Wij zijn voornemens om in october naar indonesie te gaan.
Wie heeft er ervaringen met Sawade reizen.
Of is het ook aan te bevelen om op de bonnefooi te gaan.
We hebben 3 1/2 week.
Dank Hubert/Gertie.
Wij zijn voornemens om in october naar indonesie te gaan.
Wie heeft er ervaringen met Sawade reizen.
Of is het ook aan te bevelen om op de bonnefooi te gaan.
We hebben 3 1/2 week.
Dank Hubert/Gertie.
Indonesie kan je prima op de bonnefooi doen. Veel reizigers beginnen met de eilanden Java, Bali en Lombok. Je kan Java een (groot) deel (of helemaal) per trein bereizen. Er loopt een spoorlijn van West naar Oost (1200 km). Vanuit Oost Java kan je per boot de oversteek naar Bali maken. Treinen zijn modern en zeer comfortabel (afhankelijk van welke klasse je neemt). Bali is niet zo groot (ongeveer 150 km bij 100 km) en op Bali zijn veel reismogelijkheden. Alternatief (en duurder) is om een auto met prive chauffeur te huren (wordt vooral veel op Java gedaan). Prijzen en ideeen kan je op onze website vinden (onder Reis Info). Ook hebben wij zeer goede contacten met een lokaal reisbureau. Zelf doen zou zomaar een hoop geld kunnen schelen in vergelijking met een georganiseerde reis en het voordeel is natuurlijk dat je je eigen reistempo en schema kan bepalen. En het inlezen en voorbereiden is natuurlijk ook erg leuk om te doen.
Dank voor info, het blijft inderdaad nog dubben. Gaan we nu georganiseerd, of a la bonnefooi.??
Hubert Leenen
De afgelopen jaren hebben wij Sri Lanka, Sumatra, Java en Bali (2x) met privé gids gedaan. Er zitten voor- en nadelen aan. Het voordeel is gedurende de dag dat je zelf je tijd wat kan invullen. Echter kun je ook een privé gids treffen waarbij je denkt, jeetje hoeveel dagen nog (bijv. onze chauffeur in Java reed altijd voorop in de file ;-( )
Mijn ervaring met Sawadee (Djoser en Baobab) is dat het flexibele reisorganisaties zijn en dit geldt ook voor de medereizigers.
Indonesië is idd een land dat makkelijk zelf te doen is maar mijn idee is dat ik met een groepsreis meer informatie zou hebben gekregen. Als ik de prijzen ook zie van deze organisaties vind ik dat niet veel. Wij hadden onze reizen via 333travel samengesteld maar dat betekent dus ook dat je behalve je eigen overnachting ook die van de chauffeur/gids erbij krijgt. Vaak kiest Sawadee voor leuke accomodaties, 333travel zat in een duurder segment. Dus wil je alles vanuit hier regelen of daar ter plaatse, dat zal ook veel in de kosten schelen.