Dag mede Ijsland liefhebbers.
Wij zijn een trip van zeven weken aan het voorbereiden met onze Landrover naar dit mooi land.
Wij vetrekken vanuit België en zouden dus tot bovenaan in Denenmarken rijden om daar de boot te nemen naar IJsland.
De reis is gepland voor 2013, ongeveer juni-juli, juli-augustus of augustus-september daar zijn we nog niet juist uit omdat in de ene periode het al wat drukker zal zijn dan de andere maar de andere periode is dan mischien weer te laat op het seizoen.
Wij (ik en mijn vrouwke) hebben als hobby fotografie en dat is dan ook een van de vele redenen waarom we zeker naar Ijsland willen.
We zijn in september voor drie dagen naar ginder geweest om al een beetje informatie bij elkaar te zoeken maar op die korte tijd hebben we enkel een goede indruk gekregen van Reykjavik, de Blue lagoon en gouden driehoek.
Nu zijn wij vooral op zoek naar informatie over de trip door het binnenland.
Wij zouden omdat we kunnen beschikken over onze eigen Landrover de ring willen doen maar vooral ook in het binnenland willen rontrekken en zeker ook in het westen de meer afgelegen fjorden willen bezoeken.
Onze vraag is nu hebben we een sateliet telefoon nodig of kan je je echt in het binnenland ook redden met een 'gewone ’ gsm.
Alle info over kleding, uitrusting,brandstof tanken,oversteken van rivieren en dergelijke is meer dan welkom.
Alvast heel hard bedankt voor Uw hulp.
Met vriendelijke groeten.
Ronald en Frida
http://thedigitalhunter.zenfolio.com/
Niemand die ons kan helpen?
Ik weet dat ik veel kan vinden met googlen maar informatie uit de eerste hand is nog altijd de meest betrouwbare.
Met name over het bijtanken in het binnenland zit ik met nog veel vragen.
Alvast bedankt voor Uw hulp.
Wat ik er van heb gelezen is dat de telefoon in het binnenland nauwelijks werkt. Er staan hier en daar wel palen waar je dan bereik hebt. Meer weet ik daar niet over. Op internet is er een kaart van IJsland te vinden waar alle bezinestations te vinden zijn, even zoeken dus.
Gr. Mitchell
Dag Mitchell,
bedankt voor Uw reaktie.
Ondertussen heb ik het zekere voor het onzekere genomen en een sateliet telefoon gekocht.
Je kunt maar beter op alles voorbereid zijn.
Ik zal eens gaan zoeken naar die kaart op het internet want ook die is van groot belang bij zo’n trip.
Nogmaals bedankt en mocht er nog iemand tips hebben voor ons dan zijn die heel welkom.
Mitchell,
bedankt voor Uw reaktie
staat volgens mij op deze site btw. Is verwerkt in iemand zijn tripguide die ze geschreven hebben. Zet anders even je email neer dan mail ik het naar je. Staan namelijk nog meer goede tips in (telt +/- 65 pagina’s)
Dag Mitchell,
Ik ben aan het zoeken geslagen maar vind geen kaart waar de benzinestations bij opstaan en ben dus heel blij dat U me verder wil helpen.
Alvast bedankt en dit is mijn mailadres, ronald.c@pandora.be
Op mijn voorlopige fotosite vind je een paar foto’s van Ijsland die we genomen hebben tijdens onze drie daagse ‘verkenningstrip’ in september.
http://thedigitalhunter.zenfolio.com/
Ronald
Ik wil ook langs deze weg U nog eens even bedanken voor de ongeloofelijke hulp die U voor ons bent door deze informatie aan ons door te sturen.
Ronald en Frida