Schoenen voor in Vietnam?

Hallo allemaal!

Over een weekje vertrek ik voor een maand naar Vietnam, mis alleen nog de schoenen. Nu heb ik geen ervaring met het landschap in die regio en had een vraagje. Ondertussen een dozijn aan websites doorgespit naar advies maar het blijft twijfelachtig! ik zou niet weten wat ik kan verwachten.

Sowieso slippers mee, en? Ik heb een paar nike free run schoenen(deze: http://store.nike.com/nl/en_gb/pd/free-5-running-shoe/pid-710884/pgid-710886 ) en deze zitten goddelijk! heerlijk zonder sokken en lichtgewicht. Ik loop hier veel mee en zouden deze voldoende ondersteuning geven en een profiel hebben voor die keren dat je geen slippers aan hebt?

en anders dacht ik om als nog een set van palladium schoenen( deze: http://www.palladiumboots.nl/shop/men/men-footwear/pampa-hi-5443.html ) te kopen aangezien op verschillende forums deze worden aangeraden vanwege het profiel, gewicht en toch die ondersteuning aan de enkel.

Wat raden jullie mij aan? ik weet het iedergeval niet of toch voor volwaardige bergschoenen gaan?

Alvast bedankt!

Groeten

ps; excuses voor het aanmaken van een onderwerp die waarschijnlijk al een tig keer besproken is.

Hallo A,

Geen excuses aub. voor een misschien al besproken onderwerp, komt wel meer voor.

Keuze van schoenen is een beetje afhankelijk wat je wil gaan doen en individueel.

Ga je backpacken en je hebt je rugzak om en je moet lopen door grove gravel, dan is is dit niet fijn wanneer je dit voelt.
Een stijgingspercentage van misschien 10 % moet overbruggen.
Misschien ook in de regen loopt, een glibberige stenen trap op je weg vind.

Denk je dat kan met je Nikes, dan niets anders aanschaffen; heb even de extremen genoemd.

Ik heb niet veel kennis van schoenen ( heet geen Al ), maar mijn advies zou zijn.
Zijn je nikes oke voor wat ik genoemd heb dan niets bijkopen.

Anders
Goede zool met voldoende dikte en voldoende profiel.
Wil je geen natte sokken, dan leren kopen.

Misschien dat er andere mensen je ook kunnen informeren?

gr.
Ton.

1 like

Bergschoenen zijn enkel nodig als je echt avontuurlijk door de bossen gaat trekken, op bergen klimmen en dergelijke.

Ik neem altijd een paar oude sportschoenen mee, meestal blijven die onderweg wel ergens liggen, te lomp om mee te sleuren. Voor de rest draag ik gewoon slippers, zoals de Vietnamezen zelf.

Wij reizen al jaren alleen met onze Keen sandalen. Tenen beschermd en je kunt er de jungle of het water mee in, maar ze lopen net zo lekker als je in de stad bent. Nadien zo in de wasmachine en de droogtrommel en ze zijn weer als nieuw.

Bedankt voor alle reacties. Na wat advies van vrienden, ben ik toch voor die palladium schoenen gegaan. In de aanbieding voor 40,- kunnen vinden. ze zitten prima, licht en tot alleen zool te pletten.

Op naar Vietnam!