Kleding Vietnam en Cambodja

hallo,

had een vraagje: kan je gewoon met een lange broek en thirt lopen daar? want volgens mij reisboek is het niet zo slim om met een korte broek te lopen en een t-hirt? Maar het lijkt me wel erg warm om ook nog met lange mouwen te gaan lopen met een temperatuur van 40 graden…

groetjes vivian

ik denk dat je reisboek deze kleding adviseert ivm insecten en dan vooral muggen
deze zijn meest 's avonds aktief en overdag kan je dus zonder problemen met korte broek en t-shirt rond lopen en 's avonds met een goede anti muggen middel (met een hoog deet %) zoje u het ook moeten kunnen ik zelf heb het tenminste gedaan en had niet zoveel last van muggen maar ik heb waarschijnlijk geen lekker bloed voor de muggen daar ze mij bijna nooit steken

Ik heb blijkbaar wel lekker bloed :wink: Maar vond het ook erg warm om in een lange broek en met lange mouwen te lopen. Op een gegeven moment dat advies maar laten varen en ingesmeerd met muggenmelk (wel sterke). Dit ook overdag, omdat de muggen mij wel lekker vonden :wink:

Groetjes,

Anne

Het is denk ik inderdaad een advies voor muggen. Ik droeg overdag altijd een korte broek en shirts en in de avond kleedde ik me vaak om. Ik smeerde me daarnaast altijd in met Deet was ontzettend goed hielp.

had vorig jaar ook veel muggenmelk gesmeerd in gambia maar ze bleven maar steken ondanks een lange broek enz maar gelukkig geen malaria gekregen:)

oke ik dacht misschien voor het geloof want als je naar een tempel gaat moet je wel een lange broek dragen toch??

Hallo,

Dat klopt een lange broek zul je ook inderdaad nodig hebben als je bv naar royal Palace in Cambodja gaat dan heb je ook een shirt met mouwen. Afritsen broeken zijn erg handig in Vietnam en Cambodja

1 like

het ligt er inderdaad aan waar je naartoe gaat.
hanoi is het klimaat koeler dan hcm , van de week was het 12 graden inhanoi, in hcm 35 graden, ga dan maar in een lange broek.

dus inderdaad bij religieuze activiteiten bedekte kleding
verder gewoon rekening houden met de omgeving

Sluit ik me bij aan. Inderdaad, in tempels moet je een lange broek dragen.

Groetjes,

Anne

Het Mausoleum van HCM in Hanoi wel lange broek en ze zien overal toe dat je je handen niet in je broek houdt of praat e.d. Camera’s moet je afgeven (of bij een bevriend iemand in bewaren geven).

Misschien dat ze bij mannen wat minder strikt zijn, maar een kniebedekkende broek was voor het Royal Palace in Phnom Penh voldoende. En zelfs dan zijn ze niet zo streng (zoals ik een paar dagen geleden nog ondervond) wanneer de knieen net niet bedekt zijn. Schouders mogen niet bloot zijn. Zorg dat je 's ochtends niet al te laat gaat, dan is het nog iets koeler…
Johan