vragen m.b.t. rest camps krugerpark

Hoi allemaal,

Op 8 november vertrekken wij (mijn vriend en ik) naar Johannesburg om vervolgens aan onze rondreis te beginnen. Na de panoramaroute verblijven we (waarschijnlijk) in Hoedspruit, om vervolgens 's ochtends vroeg het Krugerpark in ate rijden (11 november).

Ik keek gisteren op de site en zag dat de kampen steeds verder vol raken op de 11de en 12de. Mijn vriend en ik hebben naar de mogelijkheid gekeken om de eerste nacht in Letaba te slapen en de volgende dag naar het zuiden te reiden en in Skukuza te slapen.

Mijn vraag is nu: is dit in één dag mogelijk?? Daarnaast vraag ik me af of het aan te raden is om i.p.v. de Orpen Gate de Phalabonwa gate te gebruiken en vanuit daar naar Letaba te rijden. Ik weet niet hoe deze omgeving is?

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, dan ga ik de safaritenten voor beide parken boeken :). Is het overigens aan te raden om ten alle tijden je spullen mee te nemen of kun je deze veilig in een safaritent laten liggen?

Alvast bedankt voor alle hulp! Het aftellen is begonnen!

Groeten,

Marianne

Letaba-Skukuza is wel te doen in een dagje, maar mijn persoonlijke ervaring is dat er weinig te zien is zo noordelijk als Letaba. Noordelijker dan Satara vind ik niet de moeite. Maar misschien heb ik wel gewoon pech gehad.

Bedankt Martijn! Hebben mensen ook andere ervaringen?

Hoi Marianne.

Als je maar twee dagen in het Kruger verblijft zou ik er bij Orpen inrijden en dan overnachten in Satara. De afgelopen weken is er enorm veel wild gezien bij Satara waaronder grote troep leeuwen en hyena’s bij het drinkplaatsje bij het hek van Satara. Letaba is schitterend wat ligging betreft en een van onze favoriete camps maar zou ik erbij pakken als je langer in het Kruger bent.

Ook bedankt! zou graag in Satara overnachten, maar in dit kamp hebben ze volgens mij geen safari-tenten (als ik goed kijk op sunparks). Budgettechnisch moeten wij dus uitwijken naar andere kampen :). Bedankt voor de tip!

Satara heeft inderdaad geen tenten maar als je zelf een tent koopt, kan je er prima overnachten. Er is een ruime camping.

Martijn, heb je een idee of het goed is om een tent daar te kopen of eentje te kopen in Belgie? (prijs/kwaliteit)

Groetjes,
Anke