Hallo Wallie,
Ik kan je helemaal begrijpen dat je er naar uitkijkt, doe ik ook maar vertrek pas op 30-12.
Mijn ervaring is dat het met blote armen wel meevalt; mits er geen inkijk is.
Maar ze zijn er niet echt van gecharmeerd, dus zou dan wel het advies van Cecillia overnemen.
Met te korte broeken voor vrouwen is het nog wat ongepaster.
Maar je zou, zoals Cecillia al schreef van een sjaal, een ( weet niet hoe het heet , help ) stuk stof dat je ook ziet bij vrouwen die naar het strand gaan en dan deze om hun middel slaan en zo toch gekleed zijn.
Dit kan je dan zo doen en toch een tempel of pagode bezoeken.
Iets met mouwtjes is dan toch aan te bevelen, maar dat kan je aan je gids vragen of het is "done ".
De bagage
Omdat je een georganiseerde prive reis gaat doen, maakt het niet veel uit.
Weet niet of je een 2 persoons cabin hebt of een 4 persoons voor de treinreis?
Maar ben het met Cor/Wilna eens dat het niet veel uitmaakt.
Waar ik wel op zou letten, wanneer je geen transfer naar je hotel hebt geregeld ( of is inbegrepen bij je reis ) en je komt aan bij het station , is dat je geen gebruik moet maken van mensen die je aanbieden om je je te helpen met je koffer.
Resoluut weigeren en wegsturen.
Klinkt hard, maar ze vragen in 99 % van de keren teveel en brengen je naar een taxi die je , bij wijze van spreken half Viet Nam doorrijd en je dan zo ook nog eens belazerd met de prijs.
Ken mensen die aankwamen met de boot van Vung Tau en van de pier naar Continental moesten.
Normaal een ritprijs van ongeveer 1 a 2 usd max; is 750 meter.
Hebben 20 usd betaald en bij wijze van spreke half Saigon gezien.
Wanneer je een taxi moet nemen , pak altijd "Mai linh " of "Vina Sun ".
Let dan op het repeterende telefoonnummer, want neem bijv. bij "Mai Linh " kan je ook sommige tegenkomen met bijv. "May ling " in dezelfde kleuren.
Tel. nummer is dan niet repeterend.
gr.
Ton.