Satara nu al volgeboekt aug., olifants - lower sabie?

Na veel mailtjes naar sanparks en nog steeds geen reactie en deze week ook nog een mail naar saplaces en safarinow voor de beschikbaarheid ( en vragen) van satara voor augustus kreeg ik van safarinow een reactie terug.

Satara was voor augustus ( onze datum) al niet meer beschikbaar. Niet gedacht dat het zo ver van tevoren al volgeboekt zou zijn…We komen van Balule game reserve, wat zou dan de beste 2e optie zijn?
?

We dachten zelf aan olifants. De 2e nacht in Kruger willen we graag in Lower Sabie zitten, anders wordt het naar Swaziland, Malandelas in Malkerns zo ver. ( en dan hebben we daar nog even tijd om een cultural village te bezoeken).
Voor de rest zit er dacht ik qua accomodatie niet meer zoveel tussen. Dus veel keus hebben we niet.

Veel accomodaties zijn vol rond die tijd. Ik zou zelf niet naar Olifants gaan, beetje saai gebied is mijn ervaring. Boek wat in Skukuza of blijf gewoon 2 nachten in Sabie. Anders is buiten het park altijd wel wat te krijgen of je gaat camperen.

Je kunt op de site van Sanparks nakijken of bepaalde accomodatie in de kampen nog beschikbaar is, je kunt bijvoorbeeld zelfs exact zien hoeveel bungalows of campingplaatsen er op een bepaalde datum nog beschikbaar zijn. Volgens mij kan je vanaf 11 maanden van te voren via de site van Sanparks je accomodatie vastleggen. Een hoop mensen (ook ik) doen dat dan ook om er zeker van te zijn dat de beste huisjes/tenten nog beschikbaar zijn. Augustus is natuurlijk ook hoofdseizoen voor Europa dus is de kans inderdaad groot dat er nu inmiddels niet zoveel plekken meer beschikbaar zijn.

Jij hebt nu niet zoveel meer aan deze info maar wellicht is dit een leer voor andere mensen in de toekomst. Populaire kampen zoals Satara en Lower Sabie en dan vooral de bungalows/tenten met rivierzicht of aan de rand van het kamp zitten snel vol helaas…

Ok bedankt voor de info.
Als we skukuza boeken kunnen we nog bij Orpen gate Kruger binnen gaan en via Satara naar Skukuza rijden. We zitten het liefst in het park zelf.

Zo te lezen verschillen de meningen over Olifants nogal…Iedereen weer andere ervaringen daar…

Wij wisten zelf pas rond januari dat het voor ons Zuid Afrika zou gaan worden, eerst gekeken naar Maleisie- Borneo. Erg veel binnenlandse vluchten om mooie plekken te kunnen zien dus nu gekozen voor zuid afrika.
Eerst een hele tijd druk om de precieze route in elkaar te zetten maar als we dat idd geweten hadden hadden we Kruger als allereerst geboekt… Ook geen idee of het nog maar net vol zit of al lange periode…
Maar Skukuza ik vast ook een prima plek, wel een groter kamp maar dat vinden wij niet zo’ n probleem ( volgens de ervaringen die ik hier lees een wildrijk gebied rondom Skukuza - Satara - Lower Sabie)…
Daar was dacht ik nog wel plek…

Lower sabie was ook al vol…
Kent iemand de omg van Marloth park?
Zag hier diverse leuke lodges. guesthouses met uitzicht op de rivier en/ of zebra’ s ed die om de huisjes lopen…

• ghazebo game lodge

• khaya undani

• call of africa

• bucklers africa komatipoort

Ziet er wel allemaal erg leuk uit…

Misschien nog wel leuker dan 2 nachten skukuza??( skukuza was nog wel voldoende plek)

De enige lodge die ik hiervan ken is Bucklers, daar heb ik wel positieve dingen over gelezen en de site er ook goed uit. Ik zou echter toch kiezen voor 2 nachten Skukuza vanwege het enorm wildrijke gebied waar je dan in zit en je van daaruit naar het zuiden of het noorden kan.

1 like

Wat 1980 zegt. Boeken, erg goed kamp.

Bucklers lodge kan ik van harte aanbevelen! Was er vorig jaar in Mei 2 nachten met mijn gezin, en heb voor dit jaar ook weer 2 nachten geboekt -met vrouw & kids en mijn ouders -.

Heel mooi gelegen aan de rivier, en aan de overkant kijk je op het Kruger park. Nadeeltje is dat wanneer je buiten je huisje zit je niet echt privacy hebt, en dat er niet veel keuze met restaurants is in Komatipoort.

Voor ons maakte dat niets uit, wij zaten er in een self-catering huisje en in een rustige periode.

Groetjes uit zonnige Balule (nu al boven de 20 - 06:50 uur).

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Wij hebben vrienden met een Rondavel in Marloth Park en dat is te huur!

Marloth; die hadden wij idd ook al gevonden en ook al gemaild…

Maar het is daar in ieder geval voor min. 5 nachten… wij hebben tussen Kruger en Swaziland nog maar 1 nacht over…( en daarnaast zitten ze er in die periode zelf) Het ziet er in ieder geval erg leuk uit…
Maar in Marloth zijn heel veel leuke adresjes heb ik al gezien… ook nog een andere van NL, nu moeten we nog een keuze maken… want het lijkt ons toch wel een erg leuke plek… En als we er ’ s middags aankomen hebben we op die dag nog volop tijd om van Skukuza via Lower Sabie naar Marloth te rijden…en onderweg dieren te spotten.

Marloth; die hadden wij idd ook al gevonden en ook al gemaild…

Maar het is daar in ieder geval voor min. 5 nachten… wij hebben tussen Kruger en Swaziland nog maar 1 nacht over…( en daarnaast zitten ze er in die periode zelf) Het ziet er in ieder geval erg leuk uit…
Maar in Marloth zijn heel veel leuke adresjes heb ik al gezien… ook nog een andere van NL, nu moeten we nog een keuze maken… want het lijkt ons toch wel een erg leuke plek… En als we er ’ s middags aankomen hebben we op die dag nog volop tijd om van Skukuza via Lower Sabie naar Marloth te rijden…en onderweg dieren te spotten.