Afstanden Kruger NP

Komende zomer, in augustus, willen wij het Kruger NP bezoeken. Echter is het dan hoogseizoen en is er al veel volgeboekt. We willen graag in het noorden naar Letaba (Olifants en Balule waren al vol) en in het zuiden naar Lower Sabie. Daartussen zouden we graag ook nog een overnachting willen, maar Satara, Orpen, Tamboti en Maroela zijn allemaal al vol. We hebben dus niet echt een andere keus dan de tussenstop over te slaan en in 1 dag van Letaba naar Lower Sabie te rijden.

De tabel van SAN parks geeft aan dat dit een afstand is van 162 km, waar je 6,5 uur over doet. Denken jullie dat dit te doen is? Als we 's ochtends vroeg bij zonsopkomst wegrijden, zouden we rond de lunch in het kamp kunnen zijn. Mochten we er dan langer over doen, dan hebben we die ruimte. Wat zijn jullie ervaringen, is het te doen of raden jullie het af?

Of heeft iemang nog een andere briljante ingeving?

Hallo,

Te doen is het, maar heel plezant is het niet. Afhankelijk hoeveel dieren je ziet, ga je willen stoppen, en kan je er soms veel langer over doen. En je hebt geen tijd om zijwegen in te slaan, eens een ommetje te maken, wat langer op een picknick plaats te blijven, enz. Ik heb ooit van Olifants naar Berg en Dal gereden in 1 dag, dat is meer dan 200 km, en we hebben er de hele dag over gedaan. Het laatste stuk hebben we goed moeten doorrijden (max. toegelaten snelheid) om tijdig binnen de gate te zijn.

Maar als alle andere mogelijkheden volgeboekt zijn zou ik het zeker en vast doen. Het is een mooie route, het landschap varieert nogal al je meer naar het zuiden rijdt en zowel Letaba als Lower Sabie zijn hele mooie restcamps.

Dus zeker de tijd in het oog houden en dan is er geen probleem. Wat ik me wel afvraag, normaal gezien is Lower Sabie het kamp dat het vlugst volboekt is, dus zou het super voor jullie zijn als je er nog een vrije plaats kan boeken. Doen dus :slight_smile:

1 like

Oke, goed om te horen dat de afstand Olifants - Berg en dal ook is gelukt, dan moet Letaba - Lower Sabie inderdaad ook wel lukken. Ideaal is het inderdaad niet, maar zoals je zegt, het lijken mij ook hele mooie camps dus je hebt me overtuigd. Ga snel boeken! :slight_smile:

Augustus kent maar hele korte dagen dus je moet idd zo vroeg mogelijk starten. Wij doen op zo’n winterdag max 180 km en dar doe je dan de hele dag over met koffie- en lunchstop en natuurlijk vaak stoppen voor wild. Je rijdt gemiddeld 20 km per uur met alle stops ed meegerekend. Dus je bent in de loop van de middag ergens in Lower Sabie. Mooie rit. Veel plezier alvast!

Met frisse groet,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Dankjewel! We hebben geboekt voor Letaba en Lower Sabie en aansluitend voor Mlilwane in Swaziland. Dus super dat beide kampen nog gelukt zijn! Ik ben vroeger ook een paar dagen in het Kruger geweest en vond het toen super. Ik weet alleen niet welke route en camps, dus ben benieuwd of ik nog iets herken!