Bali-Java-Lombok-Gili JUNI!?18+tot30j(v)

Hey,

Wie zou in juni naar Indonesië willen gaan?
Laat iets weten!

Grtjs Charlotte

Hoi charlotte,

Mogelijk ik, als dat zo last minute nog te realizeren is. Ik heb alleen wel Bali, de Gili’s en Lombok voor een groot deel al gezien. Ik heb wel interesse om serieus op Java samen rond te reizen. Andere eilanden zijn ook welkom en even terug jaar Bali is altijd leuk.

Kun je wat meer over jezelf en je plannen/wenzen vertellen. Leeftijd, reisduur, wat je zoekt in een reisgenoot, cultuur/natuur, budget of niet etc.������

Groetjes,

Chiara, 34 jaar.

Hey Chiara,

Wanneer zou jij kunnen gaan?
Mijn eerste idee was om in Bali te starten omdat ik op Denpasar zou landen. Het liefste zou ik Yogyjakarta starten maar daarheen vliegen is duurder dan naar Denpasar.
Ik had al heel wat genoteerd wat ik wou zien/doen zoals Bromo etc maar ik ben mijn notities op mijn vorige job vergeten :frowning: dus ik moet weer alles gaan researchen…verder hou ik van avontuur en lekker eten! Ik doe graag nieuwe dingen, ik proef graag nieuwe dingen en hou gewoon van mooie natuur en andere culturen.
Ik wil wat tempels bezoeken,vulkanen,stadjes bezoeken, hetgeen doen wat de meesten graag doen die op deze app zitten volgens mij. Lekker eten en een drankje doen maar geen hevige party’s ofzo voor mij haha! Qua budget ik ga niet lowbudget ik zoek naar de beste optie prijs/kwaliteit. Dus bv.in Thailand heb ik een paar hostels geslapen van €10/nacht die splinternieuw waren en supermodern. En dan overnachtte ik soms in een hotel om wat privacy en rust te hebben van max €33 ofzo. En als je met twee bent heb je al wat meer keuze natuurlijk :slight_smile: ik slaap graag waar het proper is en mooi is niet op een superlowbudget plaatsje met een vies krakkemikkig bed ofzo dan geef ik liever wat meer uit en dat ik lekker kan slapen. Qua eten,ik eet supergoedkoop,altijd streetfood :smiley: en qua transport afdingen en zoeken naar de goedkoopste opties, dus ik let zeker op qua budget! Maar om te slapen wil op leuke,mooie plaatsen verblijven dat ik ervan kan genieten. En jij?

Grtjs

Hoi,

Inprincipe kan ik ASAP vertrekken mits ik oppas voor mijn kat heb (kwestie van bellen en vragen als ik een concreet plan heb). Verder moet ik nog even naar de GGD om mijn DTP- enting te vernieuwen en wil wederom buiktyfus halen. Wanneer zou jij kunnen vertrekken? Wel wil ik geen malariapillen slikken dus wil daar ook even advies over voor Java (pillen mee voor de zekerheid). Mijn paspoort heb ik net verlengd en visum is via Geruda Indonesia op de vlucht te krijgen. Wat vreemd dat vliegen op Denpasar het goedkoopst is. Alleen KLM vliegt daar erchtstreeks op en als je met een andere maatschappij vliegt, moet je dus via yogyakarta. Mijn ervaring is dat je betaalbaar met Geruda Indonesia kan vliegen en dan heb je meteen ook een visa on arrivel (douane is mee op de vlucht) voor 30 dagen. Ik wil iig graag de zonsopkomst bij de Bromo zien en voor de rest zou ik een lonelyplanet van Jakarta moeten halen en dan komt het vast goed. Anders dan eventueel de eerste paar nachten vooraf overnachting fegelen, hoeft voor mij niet. Lekker zien wat er op mijn pad komt en waar het leuk is.Ik houd ook van cultuur en natuur, afgewisseld met af en toe eens een dagje strand. Ik ben niet echt een feest beest maar af en toe een feetsje pakken vind ik wil leuk (als de plek zich daarvoor leent). Wat betreft het reizen, reis ik redelijk low budget maar wel een beetje comfortabel en niet te gehaast. Wil ook we kunnen genieten ipv van hot naar her haasten. Wat betreft accomodaties om te slapen schijnt Indonesie wel een stuk duurder dan Thailand te zijn. Toen ik er in 2011 was heb ik samen met mijn reisgenoot in accomodaties tussen de 150000 en 450000 idr gslapen en dan heb je zeker op de touristische trekpleisers niks bijzonders. Koud water en geen airco. Ik vind het daar opzich geen ramp maar vind dan af en toe een keer een accomodatie met warm water, airco en een lekker bed wel fijn. Maar op de Gili’s bijvoorbeeld was er bijvoorbeeld uberhaupt geen zoet water op het eiland. Lombok was echt gies en primitief en denk dat dat in Jakarta ook meer zal zijn maar wel weer minder duur. Van Bali naar Jakarta, kun je gemakkelijk ket de nachtboot vanaf Lovina doen.
Hoe oud ben je en waar kom je vandaan? Hoe lang zou je willen gaan? Misschien is het handiger om even te mailen?

Groetjes,

Chiara

Hoi,

Sorry ik check deze app niet vaak genoeg meer! Ik wil ook de zonsopgang bij de Bromo zien!
Ik heb wel ondertussen besloten om vrijaf te nemen in november om te gaan. Wanneer zou jij willen gaan?

Grtjs