aantal vragen

Hallo Allemaal,

In september willen mijn vriend en ik van 04.09 tot 03.10 naar Java en Bali en naar de gili eilanden gaan.
Nou heb ik een aantal vraagjes;

1. Wat voor budget zouden we moeten rekenen pppd? is 50 euro voldoende of is dat juist te weinig?

2. Is het makkelijk reizen in Indonesie? Wij zin vorige zomer naar Thailand gegaan en daar was alles goed te doen!

3. We willen ook nog echt naar een bounty-eiland gaan welke raden jullie mij aan?

4. Welke dingen moet je echt gezien hebben op java?
    Bedankt,

nou wil ik ook ergens een nacht in een ‘hutje’ op het strand verblijven weten jullie misschien mooie plekken waar dit zou kunnen?

voor het ‘bounty-eiland’ zijn de gili natuurlijk al mooi maar misschien als we tijd ‘over’ hebben nog een mooi eiland er bij doenn…

Met 50 euro per persoon per dag kom je echt een heel eind. Je hoeft dan niet in de goedkoopste accommodatie slapen, en je kan beslist eens een keer wat luxe doen als een chauffeur huren, raften of duiken.

Java is net iets minder makkelijk te bereizen als de toeristische delen van Bali, maar het is prima te doen. Zeker als je een reisgids als de Lonely Planet mee neemt.

Als je een bounty-eiland op de route wilt, dan is Nusa Penida wellicht een optie. Je bent er zo vanuit Bali. Verder weg zijn natuurlijk ook mooie eilanden, maar ik zou er niet voor gaan vliegen.

De Gili’s hebben geen hutjes OP het strand, wel vlak bij de zee. Even een voetpad oversteken en je bent op het strand. In het oosten en noorden van Bali zijn wel plekken waar je min of meer op het strand verblijft, maar daar zijn de stranden niet wil maar of zwart, of kiezel.

Op dit forum staan heel veel tips voor Bali en Java, je kan vast het een en ander uit oude topics halen. Verder kan je misschien ook op mijn site nog inspiratie opdoen: IkReis - Route Indonesië: de leukste voorbeeldroutes (verder dan Java en Bali)

1 like

even een upje…

september gaat hem helaas niet worden maar het wordt waarschijnlijk van 2 tot 26 juni… iemand nog tipss??

is het weer eigenlijk in juni beter of het zelfde?

Een bounty eiland is misschien het weinig bekende
Pulau Nanggu in het Z.W. van Lombok.
Lonely Planet geeft informatie hoe er te komen.
Niet super ingewikkeld maar wat buiten de begaande paden.
Dus weinig toeristen.

Hoi,

Heb jij daar gesnorkeld?

Groetjes Mini.

jazeker, het snorkelen bij Nanggu is te vergelijken met de Gili eilanden,
alleen veel rustiger en alles meer back to basic, maar dan weer niet zo
als de Togian eilanden in Sulawesi.

Take care.

Hoi,

Bedankt voor je antwoordt.
Is daar ook mooi gekleurd koraal en mooie vissen.?
Wij gaan naar Kuta Lombok,en ook naar Gili Trawagan.
Als ik filmpjes op You Tube bekijk,vindt ik het toch allemaal
een beetje tegenvallen.Weinig kleur en geen helder water.
Maar misschien valt het allemaal wel mee.Moeten het zelf
gaan ervaren.

Groetjes Mini.

we zijn uiteindelijk niet naar Indonesie gegaan maar naar Maleisie.
nu willen we dit jaar in juni toch naar indonesie gaan. en willen we de zelfde dingen bezoeken.
we hebben 22 dagen. iemand misschien een goede route ? we komen aan op Jakarta