Ik ben Eva (26 jaar) en op zoek naar iemand die samen met mij een roadtrip door Ijsland wil maken.
Ik zou graag tussen de 10 en 14 dagen gaan om de ringweg rond te rijden. Behalve de rondrit en de natuurlijke trekpleisters, zou’k ook graag een paar dagen de tijd nemen om te wandelen richting het binnenland. Omdat het met de auto makkelijk is om dit te bereiken, zou’k hier een 3-daagse trektocht aan vasthangen.
Het liefste zou 'k voor de periode juni of september kiezen. In die periode is het weer nog steeds redelijk goed maar vermijd je de grote drukte. Ook wil’k deze reis zo goedkoop mogelijk maken, en de avonturier in mezelf roept naar een tijd in de tent, afgewisseld met lekker binnen slapen in hostels/ B&B / wat er te vinden is.
Zie je dit zitten, geef gerust een seintje!
PS tips om dingen te zien/doen/slaapadresjes zijn ook altijd welkom!
Goedkoopste hostels airbnb.nl
En in Rekjavic heb je je auto niet nodig. Dus mocht je daar blijven/vanaf daar trips gaan doen kun je hem beter alvast inleveren.(transfer naar vliegveld met een speciale bus is niet zo duur dacht 14 euro p.p.)
Hey, ja ik bedoelde dus, dat het binnenland niet zo makkelijk is met de auto, dus zou’k er een wandeltocht van een aantal dagen van maken. Blijkbaar een typfoutje laten staan.
Sowieso wil’k verder dan Reykjavik gaan, dus om de grote ringweg te doen, heb’k een auto nodig hé.
Ik ben van plan om slechts 1 max 2 dagen in de stad te blijven, voor de rest wil’k zoveel mogelijk van de natuur en vrijheid genieten.
IJsland is geologisch gezien een juweeltje. Het (ei)land is het enige land voor zover mij bekend dat jaarlijks relatief bezien enorm groeit vanwege vulkanische activiteit onderzees. Ik ben er nog niet eerder geweest maar mijn interesse heeft het. Reijkjavik is even leuk om te zijn, maar inderdaad dit eiland moet te voet, te fiets en met de auto gezien en ervaren worden
Ik zit er ook over te denken om misschien die kant op te reizen, en samen lijkt mij leuker dan alleen:wereld:!
Heb je al vaker van dit soort reizen gemaakt?
Ijsland staat ook al een tijdje op mijn verlanglijstje. Het lijkt me ook geweldig om iets van het binnenland te zien. Ik ben zelf ook erg fan van kamperen, maar af en toe is in een echt bed slapen ook wel fijn. Op dit moment zit nog een beetje te orienteren wat ik precies kan gaan doen aangezien ik net terug ben uit Zuid Afrika, maar zeker geinteresseerd naar jou plan. Ik blijf graag op de hoogte als dat kan.
Je hebt al de nodige reacties gehad zie ik. Je zou graag met jou en eventueel anderen eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Misschien kunnen we een keer afspreken.