze snel in de vaart komen. Er waren nog wat problemen m.b.t. het aan-/afmeren, nu deze ferries behoorlijk wat groter zijn dan de oude. We gaan het allemaal beleven. Can’t wait!>>>

Bedankt voor de tip.

De nieuwe ferries zijn kleiner dan de oude.
Ze zijn wel een stuk veiliger en sneller.
De precies verwachte aankomst van de ferries is lange tijd geheim gehouden i.v.m. de angs voor kapers aan de Somalische kust.

We kunnen opgelucht adem halen, de ferries zijn er voordat er grote ongelukken gebeurd zijn.

Veilliger ??

hmmmm

Toch echt liever North Coast voor mij

:zon02:

Zo heeft ieder zijn voorkeur. Wij prefereren de zuidkust vanwege de stranden, die er mooier zijn. De ferries nemen we op de koop toe. Nog twee maandjes wachten…

Diani:vak02:

?

Spreek ik me uit over voorkeur ?

Ik ben ook al meerdere keren geweest in Maweni Beach oa.

nieuwsfeiten zijn wat het zijn : nieuwsfeiten.:zon02:

M.i. spreek je wel degelijk over voorkeur: ‘’ dan liever Noordkust" is immers een voorkeur. Ieder z’n meug, leven en laten leven…

Diani:vak02:

http://www.wereldwijzer.nl/album.php?albumid=3168

Lelijke stranden up north…

Hoi hoi,

We zitten in Kenia momenteel en zijn al een keer of 6 over de nieuwe ferries geweest en het ging supersnel en hebben geen enkele keer hoeven wachten. Geen probleem,echt niet.
Groetjes enne, het is hier echt fantastisch!!!

met de ferry is gelijk als je in auto bus of vliegtuig zit
hoe is het daar in diani?
waarschijnlijk ga ik weer in oktober
kwaheri
hakuna matata
en merk je daar ook iets van het referendem?

:slapen:

Hoi hoi, de nieuwe ferries zijn supersnel, alleen een keer hadden ze de ferry te vol geladen met voetgangers en kwamen ze niet weg omdat hij overladen was. Verder was het altijd prima.
We hebben helemaal niets gemerkt van het referendum, alleen dat de winkels (supermarkten) die dag gesloten waren voor het geval dat…
Verder echt helemaal niets.
Het weer is wel minder geweest, vaak regen en de laatste dagen een koude wind… Ben ook een dagje aan de noordkust geweest en vind zelf de stranden van de zuidkust mooier maar dat is een kwestie van smaak.
Help…ik ben besmet…wil weer terug!!
Wat een lieve mensen. Zo behulpzaam…ik snap nu wat jullie bedoelen. Je moet het allemaal echt zien en voelen en ruiken en meemaken om dat gevoel te snappen…
Ik heb een geweldige vakantie gehad met een supersafari, prachtig vakantiehuis, veel dierbare ontmoetingen.

[quote=“giling, post:19, topic:72770”]

Help…ik ben besmet…wil weer terug!!