iemand goede ervaringen restcamps Kruger?

hallo,

Volgend jaar zijn we in Kruger van 23 tot 26 juli. We komen binnen via Orpengate en willen eruit in het zuiden via Malelane-gate.
Wat zijn leuke restcamps met camper?
Aankomen in Satara, daarna naar Skukuza?
Waar 2 nachten blijven, denken jullie?
Of zou ik iets anders kiezen?

Iemand ervaring of leuke combi?

Ik zou voor Skukuza gaan inderdaad. Vind vooral de (centrale) ligging van dat camp een pré.

De campings van Sanparks in Kruger zijn allemaal goed. De ene is gewoon een stuk groter dan de andere, maar de faciliteiten zijn allemaal gelijkaardig. Ik begrijp dat jullie 3 nachten blijven?
Dan zou je inderdaad de 1ste nacht in Satara kunnen blijven en dan 2 nachten in Skukuza. Als je de dag van doorreis niet veel tijd hebt en snel het park weer uit moet zouden jullie de laatste nacht ook in Berg en Dal kunnen overnachten.
Ik weet niet hoe het zit met campers, maar in Kruger mag je met grotere voertuigen alleen op de hoofdwegen rijden. Dat wil zeggen dat je niet echt een loop kan maken en telkens heen en weer moet rijden over de asfalt weg. Maar ik weet niet als dat ook geldt voor campers. Wel voor bussen en kleinere vrachtwagens.
Misschien heeft iemand hier op het forum er weet van of ervaring mee?

Anders is Lower Sabie ook een goede optie, het is een kleinere camping, maar met een prachtig zicht over de rivier en vooral in die tijd van het jaar zie je er veel wild.

Hallo

Ik dacht ook inderdaad dat je met de camper niet onverhard mag rijden, maar dat moet op
te zoeken zijn! Wel heel jammer trouwens, verhard is meestal veel drukker met verkeer
en je ziet vaak minder!
Verder hebben we in diverse campen overnacht en niet echt een voorkeur moet ik zeggen!
Volgens mij zit je net na de schoolvakantie in Mpumalanga dus er zal wellicht wel overal plaats
genoeg zijn op de campings!

Veel planplezier

Kees_Q heeft helemaal gelijk om voor Skukuza te kiezen. Van daar uit ken je alle kanten op. Je kan dan namelijk van daar uit over de H4-1 naar Lower Sabie deze weg staat bekent om dat er veel te spotten is. Hou er rekening mee dat je wild niet volop iedere dag ziet. Zelf heb ik de big 5 in 2uur mogen bewonderen, en de dag erop wat klein wild en een olifant. Leg je verwachtingen niet te hoog, dan verheug je als je meer ziet dan gedacht.
Nooit nie sal verveel. Jan

Persoonlijk vond ik skukuza helemaal niks. Veel te druk en dat droeg voor mij niet bij aan het safari-gevoel. Letaba vond ik het prettigste kamp waar wij zijn geweest, mede vanwege de enorm lange “boulevard”. Relatief dan, want het was alsnog maar 1 kilometer. Verder is mopane ook leuk qua bewegingsmogelijkheden met een prachtig wandelpad bijna door de natuur, staat nog net een hek tussen. Alleen zijn deze kampen iets uit de richting.

Persoonlijk zou ik dan voor satara gaan, maar tsja… Skukuza is wel centraler en biedt dus zodoende wel meer mogelijkheden. Mocht je per se de big five willen zien zou ik overigens lower sabie aanraden omdat je daar meeste kans hebt om ze alle 5 te zien. Nergens heb je garantie, want het is een echt natuurpark ofcourse. Vergeet niet tijdig te reserveren voor het krugerpark.

Ik zou voor Satara kiezen en dan Lower Sabie. Maar boek vroeg voor die periode. Www.sanparks.org kun je beschikbaarheid checken en online boeken.
Kampen zijn basic maar goed. En gelukkig, heeeeel gelukkig hebben ze de restaurants vervangen door ECHTE restaurantketens. Wat betekent dat je in sommige kampen bijv. een Mugg & Bean hebt. Pffff, wat een verademing.

Volgens mij mag je van Kruger Park ook best onverhard rijden met een camper. Alleen niet de expliciete 4x4 wegen pakken. Maar check de voorwaarden van je verhuurder voor wat er met de camper mag.

Veel plezier alvast,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience

Oh, dat is inderdaad een hele goede zaak! Veel soeps waren die restaurants niet. En ze hebben er wel een goede keten voor uitgekozen, Mugg and Bean, tenminste lekkere koffie, wat goed is bij een zeer early game drive :smiley: