Schoeisel in Afrika

Hoi hoi,

Wat voor schoenen / slippers / sandalen adviseren jullie voor op reis in Afrika?

Ik ga ongeveer 2 maanden backpacken en ben niet van plan bergtochten te gaan maken.

Ik ben in Azie en India geweest gewoon op slippers en paar goeie sneakers (DC´s) en dat ging prima.

Zijn speciale sneakers als die ´the North Face´ maakt nog aan te raden volgens jullie? En wat voor slippers hebben jullie voorkeur?

Gr,

Caer

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Masai tyrefashionflipflop. Het is een modieuze doch praktische schoen/slipper. Als je een beetje een bruin kleurtje weet te krijgen zal je dankzij deze schoen helemaal opgaan tussen de locals.

http://www.blackmalaika.com/wp-content/uploads/masaai_shoes_tire_04.jpg

Ik neem aan dat je deze lokaal hebt gekocht? :wink: Dat wordt zoeken bij aankomst in Dar!

thnx

Loop meestal op de westerse versie van Martijn’s schoeisel, Teva Hurricane’s.
Gruwelijk lelijk (als je’t mij vraagt he, over smaak…) maar wel praktisch, lichtgewicht en gaan lang mee.

http://www.outdoorsmagic.com/news/images/tevahurricane01.jpg

1 like

Die dingen van post #2 heb ik ook gekocht maar krijg ik blaren van. :slight_smile:
Ik gebruik ongeveer zulke sandalen als #4. Ja, oerlelijk, maar wel handig voor als ik toch een wandeling over rotsen enzo maak (die van mij hebben zolen die daar iets geschikter voor zijn), of tijdens een snorkeltocht waarbij je over een strand vol krabbetjes moet lopen of in een zee vol zee-egels of scherpe rotsen onder water.

Maar het grootste gedeelte van mijn vakantie loop ik op gewone Havaianas slippers. Ook handig voor in vieze douches.

http://www.steppinout.nl/now/c_images/external/3510.30.1-01.jpg

Of als het regent of koud is (ja in Afrika kan het ook koud zijn), draag ik sokken en gympjes, gewoon simpele die lekker zitten en niet veel wegen. Die heb ik niet vaak aan, dus speciale dure sneakers zou ik niet aanraden.

Veel plezier!

1 like

Een goed paar gympen en slippers (birkenstock bijv) moet voldoende zijn! Ik liep meestal op allstars of eenvoudige sandaaltjes! In Oost Afrika (waar ik ben geweest) liep ik nooit veel met een backpack, je neemt toch een bus, motor, taxi van plaats naar plaats en gaat zo min mogelijk met je tas op pad.

Slippers had ik ook nog ipanema, prima op te lopen!

Veel plezier met je reis! Waar in Afrika ga je naar toe?

Ik wist niet dat je in elk werelddeel ander schoeisel moet hebben?!
Wat een hipstertopic man!!

Uhh?

Als iets me geen reet interesseert is het mode, dus ik snap je reactie niet zo goed.

Het klimaat en de omstandigheden verschillen natuurlijk immens per land/werelddeel en dus moet je je daar aan aanpassen, oa met ander schoeisel.

Er moet helemaal niks. Je denkt dat dat moet. Fashionaddict alert!

1 like

Tja, wat ‘moet’ inderdaad? Afrikaanse gidsen lopen meestal op slippertjes of gewone gympen. Afrikaanse mannen in steden lopen in lange pantalons met nette kantoorschoenen. Wij kunnen als toerist kiezen voor allerlei fancy Teva’s en Northface en Meindl spullen maar is het nodig? Zonder trekkings? Nee.

Jullie zijn hilarisch!

Natuurlijk moet niks, maar ik zou het toch wel raar vinden als ik ´leren zakelijke schoenen´ als advies zou krijgen.

Een simpel advies als Teva sandalen vind ik fijn, of ´probeer eens wandelschoenen van Vaude, die zijn lekker licht ademen en goede zool´ is voldoende.

Hele topic heeft helemaal niks te maken met mode.

En ja, schoenen in Afrika of Azie maakt wellicht niet zoveel uit, maar om het nu zo uit zn verband te trekken vind ik wat overdreven…

Ik heb trouwens als uiteindelijke keuze een paar sandalen van Wildebeast gekocht bij de Perry voor weinig en een paar Vaude´s gympen bij Bever.

Als dat nou geen fashion sense is…

Blijkbaar ben je wel merkgeil; fashionaddict!

Cool story bro!

Zonder trekking was elk paar gympen (wat je al had) prima geweest. Maar je wilde blijkbaar graag nieuwe kopen! :wink: