ik ga eind oktober voor 3,5 week naar thailand om een rondreis te maken. Ik heb al wat gelezen en gehoord over dress codes, bijvoorbeeld dat het not done is om in een korte broek over straat te gaan voor zowel mannen als vrouwen.
Mijn vraag aan jullie is: kan ik gewoon in een korte broek over straat? en mijn vriendin in een rok (geen mini, maar tot op de knie bijvoorbeeld)?
het lijkt mij niet fijn om de hele vakantie in een lange broek te lopen (is trouwens ook meteen backpack-verzwarend), maar wil ook niet respectloos over komen op de thaise bevolking.
Ik weet dat aziaten en met name de thai erg gesteld zijn op respect en hun eigen gewoonten en vind dat wij als toeristen daar toch wel rekening mee moeten houden. dus ik hoop dat jullie mij een goed (kleding) advies kunnen geven…
heb ik ook nog een ander vraagje: moet ik een klamboe meenemen of is dat niet echt nodig?
nog een ander vraagje 2: wie weet er een goed, gezellig, leuk en goedkoop hotel of hostel in bangkok voor de eerste nachten?
ik dank jullie alvast voor alle info, het is leuk om al jullie ervaringen te lezen op dit forum!!
Over het algemeen lopen thaise mensen met een lange broek kinderen uit gezonderd als toerist doe dan wel een nette korte broek aan dus liefst geen sportbroekjes etc.
als je een wat bezoekt moet je wel een lange broek aan.
verder een hele fijne tijd in Thailand toe gewenst
Het valt me wel op dat ik elk jaar weer meer buitenlandse vrouwen topless zie zonnen, maar de Thai stellen het niet echt op prijs.
Het is natuurlijk niet verboden, maar veel vakantiegangers passen zich niet aan aan de gebruiken van het land.
Let in Thailand wel op dat bij tempelbezoek de schouders bedekt horen te zijn, dit vinden de Thai anders zeer storend en toegang kan ontzegd worden.
Voor wat betreft topless zonnen (hoewel hierover geen vraag gezien) dit kan bij hotels op openbare stranden is dit formeel verboden echter weinig toezicht.
Hoi, wij zijn er in maart geweest, voor bezoek aan tempels moeten knieen en schouders bedekt en eigenlijk worden lange broeken daar zeer op prijs gesteld. Verder heb ik vooral rokken aangehad, ging prima. Mijn vriend korte broeken tot op de knie, ging ook prima. Als je maar rondom heilige plaatsen zorgt voor lange broek, of neem altijd een doek mee die je om je heen kan knopen. veel tempels hebben ook langere kleding die je dan kan lenen,
veel plezier!!
Die kledingvoorschriften zijn niet nodig hoor. Je kan gewoon aan wat je aan wil. Alleen in bepaalde Tempels kunnen regels gelden.
Ik weet trouwens nog wel n leuk hotel int Centrum van Bangkok (vlak bij een groot shoppingcenter:MBK) : Reno Hotel. Niet zo duur en goed verzorgd.
En die Klamboe… voor de muggen valt t wel mee hoor. Weet niet hoe je tegenover kakkerlakken kijkt. Wij hebben aardig wat nachten wakker gelegen van deze &$^^$beesten, ook spinnen trouwens. dus wij hebben nu ook n soort Klamboe-tent gekocht voor onze volgende reizen.
Als je tempels bezoekt zou ik sowieso wat nettere kleding aantrekken (dus zoals hierboven al meerdere malen geschreven een luchtige, lange broek en geen topje voor de dames en shirtjes zonder mouwen voor de mannen).
Dit heeft niet enkel en alleen te maken met eventueel geldende regels, maar ook met respect tonen voor de cultuur van de Thai.
Geen shorts naar tempel en dames… ABSOLUUT geen topless, de Thai ergeren zich dood… en ik ook om zoveel gebrek aan inzicht in de Thaise cultuur en gebruiken.
Is vlak bij MBK, het meest indrukwekkende warenhuis van Thailand. Heel goedkoop eten van alle aziatische keukens op de hoogste verdieping van MBK. Zeker doen, je weet niet wat je ziet.