WIj willen het volgend jaar eind juni tot en met eind juli door Indonesië gaan trekken. Nu hebben wij al een mooi aanbod van 333 travel ontvangen, maar willen ook onderzoeken om het wellicht helemaal zelf te gaan ondernemen. Heeft iemand van jullie ervaring met het rondtrekken in dezelfde periode. Voor de duidelijkheid, wij willen Sumatra, Java, Bali, Gili eilanden en Komdo bezoeken.
Verder zouden we grag willen weten aan welk bedrag wij moeten denken!
Maar om je vraag te beantwoorden: ja het is mogelijk om op de bonnefooi te gaan. Onze zomervakantie is echter hoogseizoen in Indonesie, dus je zou op safe kunnen spelen en een dag van tevoren naar je hotel van interesse bellen en vragen of er plaats is.
Precies wat Jenny zegt : dat is teveel voor 1 maand !!Sumatera en Java zien in een maand is al veel laat, staan dan nog Bali -de Gili,s en Komodo. Onderschat de reistijden hier in Indonesie vooral niet, want dat kan bar tegenvallen. Verder heeft Jenny ook al aangegeven dat je op de bonnefooi kan reizen.Is het jullie eerste keer in Indonesie begin met Sumatera en Java wellicht nog de Komodo’s, en doe de Gili.s en Bali en volgende keer. Hoewel het hier ook mooi is en voor strand moet je hier zijn. De andere eilanden hebben hele mooie stranden maar een bikini of badpak is daar taboe. Een bedrag noemen is moeilijk, Bali heeft de naam duur te zijn, in de praktijk kan je hier nog voor 5 euro basic maar schoon slapen, en eten zo duur maken als je wilt. Vliegen in het binnenland is goedkoop, alleen men vertrekt niet altijd (bijna nooit) op tijd.
Creditcard wordt over het algemeen aanvaard en bij ieder vliegveld is wel een ATM automaat oftewel een flappentapper waar je met een gewone pinpas geld kunt pinnen als de rek. het toelaat natuurlijk.
Ik vraag me af of je in juli kamers van 5 euro kan vinden in de toeristische steden in Bali. Ik schrok afgelopen zomer nogal van de hoogseizoentoeslagen. Ik kon bv in Lovina geen accommodatie vinden onder de 20 euro… (Moet wel erbij zeggen dat ik pas om 6 uur 's avonds aan kwam.)
alles in Indonesie op de bonnefooi gedaan en dat ging perfekt. Je hebt alleen iets teveel voor zo een korte tijd. Indonesie is echt zeer groot en afstanden doen er erg veel aan toe. Wat voor accomodatie zoek je goeie hotels heb je vanaf zo’n 40 euro gemiddeld.
Je programma, Sumatra (5), Java (12), Bali (1), Gili eilanden (3) en Komodo (3), Bali (6) is gedurfd om op de Bonnefooi te doen. (totaal 30 dagen…)
Bonnefooi kan in deze periode, maar ga er niet vanuit dat je altijd plek hebt in de aller goedkoopste accommodaties.
Je eerste lokatie die je aandoet, Sumatra, dat zou ik betreffende bezienswaardigheden wel vantevoren boeken, zoals de trip naar de olifanten en de orang hutans.
Transport zou ik zeker vantevoren regelen betreffen, want het hoogseizoen vangt dan aan. Je kan nu heel goedkoop via de prijsvechters (Air Asia, Lion Air, bijv.) de lokale vluchten zelf boeken.
Als ik jou was zou ik ook een ticket regelen met als heenreis Amsterdam > ? > Medan en als terugreis Denpasar > Amsterdam. Zo verlies je op de heen en terugreis weing tijd aan overstappen.
Een bedrag is lastig te noemen en is meer afhankelijk van de standaard accomodatie die julie verwachten en aan welke activiteten jullie willen deelnemen, want het eten en drinken kan hier heel heel goedkoop.
Wil je meer vakantie impressies op doen kan je op onze FB pagina kijken :