Hallo, Wij zitten begin november 2 nachten in Kapama Game Reserve nabij Hoedspruit en Timbavati Game Reserve. Hierna rijden we naar Lower Sabie Restcamp. Bij voorkeur willen we dit doen via Krugerpark. Weet iemand of dit haalbaar is en wat dan de beste route is? Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Je mag niet hard rijden in Kruger Park, max 30 km. Maar waarom zou je hard willen rijden, je wilt dieren zien en dus stop ook nog veel.
Neem de tijd en ga gewoon zeer vroeg, dan kan je het makkelijk halen.
veel plezier.
Hallo Annemieke,
Bedankt voor je reactie. Vroeg opstaan had ik me al bedacht maar ik vroeg me inderdaad af of we de tijd kunnen nemen om te stoppen en kijken omdat ik geen idee heb van de afstand tussen de 2 locaties. Zojuist een gids van Globetrotter gevonden en besteld op het internet.
Als je bij Google Maps een routebeschrijving vraagt van Kapama naar Lower Sabie, krijg je drie mogelijkheden, waarvan eentje via Orpen en Satara. Dan reis je toch al een heel stuk door het Krugerpark. Reisafstand zou ± 200 km zijn en reistijd iets meer dan 3 uur, maar daar moet je toch wel heel wat bijtellen, hopende dat je dikwijls moet stoppen omdat er zich prachtige taferelen afspelen. Let op: je moet absoluut bij Lower Sabie aankomen vooraleer de hekken sluiten (oktober 18:00 november 18:30). Heel wat meer nuttige info uiteraard op de website van Sanparks.
200 km. in het Kruger park, reken op 1,5 - 2 uur per 50 km. Dus 6 - 8 uur.
Groetjes uit de bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com
Was wellicht beetje onduidelijk, maar 200 km is de totale afstand tussen Kapama en Lower Sabie. Van Kapama naar Orpen Rustkamp lijkt zo’n 55 km te zijn volgens Google Maps.
Handig overzichtje over afstanden en reistijden binnen het Krugerpark vind je op de website van de Nationale Parkeraad http://www.sanparks.org/parks/kruger/get_there/KNP_distances_beween_camps.pdf en vermits men zich baseert op de asfaltwegen, is dit de weg langs Satara.
Van Kapama tot aan Orpen Gate is gewoon openbare weg en daar kun je 120 km buiten de bebouwde kom rijden. Reken op een uurtje in totaal.
Dan sta je bij de Orpen gate, check je in voor Kruger Park en vanaf dat moment rij je dus in het park.
Maximum snelheid op de verharde wegen is daar 50 km/uur en op onverharde wegen 40 km/uur. Afstand van Orpen Gate tot Lower Sabie is 143 km en Kruger Park geeft zelf aan dat dit zo’n 6 uur rijden is!! Reken daarbij nog wat extra tijd om heerlijk naar het wild en alles te kijken en je bent dus behoorlijk lang onderweg. Is echter prima te doen. Wij rekenen in Kruger Park een echt maximum van 200 km per dag maar dan ben je echt van 's ochtends vroeg tot 's avonds - sluitingstijd - aan het rijden! Dit is prima te doen. Vertrek gewoon vroeg uit Kapama, zorg dat je vroeg bij Orpen aankomt en gebruik de hele dag in Kruger.
Openingstijden gates in november:
05.30 uur open en om 18.30 uur sluiten.
Vóór sluitingstijd moet je dan ook echt in Lower Sabie zijn, anders krijg je een boete.
Heel veel plezier met jullie reis alvast!
Natascha / www.zazoetravel.com
Beste mensen,
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben hier echt mee geholpen en ook gerustgesteld dat het goed te doen is en we onderweg ook nog kunnen genieten.
Met vriendelijke groeten,
Gerjo