Gepaste kleding Vietnam

Hallo,

Ik vroeg me af of je in Vietnam rekening moet houden met kledingstijl. is het bijvoorbeeld geoorloofd om als vrouw in een korte broek te lopen?
Nog hele andere vraag: Hoe koud is het in Sapa rond oktober/november?

Groetjes
Maartje

hallo Maartje,

Je kan gewoon je korte broek aantrekken, geen enkel probleem.

Een uit de jaren 70 daterende hot pants ( schrijf je dit zo? ) kan wat aandacht genereren in de steden bij de mannelijke Vietnamezen ( en andere nationaliteiten ).

Alleen bij een bezoek aan pagodes en tempels zul je je eventuele blote schouders moeten bedekken. Ook alle blote delen boven de knie wordt zeer gewaardeerd ( soms gevraagd ) deze te bedekken.

gr
Ton.

gr
Ton.

Hallo Maartje,

Mijn vriendin vroeg zich dit ook af voordat we naar Vietnam gingen. In reisgidsen staat namelijk dat vrouwen zich gepast dienen te kleden en dat het niet wordt geaccepteerd als stellen intiem op straat zijn (hand in hand lopen, elkaar een zoen geven).
Als je in Vietnam komt zie je meiden/dames van alle nationaliteiten (ook Vietnamese) in strakke korte kleding en blote schouders. Ook lopen er veel stellen gewoon hand in hand door de romantische straatjes. Op religieuze plekken spreekt natuurlijk voor zich dat je gepast gekleed gaat. Blote knieƫn zijn er geen probleem. Ik zag in Pagodes zelfs Aziatische vrouwen met een inkijk van hier tot Tokio, dat ik zelf dacht van nou nou nou nou nou.
Als ik jou was zou ik me er maar niet zo druk om maken en gewoon je tas inpakken zoals je dat bijvoorbeeld zou doen als je naar Thailand zou gaan.

Groeten Bael

Je hoeft je inderdaad niet heel druk te maken om kleding, maar in pagodes en tempels dien je je toch wel bedekt te bekleden (geen blote benen en schouders). Dat mensen dit niet doen, is eigenlijk respectloos. Wat je kunt doen (heb ik ook gedaan), is een legging meenemen die je onder je korte broek/ rok kunt doen als je een pagode bezoekt. Neemt ook niet teveel ruimte in.

Groetjes, Anne