Hoi,
Wij vertrekken 7 febr 2011 naar vietnam voor 22 dagen,en reizen van noord naar zuid,waar moet ik allemaal rekening mee houden Qua kleding,want ik neem anders mischien te veel mee.
Groetjes
Hoi,
Wij vertrekken 7 febr 2011 naar vietnam voor 22 dagen,en reizen van noord naar zuid,waar moet ik allemaal rekening mee houden Qua kleding,want ik neem anders mischien te veel mee.
Groetjes
Ik zou van alles een beetje meenemen, maar niet teveel stuks want je kan prima (laten) wassen!
In het noorden kan het fris zijn, dus ik zou een fleece meenemen. Verder wat shirts met lange mouwen, een paar met korte mouwen. Pak dingen die je goed kan combineren zodat je laagjes kan dragen. 2 lange broeken, een paar kortere broeken, en evt wat strandkleding. Klaar! ![]()
Ik sluit me inderdaad bij Jenny aan: laagjes is het handigst, omdat Sapa en DaLat een stuk kouder kunnen zijn dan de rest van Vietnam, met name in de winter.
Groetjes, Anne
Bedankt voor dit advies,laagjes is een goed idee.
Groetjes Wilma.
Een petje of hoedje is ook erg fijn (zowel bij regen als zon). Verder is een poncho handig, maar die kun je ook makkelijk daar kopen. Een paar wandelschoenen en een paar fijne slippers/sandalen is in principe genoeg als schoeisel.
Hoi,
Ik ga zeker goede wandelschoenen kopen,en een hoedje is ook een goede tip.
Groetjes Wilma.:zon02:
qua wandelschoenen zijn de ouderwetse ‘paladiums’ o.i.d. erg handig. Bovenkant is n.l. van stof/katoen.
als je schoenen nat worden dan drogen deze een stuk sneller dan echte leren bergschoenen. ze hebben een goed profiel en je kunt hoge/lage schoenen kopen.
succes en veel plezier Janna
Ze zijn lichter dan bergschoenen, dat kan een voordeel zijn. Maar verder…
Als mijn bergschoenen nat zijn, blijven mijn voeten droog. Paladiums laten water door, je voeten worden nat, en je krijgt blaren. Ook hebben bergschoenen een betere pasvorm, en bieden ze meer stevigheid.
Om eerlijk te zijn heb ik in Sapa gewoon op sandalen en teeenslippers gelopen. Ik had wel bergschoenen bij me, maar voor de zwaarte van de tochten die ik in Sapa heb gemaakt vond ik bergschoenen iets teveel van het goede.
Wat ook altijd handig is:
-thermo-ondergoed (neemt geen ruimte in beslag en geeft erg veel warmte)
Als je toch nog twijfelt over de hoeveelheid kleding, pak dan eerst alle andere benodigheden in. Lakenzak, handdoek zaklamp, toiletspulletjes, boeken, enz. nemen samen ook veel ruimte in beslag. Wat je dan nog over hebt in je koffer qua ruimte kan helpen bepalen welke kleren je wel of niet wilt meenemen. Of welke andere spullen je niet wilt meenemen natuurlijk!
Hallo Wilma,
Ik wil beginnen dat je je kleding overal kunt laten wassen; in de ochtend gebracht en in de avond ( rond 17 uur klaar ).
Omdat je maar 22 dagen gaat en van noord naar zuid wilt verblijf je waarschijnlijk maar kort op dezelfde plek verblijft.
Van Hanoi naar Saigon is over de weg rond de 1900 km, wil je naar de Mekong Delta komt er nog 250 en 250 terug naar Saigon bij. Met een gemiddelde snelheid van 60 km/hr reis je per dag zeker minimaal 2 a 3 uur gemiddeld ( wanner je je niet vliegt ) per dag aan het reizen. Waarschijnlijk ben je het wat koudere gebied zo uit.
Mijn kleding advies zou zijn gewoon wat je hier ook aantrekt.
Hanoi 10/15 's-avonds en 20/25 overdag.
en hoe zuidelijker hoe warmer het wordt en vanaf Nha Trang is het gewoon zomer.
Ik zou dus meenemen 3 lange broeken en een spijkerjas o.i.d. voor de wat koudere winderige avonden die kunnen voorkomen van Hanoi tot rond Hue/Hoi An.
Wanneer je eventueel Sapa ( tepm. van -5 tot 15 gr C ) bezoekt een trui, winterjas heb je waarschijnlijk toch bij. ( trui kun je daar overigens ook gewoon kopen voor een spotprijs ).
Verder eventueel een blouse en enkele T-shirts.
Alles wat je tekort komt gewoon daar kopen; T-shirt vanaf 1.5 euro , slippers vanaf 1 euro enz.
Bij een regenbui komen de verkopers vanzelf naar je toe om een poncho voor 1.5 dollar te verkopen ( daar kun je nog op afdingen ).
Goede schoenen die ook goed zitten moet je natuurlijk wel bij hebben.
Eigenlijk niet te moeilijk denken en speel op de omstandigheden in want de eventuele kosten zijn zeer zeker te overzien.
succes
Ton.
Wat leuk dat je naar Vietnam gaat, we zijn net een maand terug. Het was toen erg warm. Mocht je in het zuiden zijn en tijd over hebben, dan zou ik zeker de boot pakken naar Cambodja. Ankor Watt is van daaruit een dag reizen en zeer de moeite waard!
Zelf loop ik op reis altijd in een Thaise vissersbroek. Deze is ideaal, want:
-Hij zit heel luchtig
-Hij is lang tegen de muggen (vooral overdag moet je je beschermen tegen dengue)
-Als het heel warm wordt kun je hem makkelijk opstropen
-Weegt weinig om in je tas mee te dragen
-Als je hem wast en ophangt, is hij snel weer droog
Omdat ik er heel veel plezier van heb gehad op reis (had hem dagelijks aan), verkoop ik ze nu zelf in Nederland. Ik laat ze maken in Thailand, net even wat langer (112 cm), omdat wij Nederlanders nu eenmaal wat langere benen hebben dan de rest van de wereld.
Wil je er een mee, ga dan naar looselab…nl - Thaise vissersbroeken. Daar kun je meteen de kleuren bekijken.
Goede reis!
He Lous,
Bedankt voor de tip. Ik heb de broeken bekeken,heel apart ik had ze nog nooit eerder gezien.
Groetjes Wilma.:dag:
Ik ben 2 jaar geleden in Vietnam geweest in jan/feb. Ik was erg blij met mijn softshell jasje, hij is waterdicht, kreukt niet, niet te dik maar wel voldoende warm en snel droog. Voor de echt koude avonden in Sapa had ik een extra termoshirtje aan want dat scheelde weer een trui.
Verder een panty mee voor onder mijn broek en ook die wordt ineens een stuk warmer waardoor je geen extra dikke broek mee hoeft.
Veel plezier!